Page 63 - mag_018
P. 63
όλα για το παιδί
Η Δυσλεξία είναι μια μορφή μαθησιακής δυσκολίας, όπου Αντιμετώπιση της
το άτομο, μικρής ή μεγάλης ηλικίας, παρουσιάζει δυσκολίες δυσλεξίας
στην ανάλυση των λέξεων σε ακουστικές μονάδες συλλαβι- Αν και κατά καιρούς προ-
κής βάσης και στη σύνθεση συλλαβικών ακουστικών μονά- τείνονται διάφορες προ-
δων σε λεξικά σύνολα με εννοιακό περιεχόμενο. σεγγίσεις αντιμετώπισης
Από πολλούς αναγνωρίζεται η δυσλεξία ως «διαφορετικός της δυσλεξίας, η επιστη-
τρόπος σκέψης». Η δυνατότητα να σκέφτεται κάποιος με ει- μονική κοινότητα δεν δεί-
κόνες και να καταχωρούνται αυτές οι εικόνες ως πραγματι- χνει να έχει εγκυροποιήσει
κές. Κατά συνέπεια, αναμιγνύεται η δημιουργική σκέψη με κάποια από αυτές. Σε αυτό
την πραγματικότητα αλλάζοντας πολλές φορές αυτό που το το πλαίσιο διατυπώνεται η
δυσλεκτικό άτομο βλέπει ή ακούει. πεποίθηση ότι περισσότερο
μαθαίνει να ζει κανείς με τη
Ενδείξεις δυσλεξίας δυσλεξία (καλλιεργώντας
Στα περισσότερα δυσλεκτικά άτομα: π.χ. εναλλακτικούς τρό-
1 Δυσκολίες στο γραπτό λόγo πους μάθησης), παρά την 63
2 Δυσκολίες στη γραφή ξεπερνά.
3 Σοβαρά προβλήματα στην ορθογραφία
4 Αργοπορία στη μάθηση της ανάγνωσης Μία αξιολόγηση θα είναι
το πρώτο βήμα για να βο-
Σε ορισμένα δυσλεκτικά άτομα: ηθηθεί το παιδί ή το νεα-
1 Δυσκολίες στα μαθηματικά, ειδικά στην αφομοίωση συμ- ρό άτομο προκειμένου να
βόλων και μορφών όπως οι πίνακες πολλαπλασιασμού ξεπεράσει τις δυσκολίες
2 Προβλήματα στη βραχυπρόθεσμη μνήμη και οργάνωση του. Διαθέτοντας αυτή την
3 Δυσκολίες στην παρακολούθηση γραπτών οδηγιών και αξιολόγηση, ο καταρτισμέ-
αλληλουχίας δρωμένων νος εκπαιδευτικός προ-
4 Προβλήματα στην ανάγνωση γραπτών κειμένων σαρμόζει το διδακτικό του
5 Παλινδρομική εκδήλωση ικανοτήτων. πρόγραμμα στις ειδικές
μαθησιακές ανάγκες του
Επίσης εμφανίζονται: παιδιού, προκειμένου να
1 Δυσκολίες στον προφορικό λόγο ενισχύσει την αυτοπεποί-
2 Προβλήματα στην εκτίμηση της απόστασης και της ενημε- θησή του, τα κίνητρα και τις
ρότητας του χώρου στρατηγικές διεκπεραίω-
3 Σύγχυση δεξιού και αριστερού. σης της μάθησης.