Page 63 - mag_018
P. 63

όλα         για     το παιδί
























               Η Δυσλεξία είναι μια μορφή μαθησιακής δυσκολίας, όπου                   Αντιμετώπιση της
               το άτομο, μικρής ή μεγάλης ηλικίας, παρουσιάζει δυσκολίες               δυσλεξίας
               στην ανάλυση των λέξεων σε ακουστικές μονάδες συλλαβι-                  Αν και κατά καιρούς προ-
               κής βάσης και στη σύνθεση συλλαβικών ακουστικών μονά-                   τείνονται διάφορες προ-
               δων σε λεξικά σύνολα με εννοιακό περιεχόμενο.                           σεγγίσεις     αντιμετώπισης
               Από πολλούς αναγνωρίζεται η δυσλεξία ως «διαφορετικός                   της δυσλεξίας, η επιστη-
               τρόπος σκέψης». Η δυνατότητα να σκέφτεται κάποιος με ει-                μονική κοινότητα δεν δεί-
               κόνες και να καταχωρούνται αυτές οι εικόνες ως πραγματι-                χνει να έχει εγκυροποιήσει
               κές. Κατά συνέπεια, αναμιγνύεται η δημιουργική σκέψη με                 κάποια από αυτές. Σε αυτό
               την πραγματικότητα αλλάζοντας πολλές φορές αυτό που το                  το πλαίσιο  διατυπώνεται η
               δυσλεκτικό άτομο βλέπει ή ακούει.                                       πεποίθηση ότι περισσότερο
                                                                                       μαθαίνει να ζει κανείς με τη
               Ενδείξεις δυσλεξίας                                                     δυσλεξία (καλλιεργώντας

               Στα περισσότερα δυσλεκτικά άτομα:                                       π.χ. εναλλακτικούς τρό-
               1  Δυσκολίες στο γραπτό λόγo                                            πους μάθησης), παρά την                  63
               2  Δυσκολίες στη γραφή                                                  ξεπερνά.
               3  Σοβαρά προβλήματα στην ορθογραφία
               4  Αργοπορία στη μάθηση της ανάγνωσης                                   Μία αξιολόγηση θα είναι
                                                                                       το πρώτο βήμα για να βο-
               Σε ορισμένα δυσλεκτικά άτομα:                                           ηθηθεί το παιδί ή το νεα-
               1  Δυσκολίες στα μαθηματικά, ειδικά στην αφομοίωση συμ-                 ρό άτομο προκειμένου να
                  βόλων και μορφών όπως οι πίνακες πολλαπλασιασμού                     ξεπεράσει τις δυσκολίες
               2  Προβλήματα στη βραχυπρόθεσμη μνήμη και οργάνωση                      του. Διαθέτοντας αυτή την
               3  Δυσκολίες στην παρακολούθηση γραπτών οδηγιών και                     αξιολόγηση, ο καταρτισμέ-
                  αλληλουχίας δρωμένων                                                 νος εκπαιδευτικός προ-
               4  Προβλήματα στην ανάγνωση γραπτών κειμένων                            σαρμόζει το διδακτικό του
               5  Παλινδρομική εκδήλωση ικανοτήτων.                                    πρόγραμμα στις ειδικές
                                                                                       μαθησιακές ανάγκες του
               Επίσης εμφανίζονται:                                                    παιδιού, προκειμένου να
               1  Δυσκολίες στον προφορικό λόγο                                        ενισχύσει την αυτοπεποί-
               2  Προβλήματα στην εκτίμηση της απόστασης και της ενημε-                θησή του, τα κίνητρα και τις
                  ρότητας του χώρου                                                    στρατηγικές  διεκπεραίω-
               3  Σύγχυση δεξιού και αριστερού.                                        σης της μάθησης.
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68