Page 32 - mag_22
P. 32
ΘΕΑΤΡΟ
Το Γυμνό στην Τέχνη
το έργο και γίνεται με τεχνικό καθαρά σαν εργαλείο. Αλλά Γέρζι Γκροτόφσκι: την απο-
και διακριτικό τρόπο, δεν έχει ούτως ή άλλως το γυμνό δεν στολή του ηθοποιού να υπεν-
τίποτα τολμηρό που θα σοκά- είναι κάτι που θέλω να κάνω θυμίσει τη φθαρτή, πάσχουσα
ρει… Το φέρνουν σιγά σιγά ιδιαίτερα συχνά». και θνήσκουσα υπόσταση του
οι εξελίξεις του έργου... Δε Άπειρα ανάλογα παρα- ανθρώπινου σώματος.
μας αφορά να προκαλέσουμε δείγματα πρωταγωνιστών- Γεγονός πάντως αποτελεί
και δε νομίζω ότι θα συμβεί στριών στην παγκόσμια και ότι στο μεγαλύτερο ποσο-
κάτι τέτοιο. Δεν το νομίζω». εγχώρια θεατρική σκηνή, στό των περιπτώσεων το
Αντιστοίχως το 2008 η Ιω- που για λόγους οικονομί- γυμνό που παρουσιάζεται
άννα Παππά στο «Ξύπνη- ας δε θα αναφέρουμε. Και επί σκηνής δεν περιέχεται
μα της Άνοιξης» του Φρανκ όσο ανώτερα αν προσπα- στο κείμενο. Πρόκειται για
Βέντεκιτ, είχε δηλώσει: «Όταν θούμε να το δούμε, υπάρχει αυθαίρετες επεμβάσεις σκη-
κάνεις αυτή την δουλειά είναι πάντοτε κάτι ηδονοβλεπτι- νοθετών απέναντι στο έργο
καλό να έχεις ξεπεράσει κάποια κό στο αντίκρισμα γυμνών του συγγραφέα. Και το ερώ-
ταμπού και κάποιες ανασφά- σωμάτων στη σκηνή του τημα που τίθεται στο σύγ-
λειες γιατί ως ηθοποιοί δεν θεάτρου. Κι αν κάποτε το χρονο δήθεν απενοχοποι-
32 χρησιμοποιούμε το σώμα μας γυμνό γίνεται αυτοσκοπός, ημένο κόσμο του θεάματος
για να προβάλλουμε κάποιον άλλοτε υιοθετεί την «ιερή» είναι το κατά πόσο το γυμνό
ερωτισμό. Το χρησιμοποιούμε διάσταση που ευχόταν ο είναι «δικαιολογημένο» και
«Άνδρες έτοιμοι για όλα» Θέατρο Λαμπέτη