Page 26 - mag_30
P. 26

ΣΚΕΨΕΙΣ











               Αλλά γιατί εκείνος έγραψε ένα «Αγαπήστε-με-           μάτων του Ανθρώπου του ΟΗΕ, από οργανι-
               γιατί-χάνομαι-σαν-μεθυσμένο-καράβι» ποίημα            σμούς και κράτη.
               πολύ πριν το ολοκαύτωμα. Πολλά χρόνια προ-            Προβλέπεται και η χρηματοδότησή της από
               τού η Ναζιστική αλληλεγγύη/ενότητα/συμπά-             φόρους, εισφορές σε ασφαλιστικά ταμεία, δο-
               γεια  δημιουργήσει εντυπωσιακά αμπαζούρ από           σίματα, δωρεές. Κι όχι τώρα αλλά από πολύ
               γδαρμένους δερματόστικτους κρατούμενους               παλιά. Από τις αρχαίες πόλεις του ελλαδικού
               (Εβραίους, Τσιγγάνους, ομοφυλόφιλους, κο-             χώρου αλλά κι από παλιότερους πολιτισμούς.
               μουνιστές και άλλους ανθρώπους) στο Δάσος             Ακόμα και σήμερα μπορούμε να δούμε πράξεις
               με τις Οξιές (Μπούχενβαλντ) και άλλα ευαγή            έμπρακτης αλληλεγγύης  μικρών  ομάδων  και
               (για τους Ναζί) ιδρύματα.                             κοινοτήτων που τις δένει η καταγωγή, η πίστη ή
               Και σήμερα (21-09-2014), όταν πριν λίγες              άλλου είδους κοινά γούστα. Όσοι έχουν βρεθεί
               ώρες ένας στεγασμένος από την κοινωνική αλ-           σε δικαστήριο όπου δικάζεται ένας Ρομά (ακό-
               ληλεγγύη άστεγος έριξε τον εαυτό του από τον          μα και για κάποιο ασήμαντο παράπτωμα), θα
               4ο όροφο του κτιρίου όπου του δόθηκε κατα-            καταλάβει τι εννοώ μιλώντας για αλληλεγγύη
               φύγιο, αναρωτιέμαι:                                   μικρών κοινοτήτων.
               Η αλληλεγγύη είναι η σωστή λέξη;                      Αλληλεγγύη δείχνουν μεταξύ τους και αρκετοί
               Μήπως αυτή η λέξη σκέτη, ορφανεμένη από               μετανάστες.
               ένα στιβαρό αίσθημα ασφάλειας και ενότητας,           Αλληλεγγύη  ―σίγουρα―  θα  έχουν μεταξύ
               που να έχει μέσα του μια υπόσχεση χρονικής            τους οι τζιχαντιστές αποκεφαλιστές.
   26          διάρκειας μεγαλύτερης από τον εφιάλτη τού             Θέλω βέβαια να πληρώνουμε όλοι τους φό-

               ανήμπορου, χωρίς στοχευμένη αγάπη και χάδια           ρους και τις εισφορές που μας αναλογούν για
               (υπάρχουν πολλών ειδών χάδια και χαμόγελα),           το κοινωνικό κράτος, το κράτος πρόνοιας. Δεν
               λέω λοιπόν, μήπως η λέξη αλληλεγύη χωρίς τα           πιστεύω όμως ότι μόνο έτσι λύνεται το πρόβλη-
               υπόλοιπα, γίνεται μια ακόμα εγγραφή σε ένα            μα που γεννιέται όταν η φτώχεια (πάντα συ-
               κοινοτικό ή δημοτικό «πρότζεκτ»;                      γκριτική γιατί η απόλυτη δεν μπορεί να μετρηθεί
               Η αλληλεγγύη είναι θεσμοθετημένη. Από τα              και πάντα υπάρχει ένα σκαλί πιο κάτω στη συμ-
               εθνικά Συντάγματα, από τον Χάρτη Δικαιω-              φορά) σε ταπεινώνει και σε αποθηριώνει.
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31