Page 67 - mag_27
P. 67
Τα βιβλία είναι καθρέφτες. Βλέ πεις μέσα τους μόνο αυτά που ήδη έχεις μέσα σου.
Carlos Ruiz Zafón, Ισπανός συγγραφέας
ΑΣΤΙΚΗ ΖΩΟΛΟΓΙΑ
ΧΑΟΥΑΡΝΤ ΤΖΕΙΚΟΜΠΣΟΝ
Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ
Ο συγγραφέας Γκάι Έιμπλμαν ζει ως όμηρος της συζύγου του
Βανέσας, μιας εκθαμβωτικά όμορφης κοκκινομάλλας που είναι
αυταρχική, ευέξαπτη και έτοιμη για καυγά. Το πρόβλημα για τον
Γκάι, όμως, είναι ότι ζει ως όμηρος και της Πόπι, της γοητευτικής
πεθεράς του. Μοιάζοντας πιο πολύ με αδερφές παρά με μάνα και
κόρη, οι δυο γυναίκες φτιάχνουν ένα θυελλώδες δίδυμο που τον
εμπνέει για τις πιο απίθανες ιστορίες αλλά δεν τον αφήνει να συ-
γκεντρωθεί αρκετά ώστε να γράψει έστω και μια από αυτές.
Οργισμένο, ελεγειακό, αγενές, η "Αστική ζωολογία" είναι ένα μυ-
θιστόρημα για την αγάπη - την αγάπη για τη γυναίκα, τη λογοτε-
χνία, το γέλιο. Μια από τις πιο καλές στιγμές ενός από τους πιο
σπαρακτικά αστείους συγγραφείς της εποχής μας.
Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟΥ
ΜΙΛΑΝ ΚΟΥΝΤΕΡΑ
Βιβλιοπωλείον της Εστίας
"Όλη του η ζωή ήταν 67
απλώς μια ατέλειωτη
αναμονή μέσα σ' έναν
εγκαταλειμμένο τηλε-
φωνικό θάλαμο μπροστά
στο ακουστικό ενός τηλε-
φώνου απ' το οποίο δεν
μπορούσε να τηλεφω- ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ
νήσει πουθενά". Ωστόσο ΔΕΙΠΝΟ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ
βγαίνει από εκεί, κυρί- ΣΕΡΤΣ
ως χάρη στην ποίηση. Γιατί είναι ποιητής. Τον έχρι- FERNANDO PESSOA
σε πρώτα η μητέρα του, που σκηνοθετεί από πριν τη Εκδόσεις GUTENBERG
ζωή του, και τον βαφτίζει Γιάρομμιλ, "που σημαίνει Το νεανικό γραπτό του
αυτός που αγαπάει την άνοιξη ή αυτός που τον αγα- Fernando Pessoa, που "υπο-
πάει η άνοιξη". Ο Γιάρομιλ μεγαλώνει, κουβαλώντας γράφει" ο συνομήλικος ετε-
σαν σημάδι στο μέτωπο τη μητρική αγάπη, αυτήν "που ρώνυμος του Αλεξάντερ Σερτς
απωθεί τη συμπάθεια των συμμαθητών", στο σχολέιο, -δημοσιευμένο για πρώτη
απέραντα μόνος, αδέξιος με τα κορίτσια. Και αναζητεί φορά το 1978- μας γνωρίζει
απεγνωσμένα την ωρίμανσή του και την αναγνώρι- μιαν άλλη πτυχή της αφηγη-
ση, από την ποίηση, αλλά πιο πολύ από τη ζωή. Έτσι, ματογραφίας του: το διήγημα
αρπάζεται από την εποχή, τα πρώτα κομμουνιστικά τρόμου. Η ατμοσφαιρικότη-
χρόνια στην Τσεχοσλοβακία -όπου βαδίζει και αυτός, τα και η γοητεία της εκλογί-
ακολουθώντας την κοινή άλλωστε ανθρώπινη μοίρα, κευσης που αναιρείται από
μέσα στην ομίχλη, όπως το διατυπώνει ο ίδιος ο Κού- τα σκοτάδια της ανθρώπινης
ψυχής μαρτυρούν τη γόνιμη
ντερα στις υστερότερες "Προδομένες διαθήκες" του. θητεία του στους μάστορες
του είδους τον ΙΘ' αιώνα.