Page 28 - mag_32
P. 28
συνΕντΕυΞΗ
Μαγνητικός Χρόνος
Β_56: Πως βλέπεις το σήμερα και το αύριο Ωστόσο, η προοπτική του εξωτερικού σε
μέσα από την ηλικία των 23 ετών; επίπεδο σπουδών είναι στο πρόγραμμα για
μεταπτυχιακές σπουδές πάνω στη Σύνθεση,
e.M.: Βλέπω να γίνεται μια επισταμένη καθώς άποψή μου είναι ότι όσο περισσό-
προσπάθεια να μας πείσουν ότι πρέπει να τερο εμπλουτίζει κανείς το οπλοστάσιό του
είμαστε δυστυχισμένοι και εφαρμόζουν τόσο σε γνωστικό όσο και σε βιωματικό
διάφορες μορφές τρομοκρατίας για να το επίπεδο, τόσο καλύτερα μπορεί να διαρ-
πετύχουν. Βλέπω την ελευθερία, την ουσια- θρώσει και να στηρίξει το λόγο του.
στική επικοινωνία, την πραγματική έκφραση
και όλες τις πρωταρχικές αξίες να φθίνουν, Β_56: Αρκετοί από εμάς, φανταζόμαστε ότι
να επισκιάζονται από μια -επιβαλλόμενη- οι δημιουργοί της μουσικής δεν κάνουν τίποτα
νοοτροπία, μια νοοτροπία υλισμού, αποξέ- άλλο από το να γράφουν νότες. Σου είναι εύκο-
νωσης και αλλοτρίωσης. Δυστυχώς νοιαζό- λο να μας προσγειώσεις στην πραγματικότητα
μαστε για την εικόνα και όχι για την ουσία. της καθημερινότητάς σου;
Θεωρώ ότι όλο αυτό όμως, θα κάνει τον
κύκλο του και θα περάσει. Βλέπω με μεγάλη e.M.: Νομίζω, αρχικά, ότι όλη η ουσία βρί-
αισιοδοξία το μέλλον παρ' όλο που καθημε- σκεται στο πριν να καταγραφεί κάτι. Μιλάω
ρινά βομβαρδιζόμαστε με δυσοίωνες προ- για όλους εκείνους τους προβληματισμούς,
28 βλέψεις γι' αυτό. Η ισορροπία θα επέλθει· τις εμμονές αν θέλετε, τον αφουγκρασμό
ποτέ δεν υπήρξε κάποιο ''σύστημα'' που να της κατάστασης γύρω μας και την ανάγκη
υπερνίκησε την ανθρώπινη φύση όσο ισχυ- σχολιασμού-τοποθέτησης. Αναζητείται μια
ρό κι αν ήταν αυτό. ουσία και μια ενέργεια που να έχει έναν
ισχυρό λόγο ύπαρξης και να είναι πειστι-
Β_56: Η όλη κατάσταση σε οδήγησε στο να κή και ειλικρινής πρωτίστως για εμάς τους
σκεφτείς ότι ίσως να είναι καλύτερα να πας ίδιους.
κάπου στο εξωτερικό όπου μπορεί να είναι πιο Η δημιουργική – παραγωγική διαδικασία
καλά και πιο εύκολα; τώρα, είναι κάτι που πράγματι απαιτεί πολύ
χρόνο και αφοσίωση. Το μόνο σίγουρο
e.M.: Ακριβώς επειδή είναι αυτή η τρέ- είναι ότι το να γράφεις μόνο νότες, όπως
χουσα κατάσταση νομίζω πως το να φύγει λετε, παρ' όλο που είναι κάτι βασικό, δεν εί-
κανείς αμαχητί από μια χώρα με τεράστια ναι το μοναδικό.
ιστορία και τεράστιο πολιτισμό παραδίδο- Ένα πολύ μεγάλο μέρος της διαδικασίας ας
ντας τα όπλα εξ' αρχής σε μια νεαρή ηλικία, πούμε, είναι ο αυτοσχεδιασμός, όπου κάτι
είναι κάτι που υποδηλώνει έναν συμβιβα- απροσδιόριστο αρχικά, ένα αφηρημένο
σμό, αν θέλετε, ή μια αποφυγή αντιμετώπι- ηχητικό τοπίο, σιγά σιγά αρχίζει να ξεκαθα-
σης μιας δύσκολης κατάστασης. Δεν τρέφω ρίζει, να δημιουργούνται κάποιες ''έλξεις''
σαφώς φρούδες ελπίδες ότι ο δρόμος είναι – εμμονές μεταξύ των ηχητικών γεγονότων
στρωμένος με ροδοπέταλα, είμαι διατεθη- που στην πορεία, αφού συγκεκριμενοποιη-
μένος όμως να κάνω το καλύτερο δυνατό. θούν, καταγράφονται. Όταν πρόκειται κα-
Κι ελπίζω να μην αποδειχτώ απλά οπτιμιστής θαρά για τραγούδι από την άλλη, ο στίχος
στο μέλλον με τα παραπάνω. και όλα όσα εννοεί και υποννοεί αποτυπώ-