Page 90 - mag_46
P. 90

θΕΑΤΡΙΚΕσ ΠΙΝΕλΙΕσ



                        «Πού να σου εξηγώ...
                     στοιχειωμένη αθωότητα»




               πάνω στη σκηνή, έστω χρονικά, ειδικά, σε τόσο σοβαρά                    κάνω όλα καλά» λέει η
               ζητήματα, του επιτρέπεις να συμμετέχει ως παρατηρητής                   Μυρτώ καθώς αφηγείται

               του φαινομένου που αναπτύσσεται πάνω στη σκηνή και                      την ιστορία της. Κάνει τον
               να παίρνει θέση ευκολότερα. Σε τέτοια ζητήματα, όπως                    χαρακτήρα της να παίρνει
               είναι η οποιαδήποτε μορφής κακοποίηση, καλό είναι να                    οικεία μορφή που πάσχει

               απομακρύνεται όσο το δυνατόν η ταύτιση του θεατή με                     από έλλειψη αποδοχής.
               τον ηθοποιό – ήρωα που είναι θύτης ή θύμα. Στόχος μας                   Γίνεται απτό παράδειγμα

               είναι να προβληματιστεί το κοινό και να οδηγηθεί αισίως                 καταπιεσμένης προσωπι-
               σε αλλαγή στάσης ζωής, όχι να αφεθεί σε μια πρόσκαιρη                   κότητας  αναγκασμένης
               συγκίνηση».                                                             να μετατραπεί σε κάτι

               Η ηθοποιός Ιωάννη Δαρμή:  «Όταν άρχισα να                               άλλο από αυτό που θέλει
               προσεγγίζω αυτόν τον ρόλο και να βυθίζομαι στην ψυχο-                   ή μπορεί.  Βιώνει στο πε-
               σύνθεση του αντιμετώπισα πολλά εμπόδια, όπως είναι η                    τσί της την υποτίμηση και

               ντροπή και ο φόβος που έκαναν την όλη διαδικασία επί-                   από τους άλλους και από
               πονη. Έτσι λοιπόν, αποφάσισα να μην καταφύγω στην                       τον ίδιο της τον εαυτό.
               αληθοφάνεια της καθημερινής συμπεριφοράς και να δη-                     Εκεί λοιπόν, σε αυτά τα
   90          μιουργήσω ένα κωδικοποιημένο σύστημα προσέγγισης,                       σημεία μπορεί κάποιος να

               του οποίου η λογική είναι ισοδύναμη προς την λογική                     ταυτιστεί μαζί της.  Μπο-

               της οργανικής ζωής.                                                     ρεί να δει στο πρόσωπό
                                                                                       της τον ίδιο του τον κατα-
               Η ηθοποιός Άννα Μωραϊτου: «Ο ρόλος μου είναι                            πιεσμένο εαυτό. Υπάρχει

               η νοσοκόμα-νύφη. Πρόκειται για ένα πρόσωπο που αν                       το ενδεχόμενο να θυμη-
               και γνώριζε δουλεύοντας ως νοσοκόμα σε ψυχιατρικό                       θεί κάποιον γνωστό του

               ίδρυμα ότι υπάρχουν άνθρωποι που ζουν με πολύ σοβαρά                    να υποφέρει από αυτά.
               τραύματα ζωής και ψυχής δεν επέτρεπε να την αγγίξει ο                   Υπάρχει και η περίπτωση
               πόνος των άλλων γιατί η ίδια ζούσε μια ζωή με μικρές                    να νιώσει άσχημα γιατί

               διακυμάνσεις. Τραγική ειρωνεία, όταν ήρθε η στιγμή                      ξέρει ότι έχει προκαλέσει
               που βρέθηκε η ίδια σε μια κατάσταση που της ήταν αδύ-                   αυτά τα συναισθήματα σε
               νατο να διαχειριστεί και έτσι πέρασε στην θέση τους.                    κάποιον.  Λίγες  είναι  οι

               Αυτή η καθοριστική αλλαγή στην ζωή της σήμανε ταυ-                      περιπτώσεις γονιών που
               τόχρονα την μεταστροφή στην στάση, την συμπεριφορά,                     προσπαθούν να φτιάξουν
               την σκέψη, τον ψυχικό της κόσμο. Η πλήρης λοιπόν αυτή                   τα παιδιά τους σαν μι-

               μεταστροφή της αποτέλεσε για μένα το πιο γοητευτικό                     κρογραφίες τους ή ακόμα
               στοιχείο στην προσέγγισή της.                                           ακόμα μικρογραφίες των

                                                                                       όσων θα ήθελαν  οι  ίδιοι
               Η ηθοποιός Ίλια Παππά: «Γιατί για να σε αγαπούν                         να είναι και δεν κατάφε-
               πρέπει να τα κάνεις όλα καλά και εγώ δεν μπορώ να τα                    ραν ποτέ; Λίγες είναι οι
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95