Page 89 - mag_46
P. 89

μόνο αυτός που σκοτώνει. Είναι και αυ-               ζωή του άλλου, η σύνδεση αυτή έπρε-
                τός που σε κάνει να μην θες να ζήσεις                πε να επιτευχθεί με συγκεκριμένο τρό-

                άλλο την ζωή σου, ενώ είσαι ζωντανός.                πο που να άφηνε να διαφανεί η εν λόγω
                Η πιο ύπουλη κατηγορία δολοφόνων.                    αλληλεπίδραση. Μια άλλη δυσκολία που

                Δεν σε σκοτώνουν μια φορά και τέρμα.                 αντιμετώπισα είχε να κάνει με την υπο-
                Ο θάνατος είναι αργός, μπορεί να κρα-                κριτική εκμάθηση των ηθοποιών. Πέρα
                τήσει για πάντα». Για αυτούς τους δο-                από το γεγονός ότι οι ηθοποιοί της πα-

                λοφόνους μιλά το «Πού να σου εξηγώ».                 ράστασης προέρχονται από διαφορετικές                      89
                Γι’ αυτούς που γνωρίζουμε καλά. Για τα               σχολές και προσεγγίζουν  διαφορετικά

                εγκλήματα που δεν θα δικαστούν γιατί                 τους ρόλους τους,  έρχονται αντιμέτωποι
                διεπράχθησαν από δολοφόνους υπεράνω                  με την ιδιαιτερότητα της τρέλας. Οι ρόλοι
                πάσης υποψίας. Δεν μπορώ να ορίσω την                τους είναι ακραίοι, έντονοι και απαιτούν

                «ανάγκη» που με οδήγησε να μιλήσω                    «γδάρσιμο» ψυχής. Στην πράξη, πολλές
                για αυτούς τους θύτες- θύματα. Μπορώ                 φορές αντιμετώπισα τη δυσκολία να μην
                όμως να ορίσω τον στόχο: «Να μπω στη                 μπορούμε να κάνουμε δεύτερη φορά πρό-

                θέση σου, να σε καταλάβω».                           βα, μέσα σε μία μέρα, την ίδια σκηνή
                                                                     γιατί δεν ήταν σε θέση ο ηθοποιός να
                Η σκηνοθέτης Ευτυχία Αργυρο-                         επαναλάβει τον ίδιο «πόνο», ήταν πολύ

                πούλου:                                              ψυχοφθόρο για αυτόν. Επέλεξα ένα ρετρό
                «Το κείμενο όταν έφτασε στα χέρια μου                σκηνικό για τις ιστορίες αυτές, για δύο

                ήταν μεμονωμένες ιστορίες ανθρώπων –                 λόγους. Ο ένας είναι καθαρά αισθητικός
                γυναικών. Το πρώτο στοίχημα λοιπόν                   και τον αντιλαμβάνεστε, αφού το παρελ-
                ήταν να γίνει σύνδεση όλων αυτών των                 θόν έχει μια περίεργη, γλυκιά επίδραση

                μονολόγων σε μία ενιαία ιστορία. Δεδο-               πάνω μας, γεμάτη νοσταλγία, ομορφιά
                μένου ότι ο στόχος αυτής της παράστασης              και μελαγχολία. Και ο δεύτερος είναι

                είναι να σκιαγραφηθεί η αλληλεπίδραση                πρακτικός, λειτουργικός, εξυπηρετεί το
                της ανθρώπινης ενέργειας πράξης ή λό-                στόχο της παράστασης. Όταν απομακρύ-
                γου από τον έναν άνθρωπο πάνω στη                    νεις το θεατή από αυτό που συμβαίνει
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94