Page 82 - mag_47
P. 82

ΠΑΙΔΙΑ & ΣΧΟΛΕΙΟ

                          Η σύγχρονη παιδική

                         βιβλιοθήκη στο σχολείο

                                και στο σπίτι


                                 Γονείς                              Καλό θα είναι να διαβάζουν και οι ίδιοι

                         και βιβλιοθήκη                              συχνά, να φροντίζουν και να σέβονται
                                                                     τα βιβλία που κυκλοφορούν στο σπί-
                               στο σπίτι                             τι, να διαβάζουν μαζί με το παιδί, να

               Απαραίτητη είναι η στενή συνεργασία                   του κάνουν ερωτήσεις και σχόλια για
               γονέων και εκπαιδευτικών ώστε οι                      το περιεχόμενο, να το προτρέπουν ευ-

               σχολικές δράσεις να «συνεχίζονται»                    χάριστα να αναδιηγηθεί την ιστορία
               κατά κάποιο τρόπο στο οικογενειακό                    που άκουσε, να παίζουν παιχνίδια με
               περιβάλλον και οι εμπειρίες του παιδιού               αφορμή την ιστορία και όλα αυτά μέσα
               από τον κόσμο των βιβλίων να μεταφέ-                  σε κλίμα συναίνεσης και ψυχαγωγίας.

               ρονται και να ανανεώνονται μέσα από την               Η παιδική βιβλιοθήκη στο σπίτι δημι-
               ανάγνωση  βιβλίων  μαζί  με  τους  γονείς             ουργεί ένα καινούργιο, ξεχωριστό για τις
               (γιαγιάδες και παππούδες) στο σπίτι. Οι γο-           ανάγκες του παιδιού, περιβάλλον δράσης.
               νείς μπορούν να συμβουλεύονται τον/την                Εκτός από τη λειτουργική της χρήση για τα

               εκπαιδευτικό για την επιλογή  των βιβλί-              μαθητικά καθήκοντα μπορεί να εξελιχθεί
               ων, να τους ενημερώνουν για τις δικές τους            σε χώρο δημιουργικής απασχόλησης, ξε-
               αναγνωστικές συνήθειες στο σπίτι, να φρο-             κούρασης, ψυχαγωγίας, συνάντησης με φί-
   82          ντίζουν ώστε τα παιδιά να έχουν δικά τους             λες/φίλους και παιχνιδιού. Ένα καταφύγιο


               βιβλία και ποικιλία έντυπου υλικού στο                χαράς αλλά και ηρεμίας και ανακούφισης
               σπίτι, καθώς και βιβλιοθήκη στο παιδικό               όταν το παιδί αντιμετωπίζει δυσκολίες ή/
               δωμάτιο. Οι γονείς αποτελούν πρότυπο                  και αποτυχίες. Οι γονείς θα πρέπει να συν-
               μίμησης της συμπεριφοράς και στον                     διαμορφώσουν αυτό το χώρο με το παιδί

               τρόπο που αντιμετωπίζουν τα βιβλία                    σύμφωνα και με το δικό του γούστο. Να
               και τα υπόλοιπα αναγνωστικά έντυπα.                   εμπλουτίσουν τη βιβλιοθήκη με γραφική
                                                                     ύλη και με βιβλία που δεν ακολουθούν
                                                                     τις εμπορικές τάσεις της εποχής αλλά ξε-
                                                                     χωρίζουν για την εναλλακτική θέαση του

                                                                     κόσμου και την ιδιαίτερη αισθητική τους,
                                                                     βιβλία που συνδυάζουν εικόνες με μικρό
                                                                     και απλό κείμενο, ενθαρρύνοντας τα παιδιά
                                                                     να διαβάσουν μόνα τους, βιβλία με έργα

                                                                     τέχνης, που διευρύνουν την αισθητική ευ-
                                                                     αισθησία των παιδιών και τα φέρνουν σε
                                                                     επαφή με εικαστικούς καλλιτέχνες.
                                                                     Δεν χρειάζεται να πιέζουμε ένα παιδί να

                                                                     διαβάσει εάν δεν το επιθυμεί, θα έρθει ο
                                                                     σωστός χρόνος μέσα από άλλα παραδείγ-
                                                                     ματα της δικής μας στάσης απέναντι στο βι-
                                                                     βλίο και όχι απέναντι στο παιδί.
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87