Page 80 - mag_47
P. 80
ΠΑΙΔΙΑ & ΣΧΟΛΕΙΟ
Η σύγχρονη παιδική
βιβλιοθήκη στο σχολείο
και στο σπίτι
και η συγκρότηση μακρο- Παιδιά που απέκτησαν τη λαογραφίας, παιδικά ποι-
πρόθεσμου σχεδιασμού συνήθεια να δανείζονται ήματα, limericks,γλωσσο-
επιλογής βιβλίων και βι- βιβλία από την προσχολι- δέτες, λαχνίσματα, μύθους
βλιοφιλικών δράσεων από κή ηλικία εξακολουθούν του Αισώπου και εικονο-
την/τον εκπαιδευτικό. να κάνουν το ίδιο και στην γραφημένες παροιμίες,
Ο πιο κατάλληλος χώρος, εφηβεία. ηχοϊστορίες, μουσικά πα-
η πιο αγαπημένη γωνιά Μια πλήρης σχολική βι- ραμύθια με cd, μελοποιη-
της τάξης, το σπίτι των βι- βλιοθήκη θα πρέπει να μένα ποιήματα
βλίων στο σπίτι και στο περιέχει: • Κόμικς, εφημερίδες, παι-
σχολείο είναι ο χώρος της • Βιβλία παιδικής λογοτε- δικά περιοδικά, αθλητι-
βιβλιοθήκης. Η σωστή ορ- χνίας, παραμύθια αναγνω- κά περιοδικά, ενημερωτι-
γάνωση και λειτουργία της ρισμένων συγγραφέων, βι- κά φυλλάδια (μουσείων,
βιβλιοθήκης στην τάξη βλία γνώσεων και παιδικές αγροτικών συνεταιρισμών,
φαίνεται να υποστηρίζει εγκυκλοπαίδειες, λαϊκά πα- αθλητικών και πολιτιστι-
αποτελεσματικά τη γλωσ- ραμύθια και θρύλους από κών συλλόγων), ημερολό-
σική ανάπτυξη των μικρών όλο τον κόσμο, ξενόγλωσ- για, εορτολόγια, συνταγές
παιδιών αλλά και να ικανο- σα παραμύθια από τις χώ- μαγειρικής για παιδιά, χάρ-
80 ποιεί την ανάγκη τους για ρες των αλλοδαπών μαθη- τες, τουριστικούς οδηγούς
παιχνίδι (λεκτικό, μιμητι- τών μας, μικρές βιογραφίες • Επιλεγμένα αυτοσχέδια
κό, ατομικό, συνεργατικό), συγγραφέων και σπουδαί- βιβλία και αφιερώματα των
εξερεύνηση, ταξίδια με τη ων ζωγράφων/ποιητών/ παιδιών
φαντασία, έκφραση συναι- μουσικών για παιδιά. • Cd player,άδειες κασέτες
σθημάτων, βιωματική γνω- • Ελληνική μυθολογία και εγγραφής, μικρόφωνο ( ή
ριμία με συνθήκες και κα- ιστορίες /έθιμα /εικόνες laptop)
ταστάσεις στο περιβάλλον
του και εικαστικές δράσεις.
Για αυτό είναι απαραίτητη
η οργάνωση της δανειστι-
κής βιβλιοθήκης με τρόπο
που να συνδέεται τόσο με
το μαθησιακό περιβάλλον
όσο και με το οικογενει-
ακό περιβάλλον του παι-
διού και κατ’επέκταση με
το ευρύτερο κοινωνικό. Ο
τρόπος χρήσης της σχολι-
κής βιβλιοθήκης επηρεάζει
και διαμορφώνει τη σχέση
του παιδιού με το βιβλίο.