Page 80 - mag_47
P. 80

ΠΑΙΔΙΑ & ΣΧΟΛΕΙΟ

                          Η σύγχρονη παιδική

                         βιβλιοθήκη στο σχολείο

                                και στο σπίτι


               και η συγκρότηση μακρο-             Παιδιά που απέκτησαν τη             λαογραφίας, παιδικά ποι-
               πρόθεσμου         σχεδιασμού        συνήθεια να δανείζονται             ήματα, limericks,γλωσσο-

               επιλογής βιβλίων και βι-            βιβλία από την προσχολι-            δέτες, λαχνίσματα, μύθους
               βλιοφιλικών δράσεων από             κή ηλικία εξακολουθούν              του Αισώπου και  εικονο-
               την/τον εκπαιδευτικό.               να κάνουν το ίδιο και στην          γραφημένες         παροιμίες,
               Ο πιο κατάλληλος χώρος,             εφηβεία.                            ηχοϊστορίες, μουσικά πα-
               η πιο αγαπημένη γωνιά               Μια πλήρης  σχολική βι-             ραμύθια με cd, μελοποιη-

               της τάξης, το σπίτι των βι-         βλιοθήκη θα πρέπει να               μένα ποιήματα
               βλίων στο σπίτι και στο             περιέχει:                           • Κόμικς, εφημερίδες, παι-
               σχολείο είναι ο χώρος της           • Βιβλία παιδικής λογοτε-           δικά περιοδικά, αθλητι-

               βιβλιοθήκης. Η σωστή ορ-            χνίας, παραμύθια αναγνω-            κά περιοδικά, ενημερωτι-
               γάνωση και λειτουργία της           ρισμένων συγγραφέων, βι-            κά φυλλάδια (μουσείων,
               βιβλιοθήκης στην τάξη               βλία γνώσεων και παιδικές           αγροτικών συνεταιρισμών,
               φαίνεται να υποστηρίζει             εγκυκλοπαίδειες, λαϊκά πα-          αθλητικών  και  πολιτιστι-
               αποτελεσματικά τη  γλωσ-            ραμύθια και θρύλους από             κών συλλόγων), ημερολό-

               σική ανάπτυξη των μικρών            όλο τον κόσμο, ξενόγλωσ-            για, εορτολόγια, συνταγές
               παιδιών αλλά και να ικανο-          σα παραμύθια από τις χώ-            μαγειρικής για παιδιά, χάρ-
   80          ποιεί την ανάγκη τους για           ρες των αλλοδαπών μαθη-             τες, τουριστικούς οδηγούς


               παιχνίδι (λεκτικό,  μιμητι-         τών μας, μικρές βιογραφίες          • Επιλεγμένα αυτοσχέδια
               κό, ατομικό, συνεργατικό),          συγγραφέων και σπουδαί-             βιβλία και αφιερώματα των
               εξερεύνηση, ταξίδια με τη           ων ζωγράφων/ποιητών/                παιδιών
               φαντασία, έκφραση συναι-            μουσικών για παιδιά.                • Cd player,άδειες κασέτες
               σθημάτων, βιωματική γνω-            • Ελληνική μυθολογία και            εγγραφής, μικρόφωνο ( ή

               ριμία με συνθήκες και κα-           ιστορίες /έθιμα /εικόνες            laptop)
               ταστάσεις στο περιβάλλον
               του και εικαστικές δράσεις.

               Για αυτό είναι απαραίτητη
               η οργάνωση της δανειστι-
               κής βιβλιοθήκης με τρόπο
               που να συνδέεται τόσο με
               το μαθησιακό περιβάλλον

               όσο και με το οικογενει-
               ακό περιβάλλον του παι-
               διού και κατ’επέκταση με

               το ευρύτερο κοινωνικό. Ο
               τρόπος χρήσης της σχολι-
               κής βιβλιοθήκης επηρεάζει
               και διαμορφώνει τη σχέση
               του παιδιού με το βιβλίο.
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85