Page 81 - mag_47
P. 81
της Κατερίνας Τζαβάρα
Σκοπός της δανειστικής λαγή ιδεών. Μέσα στο δί- Ο επιθυμητός στόχος της /
βιβλιοθήκης είναι να κτυο αυτό αναδεικνύονται του εκπαιδευτικού είναι να
αναπτύξουν τα παιδιά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστι- συνδέσει τις δραστηριότη-
καλή σχέση με το βιβλίο κά και οι δεξιότητες κάθε τες γύρω από το βιβλίο με
και μέσα από αυτήν να παιδιού πέρα από φύλο, όμορφα συναισθήματα κι 81
καλλιεργήσουν δεξιότητες ηλικία, κοινωνική και εθνι- ευχάριστες εμπειρίες. Προ-
γραφής κι ανάγνωσης και κή προέλευση, θρησκεία σπαθούμε να αποφύγουμε
να δημιουργηθεί στο σχο- και γλώσσα. Μέσα από τη «σχολειοποίηση» της
λείο ένα δίκτυο αναγνω- ένα ευέλικτο πρόγραμμα βιβλιοθήκης γιαυτό φρο-
στών, που χαρακτηρίζεται ευχάριστων δραστηριοτή- ντίζουμε το περιεχόμενο
από επικοινωνία και ανταλ- των η χρήση του γραπτού των βιβλίων να καλύπτει
λόγου αποκτά σημασία και και τις ψυχαγωγικές ανά-
ο αλφαβητισμός αναδύε- γκες των μαθητών, τη δι-
ται μέσα από δράσεις που αφορετική πολιτισμική και
προέρχονται από την ενερ- μαθητική κουλτούρα τους,
γό σκέψη του παιδιού για τις μουσικές τους επιλογές,
να δημιουργήσει κάτι που να καλλιεργεί την κριτική
έχει πραγματικό νόημα για τους σκέψη, να ευνοεί την
το ίδιο. Μέσα από το δα- αλληλεπίδραση μεταξύ μα-
νεισμό τα παιδιά γίνονται θητών, την ανάπτυξη φιλι-
περισσότερο υπεύθυνα, κών σχέσεων και την ανά-
αυτόνομα και εξοικειώ- ληψη καινοτόμων δράσεων
νονται με την ανάγνωση στο πλαίσιο του σχολικού
βιβλίων ως μία καθημερι- προγράμματος αλλά και
νή συνήθεια διάθεσης του πέρα από αυτό.
ελεύθερου χρόνου τους.