Page 112 - mag_88
P. 112
ClassY movies
(Faces)
112
συγκίνησης. Ωστόσο ο σκηνοθέτης δεν εγκαρδιότητα που βασιλεύει στο Χόλι-
μοιάζει να κηρύσσει τη ματαιότητα και γουντ. Τα Πρόσωπα είναι ίσως το πιο
τη μοιρολατρία, αντίθετα εκείνο που προσωπικό του φιλμ, μια κραυγή που
απορρέει από τη ματιά του, είναι ότι η βγαίνει κατευθείαν από την καρδιά
ζωή είναι μια πάλη της κάθε στιγμής, ενός καλλιτέχνη που χάραξε το δικό
μια μάχη για να κατανοήσουμε τους του δρόμο, απορρίπτοντας συλλήβδην
άλλους και να γίνουμε και οι ίδιοι κα- τους άγραφους ηθικούς κανόνες της
τανοητοί. Η ήττα είναι η αποφυγή της αμερικάνικης κοινωνίας του τέλους
αλήθειας και η συσκότιση του πραγ- της δεκαετίας του'60 και την υποκρισία
ματικού μας προσώπου πίσω από μια που μολύνει τις ανθρώπινες σχέσεις.
μάσκα κοινωνικής σύμβασης και κί- Το υπέροχο καστ των συνοδοιπόρων
βδηλου εφησυχασμού. Αυτή η άρνηση του λαμπρύνει με την απόδοσή του τη
του συμβιβασμού είναι και αυτή που συγκλονιστική στην αλήθεια της αυτή
συνόδεψε όλο το έργο του Κασσαβέτη, ταινία με προεξάρχουσα ως συνήθως
η άρνηση να ακολουθήσει κοινωνικά τη μούσα του και σύζυγο Τζένα Ρόου-
και καλλιτεχνικά τη νόρμα, τη μισητή λαντς και τους εξαιρετικούς Κάσελ,
για αυτόν επιφανειακότητα και τεχνητή Μάρλεϊ και Κάρλιν.