Page 109 - mag_88
P. 109

της Λίλλυς Παπασπυροπούλου












                                   ΠρόσωΠα







                                                         (Faces)





                                                              1968

                                 σε σκηνοθεσία του Τζον Κασσαβέτις

                           με τους Τζένα Ρόουλαντς, Σέιμουρ Κάσελ,

                                          Τζον Μάρλεϊ, Λιν Κάρλιν









                                                                                                                               109
               Ένα αμερικάνικο ζευγά-              νουν όλα τα αγαπημένα              ταρτη ταινία του σκηνο-

               ρι σε κρίση, δύο αποξε-             θέματα του σκηνοθέτη:              θέτη  που  δεν  μπόρεσε
               νωμένοι σύζυγοι προ-                ανθρώπινα όντα σε κρί-             ποτέ να συμβιβαστεί με

               σπαθούν να καλύψουν                 ση, νευρωτικές γυναί-              το  κατεστημένο του Χό-
               το κενό τρυφερότητας                κες, γέλια και δάκρυα              λιγουντ. Εννέα χρόνια

               με σχέσεις της μιας νύ-             και υπαρξιακές αναζη-              μετά τις “Σκιές” και μετά
               χτας: αυτός με ένα κολ              τήσεις γύρω από ένα                από την απογοήτευση

               γκέρλ και αυτή με ένα               ποτήρι αλκοόλ. Χωρίς               του από τη συνεργασία
               νεαρό ζιγκολό. Με αφε-              οίκτο η κάμερα κατα-               με τα μεγάλα στούντιο,

               τηρία ένα μακροσκελέ-               βυθίζεται στην αποτυχία            ο Κασσαβέτης ξαναβρί-
               στατο σενάριο που αρχι-             του έρωτα και την απελ-            σκει το χαρακτηριστικό
               κά είχε προβλεφθεί για              πισία των  ατόμων που              του τρόπο σκηνοθεσίας:

               τη σκηνή, ο Κασσαβέτης              προσπαθεί να κρυφτεί               το ίδιο μαύρο-άσπρο με
               κινηματογραφεί αυτά τα              πίσω από ξεκαρδιστικά              τους κόκκους, τα ίδια

               “πρόσωπα”, με μεγάλα                χάχανα και μαραθώνι-               πλάνα των κορμιών και
               ασπρόμαυρα           πυρετι-        ους ποτού. Ατέλειωτα               των προσώπων σε κί-

               κά πλάνα, αποσπώντας                γυρίσματα στο ίδιο του             νηση, κινηματογραφη-
               τους τις πιο συγκλονι-              το σπίτι (που υποθηκεύ-            μένα όσο  γίνεται  από

               στικές εκφράσεις. Τα                τηκε για τις ανάγκες του           πιο κοντά, το μοντάζ
               Πρόσωπα συμπυκνώ-                   φιλμ), για αυτή την τέ-            που υπαγορεύεται από


                  * Δείτε την ταινία
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114