Page 39 - mag_050
P. 39
KENTρο ΞένΩν ΓλΩσσΩν
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ Συζήτηση με τον Β_56
ΜΑΓΟΥΛΑ
αΓΓλικα•Γαλλικα•Γέρμανικα
Πόσα χρόνια λειτουργεί το Κέντρο κό ο καθηγητής οργανώνει και δομεί
Ξένων Γλωσσών Κωνσταντίνας Μα- το μάθημά του ανάλογα με τις δυνα-
γουλά; τότητες των μαθητών και του παρέ-
χεται η ευκαιρία να διενεργεί ακόμη
Το Κέντρο μας λειτουργεί 23 χρόνια πιο συχνές επαναλήψεις που του δεί-
με την ίδια θέρμη και με τον ίδιο παι- χνουν την εξέλιξή τους. Παράλληλα,
δαγωγικό στόχο. Από το 1993 δηλα- οι μαθητές αλληλεπιδρούν μεταξύ
δή μεριμνούμε για την εκμάθηση της τους ακούγοντας ο ένας τις απορίες
αγγλικής, της γαλλικής και της γερμα- του άλλου και επιλύοντας τυχόν δι-
νικής γλώσσας. κές τους απορίες. Σαφώς, λοιπόν, για
εμάς τα ολιγομελή τμήματα είναι επι-
Είσαστε πάντα στον ίδιο χώρο; τακτική ανάγκη και όχι ένα επικοινω-
νιακό slogan
Από την πρώτη στιγμή που ανοίξαμε
είμαστε στον ίδιο χώρο δηλώνοντας Ποια είναι η κατάλληλη ηλικία για να
και με αυτόν τον τρόπο τη σταθερό- ξεκινήσει ένα παιδί την επαφή του
τητα των επιλογών μας. Μας έχουν με την ξένη γλώσσα; 39
αγκαλιάσει και μας στηρίζουν στα-
θερά επί σειρά ετών με το να μας Η νηπιακή και προσχολική ηλικία είναι
εμπιστεύονται τα παιδιά τους για την μια καλή περίοδος για να έρθουν τα
εκμάθηση της ξένης γλώσσας της επι- παιδιά σε επαφή με μια ξένη γλώσσα.
λογής τους. Ο χώρος βέβαια, έχει Η ουσιαστική εκμάθησή της όμως, ξε-
δεχτεί αναπροσαρμογές προκειμένου κινά μετά την Β΄ δημοτικού καθώς το
να συνάδει με τις επιταγές της επο- παιδί έχει ήδη γνωρίσει την μητρική
χής. Εντούτοις, δεν έχασε ποτέ την του γλώσσα σε επίπεδο γραφής και
ταυτότητα του που ήταν η ίδια από την ανάγνωσης. Επίσης, όντας γνώστης
πρώτη μέρα. βασικών γραμματικών κανόνων, ο
μαθητής είναι σε θέση να αρχίσει να
Είναι γεγονός ότι τα ολιγομελή τμή- κατανοεί και να αφομοιώνει μια ξένη
ματα προσφέρουν περισσότερο γλώσσα.
στους μαθητές ή είναι επικοινωνια-
κό slogan; Οι καθηγητές είναι σωστό ν’αλλά-
ζουν κάθε χρονιά ή είναι καλύτερα
Στα ολιγομελή τμήματα ο καθηγητής ο μαθητής να έχει τον ίδιο καθηγητή
είναι σε θέση να δράσει εξατομικευ- για αρκετά χρόνια και για ποιο λόγο;
μένα μέσω όμως μια ομαδοσυνεργα-
τικής διδασκαλίας. Πιο συγκεκριμένα, Στόχος μας είναι οι καθηγητές να
έχοντας ένα μικρό μαθητικό δυναμι- εξασφαλίζουν πνεύμα συνεργατικό-