Page 39 - mag_050
P. 39

KENTρο ΞένΩν ΓλΩσσΩν
               ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ                                                              Συζήτηση με τον Β_56


               ΜΑΓΟΥΛΑ




               αΓΓλικα•Γαλλικα•Γέρμανικα



               Πόσα χρόνια λειτουργεί το Κέντρο                      κό ο καθηγητής οργανώνει και δομεί
               Ξένων Γλωσσών Κωνσταντίνας Μα-                        το μάθημά του ανάλογα με τις δυνα-

               γουλά;                                                τότητες των μαθητών και του παρέ-
                                                                     χεται η ευκαιρία να διενεργεί ακόμη
               Το Κέντρο μας λειτουργεί 23 χρόνια                    πιο συχνές επαναλήψεις που του δεί-
               με την ίδια θέρμη και με τον ίδιο παι-                χνουν την εξέλιξή τους. Παράλληλα,

               δαγωγικό στόχο. Από το 1993 δηλα-                     οι  μαθητές  αλληλεπιδρούν  μεταξύ
               δή μεριμνούμε για την  εκμάθηση της                   τους ακούγοντας ο ένας τις απορίες
               αγγλικής, της γαλλικής και της γερμα-                 του άλλου και επιλύοντας τυχόν δι-

               νικής γλώσσας.                                        κές τους απορίες. Σαφώς, λοιπόν, για
                                                                     εμάς τα ολιγομελή τμήματα είναι επι-
               Είσαστε πάντα στον ίδιο χώρο;                         τακτική ανάγκη και όχι ένα επικοινω-

                                                                     νιακό slogan
               Από την πρώτη στιγμή που ανοίξαμε
               είμαστε στον ίδιο χώρο δηλώνοντας                     Ποια είναι η κατάλληλη ηλικία για να

               και με αυτόν τον τρόπο τη σταθερό-                    ξεκινήσει ένα παιδί την επαφή του
               τητα των επιλογών μας. Μας έχουν                      με την ξένη γλώσσα;                                        39
               αγκαλιάσει και μας στηρίζουν στα-
               θερά επί σειρά ετών με το να μας                      Η νηπιακή και προσχολική ηλικία είναι

               εμπιστεύονται τα παιδιά τους για την                  μια καλή περίοδος για να έρθουν τα
               εκμάθηση της ξένης γλώσσας της επι-                   παιδιά σε επαφή με μια ξένη γλώσσα.
               λογής τους. Ο χώρος βέβαια, έχει                      Η ουσιαστική εκμάθησή της όμως, ξε-

               δεχτεί αναπροσαρμογές προκειμένου                     κινά μετά την Β΄ δημοτικού καθώς το
               να συνάδει με τις επιταγές της επο-                   παιδί έχει ήδη γνωρίσει την μητρική
               χής. Εντούτοις, δεν έχασε ποτέ την                    του  γλώσσα  σε  επίπεδο  γραφής  και

               ταυτότητα του που ήταν η ίδια από την                 ανάγνωσης. Επίσης, όντας γνώστης
               πρώτη μέρα.                                           βασικών γραμματικών κανόνων, ο
                                                                     μαθητής είναι σε θέση να αρχίσει να

               Είναι γεγονός ότι τα ολιγομελή τμή-                   κατανοεί και να αφομοιώνει μια ξένη
               ματα       προσφέρουν           περισσότερο           γλώσσα.
               στους μαθητές ή είναι επικοινωνια-
               κό slogan;                                            Οι καθηγητές είναι σωστό ν’αλλά-

                                                                     ζουν κάθε χρονιά ή είναι καλύτερα
               Στα ολιγομελή τμήματα ο καθηγητής                     ο μαθητής να έχει τον ίδιο καθηγητή
               είναι σε θέση να δράσει εξατομικευ-                   για αρκετά χρόνια και για ποιο λόγο;

               μένα μέσω όμως μια ομαδοσυνεργα-
               τικής διδασκαλίας. Πιο συγκεκριμένα,                  Στόχος μας είναι οι καθηγητές να
               έχοντας ένα μικρό  μαθητικό δυναμι-                   εξασφαλίζουν πνεύμα συνεργατικό-
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44