Page 31 - mag_050
P. 31

της Κατερίνας Τζαβάρα
























               τάλλαξη που υπέστη ο ρόλος του σχολείου               ίδιοι μέσα από τη γόνιμη κι ειλικρινή

               από εργαστήρι ανακάλυψης της γνώσης και               συζήτηση μαζί τους. αν ακούσουμε τα
               δημιουργικής έκφρασης σε χώρο φύλαξης                 παιδιά προσεκτικά, θα καταλάβουμε
               και παροχής αναμασημένων πληροφοριών.                 και τα δικά μας λάθη στο πώς αφήσαμε
                                                                     το πιο νευραλγικό και ελπιδοφόρο κομμάτι
                    «Πώς φαντάζεσαι                                  της κοινωνικής πολιτικής μιας χώρας, που

                            το σχολείο                               είναι η ποιότητα της παιδείας, να απαξιω-
                                                                     θεί και να διαβρωθεί σε τέτοιο βαθμό.
                   των ονείρων σου;»




               δεν υπάρχει πιο αισιόδοξη εικόνα από                  παναγιώτης 4,5 ετών:
               το χαμογελαστό παιδί που πηγαίνει με                  «Θα ήθελα να έχει πολλούς                                  31
               λαχτάρα στο σχολείο του.  δεν υπάρ-

               χει πιο σίγουρη ένδειξη για την υγιή                  Η/Υ για να παίζω παιχνίδια και
               συναισθηματική εξέλιξη από το παιδί                   τάξη  με πειράματα Χημείας».
               που επιστρέφει χαρούμενο από το σχο-
               λείο. Φανταστείτε πόσο πιο ήρεμα και                  ευαγγελία, 7 ετών:

               ώριμα στη συμπεριφορά τους θα ήταν
               τα παιδιά αν φοιτούσαν σε ένα εκπαι-                  «Τα σχολεία θα έπρεπε να εί-
               δευτικό περιβάλλον που τα σέβεται και                 χαν κολυμβητήριο και να ήταν
               τα αφήνει ελεύθερα να σκεφτούν, να                    όμορφα δηλαδή να έχουν λου-

               πειραματιστούν, να κάνουν λάθη, να
               ρωτήσουν, να ξαναδοκιμάσουν, χωρίς                    λούδια και καθαρή αυλή».
               το άγχος του χρόνου και του βαθμού
               που συνδέεται άμεσα με τη μαθησιακή                   Μίλτος, 10 ετών:

               «επιτυχία» ενός μαθητή.                               «Το  σχολείο  θα  έπρεπε  να
               Τα παιδιά έχουν ισχυρή, διαμορφωμέ-
               νη άποψη για το σχολικό περιβάλλον στο  είχε γήπεδο ποδοσφαίρου και

               οποίο  περνούν  το  μεγαλύτερο  μέρος  της            περισσότερα αθλήματα. Έτσι

               ημέρας τους και ονειρεύονται τη βελτίωσή
               του.  αν τους δώσουμε ισότιμα το λόγο  θα πήγαινα με περισσότερη

               να εκφράσουν τις απόψεις και τις προ-                 χαρά».
               τάσεις τους θα βελτιωθούμε κι εμείς οι
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36