Page 30 - mag_050
P. 30

παιδια & σχολειο




                  Το σχολείο
                        που

                 ονειρεύομαι…













               αυτή είναι η πρώτη, αυθόρμητη σκέψη                   νία, Σουηδία) είναι αυτονόητο, ένα σχολείο

               των περισσότερων παιδιών, σήμερα.                     που τα παιδιά απολαμβάνουν την ανακά-
               Ένα χαρούμενο, καθαρό σχολείο όπου                    λυψη της γνώσης μέσα από τη χρήση ηλε-
               θα  ανακαλύπτουν τη γνώση μέσα από                    κτρονικών πηγών και βιωματικών εμπειρι-
               το παιγνίδι. Τα παιδιά ζουν περιχαρα-                 ών σε κατάλληλα εξοπλισμένα εργαστήρια

               κωμένα. Είτε μέσα σε βρώμικους τοίχους                και γυμναστήρια, για εμάς αποτελεί άπια-
               και τσιμεντένιες αυλές στα περισσότερα                στο όνειρο.
               δημόσια σχολεία, είτε μέσα στο ασφυκτικά              Τα παραπάνω μοιάζουν παράταιρα με την
               απαιτητικό πρόγραμμα των περισσότερων                 ελληνική πραγματικότητα. Μια σχολική

               ιδιωτικών σχολείων, έχασαν το αυτονόη-                πραγματικότητα όπου τα παιδιά δεν ορα-
               το της παιδευτικής διαδικασίας, τη φυσική             ματίζονται και οι στόχοι περιορίζονται στην
   30          λειτουργία της αναπνοής ως μαθητές/τριες.             επιτυχία μιας κατάληψης, ή μιας «έξυπνης


               Σύγχρονοι και παλαιότεροι παιδαγωγοί                  κοπάνας»,  το  πολύ  ενός  καλού  βαθμού.
               συμφωνούν πως το σχολικό περιβάλλον                   Εκεί που ο δάσκαλος δυσανασχετεί, ο μα-
               συντίθεται και αντανακλά τις αντιλήψεις               θητής βαριέται κι ο γονιός φοβάται ή αδι-
               μαθητών και δασκάλων που συγκλίνουν.                  αφορεί να δράσει. Παιδιά που στοιβάζο-
               Οι μαθητές/τριες από την προσχολική,                  νται από την τρυφερή ηλικία των 4 ετών

               ακόμη, ηλικία είναι σε θέση να αξιολογούν             σε ισόγεια πολυκατοικιών, δάσκαλοι που
               τη σχολική πραγματικότητα, τις κοινωνικές             ευνουχίζονται, σχολεία που καταργούνται
               σχέσεις του σχολείου, την αισθητική του               ή υπολειτουργούν.

               χώρου, την ποιότητα της παρεχόμενης εκ-
               παίδευσης. Οι απόψεις των μαθητών για τη               Αυτό είναι το σχολείο
               σχολική  ατμόσφαιρα και το κλίμα της τά-                  που ονειρευόμαστε
               ξης αναδεικνύονται από τους ερευνητές ως
               σπουδαία πηγή για τη συλλογή δεδομένων                    για τα παιδιά μας;

               στις μελέτες τους.
               από  τις  έρευνες  πεδίου  στα  σχολεία               δεν είναι πάντα τα λιγοστά οικονομικά
               φαίνεται πως τα παιδιά επιθυμούν να                   μέσα που μας φταίνε, ούτε η έλλειψη
               λαμβάνουν ενθάρρυνση και χαρά, ευ-                    κατάλληλων χώρων, όπως βάρβαρα

               καιρίες για δράση και παιγνίδι, ήρεμη                 οικοδομήθηκαν οι περισσότερες ελλη-
               και ευγενική συμπεριφορά από τον/                     νικές πόλεις. είναι η έλλειψη ευελιξί-
               την εκπαιδευτικό και καλαίσθητο πε-                   ας και φαντασίας, η απουσία γνώσεων
               ριβάλλον. Αυτό που για άλλες χώρες (Δα-               και επιθυμίας για αλλαγή. Η κακή με-
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35