Page 36 - mag_51
P. 36

ΠΑΙΔΙΑ & ΣΧΟΛεΙΟ



               Πώς να κάνω το παιδί μου

               να αγαπήσει το σχολείο;



               κολούθηση μιας συζήτησης, εκφράζουν                   δικότητα και να αναπτύξουν την υπευ-
               ανοιχτά τη δυσαρέσκειά τους για τις επι-              θυνότητα και την ακολουθία μονότονων

               λογές των δασκάλων τους και νιώθουν                   πράξεων που απαιτεί το μάθημα στην
               πως δεν μπορούν να τα καταφέρουν στα                  τάξη και το σχολείο δεν προσφέρει ευε-
               μαθήματα ή (και) πως δεν τους ενδιαφέ-                λιξία και εναλλακτικούς τρόπους μάθη-
               ρει να είναι καλοί μαθητές/τριες.                     σης.
               Έπαψε το σχολείο να έχει ενδιαφέρον;

               Αδυνατούν οι δάσκαλοι να εφαρμόσουν                   Γιατί τα παιδιά εκφράζονται διαφορετι-
               τις κατάλληλες πρακτικές; Λείπουν οι                  κά και εκδηλώνουν διαφορετικές πτυχές
               υποστηρικτικές δομές και η  επιστημο-                 της προσωπικότητάς τους στο σπίτι από

               νική καθοδήγηση; Δεν γνωρίζουν οι                     ότι στο σχολείο και για να επισημανθούν
               γονείς πώς να ακολουθήσουν ενδεδειγ-                  τυχόν δυσκολίες που αντιμετωπίζουν θα
               μένα πρότυπα παρακίνησης; Ή μήπως                     πρέπει οι γονείς να συνεργάζονται με
               δεν προσπαθούν όλοι αρκετά για τα                     τους δασκάλους, ενώ συνήθως βρίσκο-
               παιδιά;                                               νται σε διαμάχη.

               Γιατί, λοιπόν, τα παιδιά

   36          δεν αγαπούν το σχολείο;                               Γιατί τα παιδιά χρειάζονται όρια και

               Γιατί στα παιδιά αρέσει να εξερευνούν                 κανόνες  για  να  νιώθουν  ασφάλεια  και
               και να ανακαλύπτουν μόνα τους και το                  σταθερότητα και το σχολείο (όπως και η

               σχολείο σκοτώνει την έμφυτη τάση τους                 οικογένεια στις περισσότερες περιπτώ-
               για περιέργεια και ενέργεια.                          σεις) παρέχει αυτές τις συνθήκες υπό την
                                                                     απειλή ή(και) την επιβολή της τιμωρίας,

               Γιατί τα παιδιά γνωρίζουν τον κόσμο                   ενώ θα έπρεπε να δημιουργεί εσωτερι-
               μέσα από τις αισθήσεις και στο σχολείο η              κά κίνητρα και περιβάλλοντα πλούσια

               ελεύθερη έκφραση και βιωματική δράση                  σε εμπειρίες, ερεθίσματα, ψυχαγωγικές
               απαγορεύονται όσο μεγαλώνουν.                         δράσεις και θετική ανατροφοδότηση.



               Γιατί τα παιδιά χρειάζονται χρόνο, κα-                Γιατί στα παιδιά οικοδομούνται αξίες και
               τανόηση, τρυφερότητα και εμπιστοσύνη                  καλλιεργούνται συμπεριφορές από τη
               για να ξετυλίξουν τις δεξιότητες αλλά                 βρεφική ηλικία στο οικογενειακό τους,
               και να μας δείξουν τις βαθύτερες ανά-                 πρωτίστως, περιβάλλον και οι γονείς

               γκες τους και στο σχολείο δεν υπάρχει                 αναζητούν λύσεις έξω από το σπίτι (σε
               αρκετός χρόνος για να συζητάμε και να                 ειδικούς,  γιατρούς,  φροντιστές,  εκπαι-
               παίζουμε, η ύλη είναι μεγάλη.                         δευτικούς) ενώ είναι εκείνοι που έχουν
                                                                     τη δύναμη και την υποχρέωση να εμφυ-

               Γιατί όλα τα παιδιά δεν είναι ακριβώς                 σήσουν το σεβασμό, την ευγένεια, την
               έτοιμα την ίδια χρονική περίοδο να                    εκτίμηση και την κριτική σκέψη ως προς
               ακολουθήσουν τους κανόνες, τη μεθο-                   το έργο των παιδαγωγών.
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41