Page 37 - mag_51
P. 37
της Κατερίνας Τζαβάρα
Γιατί τα παιδιά χρειάζονται επίβλεψη
και υποστήριξη στο σπίτι την ώρα της Για τις διαρθρωτικές αλλαγές στον κορ-
μελέτης και οι γονείς δεν έχουν χρόνο ή μό της παιδείας και τις σχολικές πρακτι-
τις κατάλληλες γνώσεις για να παρέχουν κές έχουμε αναφερθεί εκτενώς μέσα από
βοήθεια στην προετοιμασία τους. την στήλη αυτή. Το σύγχρονο ελληνι-
κό σχολείο, παρόλο που στελεχώνεται
Γιατί τα παιδιά πρέπει να αναπτύσσουν από άξιο εκπαιδευτικό δυναμικό, στην
από μικρά μηχανισμούς άμυνας και δι- πλειονότητά του, με πλούσιες σπουδές
εξόδους εκτόνωσης στις εργασίες που και επιμορφωτικό έργο διακρίνεται από
τα κουράζουν, στις βαρετές διαδικασίες, σοβαρές αδυναμίες τεχνικών υποδομών,
σε ανθρώπους που δεν συμπαθούν, σε οργάνωσης και κοινωνικής ενδυνάμω-
καταστάσεις που χρειάζεται να περιμέ- σης των παιδιών. Το έργο των γονέων
νουν, σε περιβάλλοντα και συνθήκες είναι αυτό που πρέπει να κινητοποιηθεί
που οφείλουν να προσαρμοστούν και οι προς τη σωστή κατεύθυνση γιατί πολλές
γονείς δεν βοηθάνε προς αυτή την κα- φορές δεν αρκεί η καλή μας πρόθεση,
τεύθυνση όταν εκπληρώνουν στο λεπτό χρειάζεται άμεση δράση!
κάθε (ακόμα και παράλογη) επιθυμία ή
απαίτηση των παιδιών τους. 37
Γιατί ο εγκέφαλος των παιδιών δυνα-
μώνει ανάλογα με το περιβάλλον που τα
εκθέτουμε και το εικονικό περιβάλλον
των tablets και των βιντεοπαιχνιδιών
δημιουργεί υψηλά επίπεδα διέγερσης
που η πραγματική ζωή και η σχολική
τάξη δεν είναι σε θέση να παρέχουν.
Γιατί η συναισθηματική ωριμότητα που
επιτρέπει στα παιδιά-μαθητές να διαχει-
ρίζονται τη σχολική ζωή και τους εμπλε-
κόμενους σε αυτή προέρχεται μέσα από
τη διαθεσιμότητα των γονέων να ακούν,
να συνομιλούν, να περνούν ποιοτικό και
ποσοτικό χρόνο με τα παιδιά τους κάτι
που οι γονείς, σήμερα, λόγω και της
κοινωνικο-οικονομικής αστάθειας, θεω-
ρούν πολυτέλεια.