Page 31 - mag_51
P. 31

της Μαράννας Κουμαριανού











               κάποιες δουλειές στο σπίτι για να μπο-                    Σύντομο βιογραφικό
               ρέσουμε να προλάβουμε μια απογευ-                         & εκδοτικό έργο

               ματινή εξόρμηση. Από απλές, όπως
               το πέταμα των σκουπιδιών μέχρι πιο                        Γεννήθηκα στην Ουαλία (1980)
               δύσκολες όπως το σφουγγάρισμα. Τις                        και μεγάλωσα κοντά στη θάλασσα.
               βάλαμε κάτω, τις γράψαμε και μόνος                        Τελειώνοντας το σχολείο συνειδη-
               του διάλεξε τι θέλει να κάνει για το                      τοποίησα ότι αγαπώ τα παιδιά  κι

               σπίτι. Μάλιστα, επειδή είχε και διάβα-                    έτσι αποφάσισα να γίνω δασκάλα
               σμα, στα διαλείμματα του διαβάσμα-                        ώστε να είμαι κοντά τους. Εργά-
               τος μου ζητούσε έξτρα χρόνο για να                        ζομαι στοχοκεντρικά με μια διδα-

               προλάβει κάποια από τις δουλειές. Τις                     σκαλία που απευθύνεται σε όλη
               έκανε με ευχαρίστηση. Υπήρχε αίσθη-                       την τάξη αλλά και στις ανάγκες του
               μα από κοινού προσφοράς. Ένιωθε                           κάθε μαθητή χωριστά. Παράλληλα
               χρήσιμος.                                                 αγαπώ και τις ιστορίες, τα παραμύ-
                                                                         θια και την ποίηση. Τα συνδυάζω

               Κατά καιρούς μου έχουν πει, με έκφρα-                     όλα ώστε να μπορώ να πετυχαίνω
               ση συνοφρυωμένη, ότι θα έπρεπε να                         πιο όμορφη επιβίωση για εμένα, το
               οριοθετώ πιο αυστηρά και ότι κακώς                        περιβάλλον μου και τους άλλους.                        31

               δεν τον πιέζω. Άλλοι πάλι με ρωτούν,                      Έχουν εκδοθεί τέσσερα βιβλία για
               επειδή είμαι δασκάλα, πόση πίεση του                      παιδιά («Η συντροφιά του λόφου»,
               ασκώ και αν μαζί μου ασφυκτιά. Νομί-                      εκδ. Παρρησία 2013, «θάλασσα,
               ζω πως έχω βρει την χρυσή τομή που                        πες  μου»  εκδ.  Παρρησία  2014,
               όχι μόνο φέρνει ισορροπία αλλά του                        «Μια αλλιώτικη ημέρα στη σχολή

               δίνεται η ευκαιρία να αυτονομείται,                       χορού» εκδ. Κόκκινη Κλωστή Δε-
               να μαθαίνει πώς να συνυπάρχει χωρίς                       μένη 2015, «Ένα ξεχωριστό δώρο»
               μόνο να απαιτεί, να διεκδικεί τα δικαι-                   εκδ. Μίνωας 2016) και έχουν δη-

               ώματά του και να αναγνωρίζει και να                       μοσιευθεί ποιήματα σε ηλεκτρονι-
               υπολογίζει και των άλλων. Σίγουρα                         κά και έντυπα περιοδικά και ποιητι-
               είμαι σε θέση ισχύος αλλά η επικοι-                       κές ανθολογίες.
               νωνία μας (και πριν από αυτό η παρα-                      Γράφω παρουσιάσεις βιβλίων για
               τήρηση και η κατανόηση) λειτουργεί                        παιδιά δημοτικού στον «Μαγικό

               εξισορροπιστικά. Όρια χρειάζονται                         κόσμο του παιδικού βιβλίου», και
               και πρέπει να μπαίνουν. Αλλά να είναι                     συμμετέχω ως επιμορφώτρια σε
               λειτουργικά και να δικαιολογούνται                        σεμινάρια και ημερίδες εκπαιδευ-

               λογικά. Έτσι, με βάση αυτά, όταν χρει-                    τικών.
               αστεί, θα μπορεί ο κάθε έφηβος να
               δεχτεί περισσότερη πίεση και αυστη-                                    Μαριάννα Κουμαριανού
               ρότητα. Θα είναι ζήτημα δικαιοσύνης.
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36