Page 35 - mag_51
P. 35
της Κατερίνας Τζαβάρα
Μην ξεγελιέστε και, κυρίως, μην επα- πως σπάνια εκφράζονται θετικά και λει-
ναπαύεστε. Δεν πρόκειται μόνο για την τουργούν υποστηρικτικά προς τη βελ-
πατροπαράδοτη πρωινή γκρίνια των τίωσή τους. Συνήθως, προσπερνούν τις
παιδιών ως ανακλαστική αντίδραση βαθύτερες ανάγκες των παιδιών τους για
στο θεσμό του σχολείου, ούτε για ένα επικοινωνία και διάλογο, αλλά και τις
οικογενειακό αστειάκι ρουτίνας. Είναι ανάγκες του σχολείου για συνεργασία
κάτι πιο βαθύ, πιο ανησυχητικό και πιο και συνέπεια. Έχουν μία καχυποψία απέ-
εδραιωμένο στη συνείδησή όλης της οι- ναντι στο διδακτικό έργο του δασκάλου
κογένειας. Αν κάποτε γελούσαμε με τα και την τακτική που χρησιμοποιεί στην
παιδιά και τον εαυτό μας, ως παιδιά, που αποκατάσταση ισορροπιών στην τάξη.
δε θέλαμε να πάμε στο σχολείο, τώρα Δύσκολα αναγνωρίζουν το μέγεθος της
η πλειοψηφία των γονέων αντιμετωπίζει προσπάθειας που καταβάλει για να είναι
με έκδηλη αγωνία αυτή την αρνητική δι- αποτελεσματικός στο έργο του, έχοντας
άθεση των παιδιών τους η οποία εκφρά- να αντιμετωπίσει τις ιδιαιτερότητες και
ζεται είτε με τη μορφή του πανικού, είτε το διαφορετικό ρυθμό μάθησης δεκά-
της αδιαφορίας. δων μαθητών. Από την πλευρά τους οι
Όμως, αν παρατηρήσουν, και οι ίδιοι αυ- εκπαιδευτικοί παραπονιούνται για έλ-
τοί γονείς που ανησυχούν, τη δική τους λειψη συνεννόησης και αποδοχής των 35
φιλοσοφία και στάση ζωής απέναντι στις κανόνων του σχολείου από τους γονείς
αξίες της μόρφωσης αλλά και τον ρόλο των μαθητών και μαθητριών. Έχουμε,
των εκπαιδευτικών, θα διαπιστώσουν λοιπόν, μία ρήξη ανάμεσα στην οι-
κογένεια και το σχολείο, ένα κενό
επικοινωνίας και αμοιβαίας αποδο-
χής του σημαντικού ρόλου του άλ-
λου.
Σχετικά με τη λειτουργικότητα των παι-
διών, ακούμε και διαβάζουμε, όλο και
συχνότερα, πως τα παιδιά έρχονται στο
σχολείο με χαμηλό δείκτη συναισθη-
ματικής και κοινωνικής ωριμότητας,
σχολικής ετοιμότητας και μαθησιακών
δεξιοτήτων, ενώ παράλληλα αυξάνεται
το ποσοστό των παιδιών με μαθησια-
κές δυσκολίες και άλλες διαγνώσεις.
Βαριούνται εύκολα, αποφεύγουν δρα-
στηριότητες που απαιτούν υπομονή και
σταθερή προσοχή, δυσκολεύονται στην
απλή αντιγραφή, στην ανάγνωση, δεν
μπορούν να σταθούν ήσυχα στην παρα-