Page 29 - mag_51
P. 29

της Μαράννας Κουμαριανού










               Εκτός από εκπαιδευτικός, τυγχάνει να είμαι και


               μαμά ενός εφήβου. Ως δασκάλα συχνά με ρωτούν τι


               να κάνουν με τα παιδιά τους, πώς να μειώσουν, να

               ηρεμήσουν και να καταπραΰνουν τις εκρήξεις τους και


               να έχουν μια ζωή πιο βιώσιμη μες την οικογένεια.


               Το να δίνεις συμβουλές είναι εύκολο. Υπάρχουν πολ-

               λοί τυφλωσούρτες και πολλές συνταγές. Στην πράξη


               όμως;





               Συχνά, ως μητέρα, ακολουθούσα τέ-                     εμπιστοσύνη με ταυτόχρονη ανάληψη
               τοιου είδους «συνταγές». Ακόμα πιο                    ευθύνης.

               συχνά ένιωθα ότι δεν με καλύπτουν.                                                                               29
               Το ένστικτό μου έλεγε άλλα. Μπορώ                     Τα δύο πρώτα είναι η προϋπόθεση.
               να πω ότι έπεφτα στις παγίδες που                     Η βάση. Ένας έφηβος δεν είναι ένας
               έχουν αυτές οι «συνταγές» με αποτέλε-                 άνθρωπος που πρέπει να ξέρει το σω-

               σμα κάτι να κλονίζεται στη σχέση μου                  στό ούτε κάποιος που πρέπει να προ-
               με τον γιο μου, να έχω μια αίσθηση                    σαρμόζεται και να υπακούει στους
               ότι κάτι δεν λειτουργεί καλά και ότι ο                γονείς του. Επομένως αυτό που χρει-
               μικρός πιέζεται με ένα τρόπο που δεν                  άζεται είναι να «βάλω τον εαυτό μου

               οδηγεί στο επιθυμητό αποτέλεσμα.                      στην άκρη» για να αφουγκραστώ τις
               Τώρα είναι στην εφηβεία (τελειώνει                    ανάγκες και τις ροές που υπάρχουν.
               φέτος το γυμνάσιο) και ως έφηβος δι-                  Είναι μια παρατήρηση χωρίς τα κοι-
               εκδικεί με κάθε τρόπο τα δικαιώματά                   νωνικά πρέπει και τις προσδοκίες. Εί-

               του, την ελευθερία του και ό,τι άλλο                  ναι μια στάση που αναζητεί να δει, να
               θεωρεί ότι πρέπει να του ανήκει.                      συναντήσει έναν άνθρωπο (τι μουσική
                                                                     ακούει, πώς νιώθει στο σύνολο των
               Ως εκπαιδευτικός γνωρίζω. Ως μαμά;                    φίλων, πώς προσπαθεί να ενταχθεί,

               Αυτό που βλέπω (και ζω) είναι ότι τα                  τι τον εσωστρέφει, τι προφίλ θέλει να
               πράγματα τελικά είναι πιο απλά. Πολ-                  δείχνει, τι τον συναρπάζει και όχι το
               λά και μεγάλα λόγια με υψωμένα δά-                    αν και πόσο καλά τα πηγαίνει στα μα-
               χτυλα δεν χρειάζονται. Το μόνο που                    θήματα).

               είναι αναγκαίο είναι λίγη απόσταση
               για παρατήρηση και κατανόηση του                      Μετά, με τα άλλα δύο, έρχεται η ου-
               παιδιού, χώρο για να επικοινωνεί και                  σία. Εδώ συγκρούονται, συνήθως, τα
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34