Page 53 - mag_58
P. 53

από τη Δήμητρα Σταύρου

                                                                                    http://psyhismos.blogspot.gr/








                                                                     και αντιμετωπίζουν ψυχικές δυσκολίες,
                                                                     οι διακοπές δεν γίνονται αντιληπτές ως
                                                                     ωφέλιμες. Στην περίπτωση αυτή η έννοια
                                                                     του κενού (vacances) είναι περισσότερο

                                                                     πιστή για να αποδώσει το καταθλιπτικό
                                                                     συναίσθημα που προκύπτει από την έλλει-
                                                                     ψη της καθημερινής ασχολίας που κρατά
                                                                     τον άνθρωπο σε συνεχή εγρήγορση. Από
                                                                     την άλλη, αυτό το κενό καλείται να γεμί-
                                                                     σει και αυτό στην περίπτωση που η ψυχο-
                                                                     παθολογία υποβόσκει γίνεται με απωθη-
                                                                     μένα, φόβους, ανασφάλεια και μοναξιά
                                                                     που μπορούν να πάρουν την όψη δαιμο-

                                                                     νίων που τριβελίζουν το νου και ταλαι-
                                                                     πωρούν τον άνθρωπο. Θυμίζει λίγο την
                                                                     αντιπάθεια που δείχνουν τα περισσότερα
                                                                     παιδιά στον ύπνο, καθώς τότε είναι που
                                                                     αναδύονται οι περισσότεροι φαντασιω-
                                                                     σικοί φόβοι και αγωνίες, καθώς παύει η                     53
                                                                     δραστηριότητα.

                                                                     Όταν η ψυχοπαθολογία υποχωρεί, ή όταν
                                                                     αυτή είναι ανύπαρκτη, τότε αυτό το κενό
                                                                     διάστημα δίνει την ευκαιρία για αναστο-
                                                                     χασμό, ο οποίος παρόλο που δεν γίνεται
                                                                     αυτοσκοπός,  προκύπτει από την παύση
                                                                     των ρυθμών και τη διακοπή από την κα-
                                                                     νονικότητα. Ιδέες για βελτίωση της ζωής
                                                                     είναι δυνατό να έρθουν, νέοι στόχοι τί-
                                                                     θενται και νέες αποφάσεις αλλαγών συ-

                                                                     χνά παίρνονται προς όφελος της ζωής.


                                                                     Ο Νεύτωνας όταν ανακάλυψε τη βαρύ-
                                                                     τητα ήταν ξαπλωμένος κάτω από ένα δέ-
                                                                     ντρο. Το σίγουρο είναι ότι οι καλύτερες
                                                                     ιδέες έρχονται σε στιγμές ανάπαυλας και
                                                                     απομάκρυνσης από τη ρουτίνα γιατί τότε

                                                                     έχουμε τη δυνατότητα παρατήρησης της
                                                                     φύσης (εξωτερικής και εσωτερικής), δια-
                                                                     λόγου και επαφής με άλλους ανθρώπους,
                                                                     απόκτησης νέων εμπειριών (που εξα-
                                                                     σκούν ή αναπτύσσουν νέες δεξιότητες).
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58