Page 65 - mag_59
P. 65

ΑΛΕΞΑΝ∆ΡΑ ΠΙΠΛΙΚΑΤΣΗ
               ΧΕΙΡΟΠΕ∆Η ΑΠΟ ΠΛΑΤΙΝΑ
               Εκδόσεις ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ                                         ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΑΚΡΟΓΙΩΡΓΟΥ
                                                                            ΤΥΧΗ ΣΤΑ ΤΕΙΧΗ

               Χειροπέδη  από  πλατίνα  ή  αλλιώς  φυλακή  από              Εκδόσεις ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ
               πλατίνα. Οι ήρωες των διηγηµάτων φορούν νο-                  Η Τύχη στα Τείχη είναι µια γυναικεία µα-
               ητά τη χειροπέδη των στερεοτύπων και των εξα-                τιά  στον  σύγχρονο  κόσµο.  Η  κεντρική            65
               ναγκασµών, εγκλωβισµένοι σε σχέσεις, πεποιθή-                ηρωίδα,  η  Ευτυχία,  φέρνει  στο  προσκή-
               σεις, ορµές και φαντασιώσεις, περιπλανώνται απ'
               τις αρχές του 20ού αιώνα έως το απροσδιόριστο                νιο  προβλήµατα  και  προβληµατισµούς
               µέλλον, από την παιδική τους ηλικία έως τα γερά-             για τις σχέσεις γονιών-παιδιών, το χρόνο,
               µατά τους. Η Κική γράφει στον νεκρό σύντροφό                 τους στόχους, την τύχη. Στην προσπάθειά
               της, ο Μιχάλης καταφέρνει να στείλει ηλεκτρονικό             της να διεκδικήσει αυτά που ο χρόνος τής
               µήνυµα από τον Παράδεισο, η Γεωργία ταξιδεύει                στέρησε, ξεκινάει σεµινάρια δηµιουργικής
               στη Βουλγαρία για ν' αποτεφρώσει τη σορό του                 γραφής.  Συνοµιλεί  µε  τον  Φόσε  και  τον
               πατέρα της, ο Μανόλης ανακοινώνει στους γονείς               Κάφκα, ανακαλεί µνήµες, γράφει για εν-
               του ότι θα γίνει κλέφτης. Οι ήρωες ταλαιπωρούν               νέα γέφυρες, αλλάζει, αναθεωρεί. Τα πρό-
               τον  εαυτό  τους  κι  αναµετριούνται  µε  τα  όνειρά
               τους. Ο µικρός Πέτρος πετάει κονσέρβες στα παι-              σωπα δίπλα της και οι παράλληλες ιστορί-
               διά που τον κοροϊδεύουν, η Τζέινα ανοίγει την κι-            ες τους ενισχύουν τον βασικό κορµό της
               τρινισµένη έκθεσή της από το δηµοτικό σχολείο, η             αφήγησης. Αδιέξοδα, χωρισµοί, διλήµµα-
               Μαργαρίτα ξεθάβει τον σκύλο της θείας Φλώρας,                τα, ασθένειες, προσδοκίες, έρωτες, απο-
               µια κυρία καταµετρά τα δικαιολογητικά για τη σύ-             γοητεύσεις, περιπλανήσεις στη Θεσσαλο-
               νταξή της, η Νανά, η Καίτη κι ο Κοσµάς παίζουν               νίκη, τη Νάουσα, την Κωνσταντινούπολη,
               µε ερωτικά παιχνίδια. Ο αφηγητής, κάποιες φο-                τη Νέα Υόρκη. Το πορτρέτο µιας γυναίκας
               ρές θεατής, κρυφακούει τους ήρωες και άλλοτε                 µε κόκκινο φόρεµα, µια φωτογραφία, µια
               αφηγείται µε χιούµορ και ειρωνεία, άλλοτε µοιά-
               ζει  ν'  απουσιάζει  διακριτικά  χάρη  στη  δύναµη           γιαγιά που πλέκει, αποτελούν κρίκους της
               των γεγονότων. Η Αλεξάνδρα Πιπλικάτση µε την                 µυθοπλασίας, µε φόντο ιστορίες ξεριζω-
               πρώτη  της  αυτή  συλλογή  διηγηµάτων  αναζητά               µού. Στο τέλος, µια γνωριµία στο Φεστιβάλ
               την ουσία, την άγρια και σκληρή πραγµατικότητα               Κινηµατογράφου  θα  οδηγήσει  σε  απρό-
               τόσο όσο χρειάζεται. Στους ήρωές της ο αναγνώ-               σµενες  συναντήσεις.  Η  αφήγηση  είναι
               στης µπορεί ν' αναγνωρίσει κάτι από τον ίδιο του             κοφτή και συνοπτική, µε εγκιβωτισµούς,
               τον εαυτό.                                                   δράση και ανατροπές.

                                                                            .
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70