Page 65 - mag_59
P. 65
ΑΛΕΞΑΝ∆ΡΑ ΠΙΠΛΙΚΑΤΣΗ
ΧΕΙΡΟΠΕ∆Η ΑΠΟ ΠΛΑΤΙΝΑ
Εκδόσεις ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΑΚΡΟΓΙΩΡΓΟΥ
ΤΥΧΗ ΣΤΑ ΤΕΙΧΗ
Χειροπέδη από πλατίνα ή αλλιώς φυλακή από Εκδόσεις ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ
πλατίνα. Οι ήρωες των διηγηµάτων φορούν νο- Η Τύχη στα Τείχη είναι µια γυναικεία µα-
ητά τη χειροπέδη των στερεοτύπων και των εξα- τιά στον σύγχρονο κόσµο. Η κεντρική 65
ναγκασµών, εγκλωβισµένοι σε σχέσεις, πεποιθή- ηρωίδα, η Ευτυχία, φέρνει στο προσκή-
σεις, ορµές και φαντασιώσεις, περιπλανώνται απ'
τις αρχές του 20ού αιώνα έως το απροσδιόριστο νιο προβλήµατα και προβληµατισµούς
µέλλον, από την παιδική τους ηλικία έως τα γερά- για τις σχέσεις γονιών-παιδιών, το χρόνο,
µατά τους. Η Κική γράφει στον νεκρό σύντροφό τους στόχους, την τύχη. Στην προσπάθειά
της, ο Μιχάλης καταφέρνει να στείλει ηλεκτρονικό της να διεκδικήσει αυτά που ο χρόνος τής
µήνυµα από τον Παράδεισο, η Γεωργία ταξιδεύει στέρησε, ξεκινάει σεµινάρια δηµιουργικής
στη Βουλγαρία για ν' αποτεφρώσει τη σορό του γραφής. Συνοµιλεί µε τον Φόσε και τον
πατέρα της, ο Μανόλης ανακοινώνει στους γονείς Κάφκα, ανακαλεί µνήµες, γράφει για εν-
του ότι θα γίνει κλέφτης. Οι ήρωες ταλαιπωρούν νέα γέφυρες, αλλάζει, αναθεωρεί. Τα πρό-
τον εαυτό τους κι αναµετριούνται µε τα όνειρά
τους. Ο µικρός Πέτρος πετάει κονσέρβες στα παι- σωπα δίπλα της και οι παράλληλες ιστορί-
διά που τον κοροϊδεύουν, η Τζέινα ανοίγει την κι- ες τους ενισχύουν τον βασικό κορµό της
τρινισµένη έκθεσή της από το δηµοτικό σχολείο, η αφήγησης. Αδιέξοδα, χωρισµοί, διλήµµα-
Μαργαρίτα ξεθάβει τον σκύλο της θείας Φλώρας, τα, ασθένειες, προσδοκίες, έρωτες, απο-
µια κυρία καταµετρά τα δικαιολογητικά για τη σύ- γοητεύσεις, περιπλανήσεις στη Θεσσαλο-
νταξή της, η Νανά, η Καίτη κι ο Κοσµάς παίζουν νίκη, τη Νάουσα, την Κωνσταντινούπολη,
µε ερωτικά παιχνίδια. Ο αφηγητής, κάποιες φο- τη Νέα Υόρκη. Το πορτρέτο µιας γυναίκας
ρές θεατής, κρυφακούει τους ήρωες και άλλοτε µε κόκκινο φόρεµα, µια φωτογραφία, µια
αφηγείται µε χιούµορ και ειρωνεία, άλλοτε µοιά-
ζει ν' απουσιάζει διακριτικά χάρη στη δύναµη γιαγιά που πλέκει, αποτελούν κρίκους της
των γεγονότων. Η Αλεξάνδρα Πιπλικάτση µε την µυθοπλασίας, µε φόντο ιστορίες ξεριζω-
πρώτη της αυτή συλλογή διηγηµάτων αναζητά µού. Στο τέλος, µια γνωριµία στο Φεστιβάλ
την ουσία, την άγρια και σκληρή πραγµατικότητα Κινηµατογράφου θα οδηγήσει σε απρό-
τόσο όσο χρειάζεται. Στους ήρωές της ο αναγνώ- σµενες συναντήσεις. Η αφήγηση είναι
στης µπορεί ν' αναγνωρίσει κάτι από τον ίδιο του κοφτή και συνοπτική, µε εγκιβωτισµούς,
τον εαυτό. δράση και ανατροπές.
.