Page 33 - mag_59
P. 33

από τις εκδόσεις
                PRINTA











                                                   Οι συνεντεύξεις που περιλαµβάνο-
                                                   νται σ’ αυτό τον τόµο δηµοσιεύθη-
                                                   καν  στην  περίφηµη  επιθεώρηση
                                                   Paris Review – «ένα µοναδικό ερ-
                                                   γαλείο εξερεύνησης των σύγχρο-
                                                   νων συγγραφέων και του τρόπου
                                                   µε τον οποίο εργάζονται και δηµι-
                                                   ουργούν».
                                                   Αναγνωρισµένες  ως  απαραίτητο
                                                   «παράρτηµα»  της  σύγχρονης  λο-
                                                   γοτεχνίας,  οι  συνεντεύξεις  αυτές,
                                                   στις οποίες «οι συγγραφείς σκια-
                                                   γραφούν το πορτρέτο του εαυτού
                                                   τους»,  είναι  επιπλέον  γοητευτικές
                                                   και από µόνες τους.                          WILHELM
                                                   Μέσα από ανιχνευτικές ερωτήσεις          FURTWANGLER
                                                   που  απευθύνθηκαν  σε  µεγάλους      ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΛΟΓΟΣ
              HEMINWAY - FAULKNER -                τεχνίτες του λόγου, µας αποκαλύ-
                       STEINBECK -                 πτουν καλύτερα από οποιαδήποτε      Πεθαίνοντας, ο µεγάλος Γερµανός
                DOSS PASSOS – MILLER               άλλη διαδικασία τη σκέψη και τις    αρχιµουσικός  άφησε  µια  σειρά          33
                ΠΕΝΤΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ                 µεθόδους πίσω από τα έργα τους.     σηµειώσεων. Πρόκειται για δοκί-
                                                                                       µια και αφοριστικές σκέψεις που
                                                                                       επί δεκαετίες κατέγραφε στα ηµε-
                                                                                       ρολόγιά του, εν είδει εσωτερικού
                                                                                       διαλόγου. Ο ίδιος είχε εκφράσει
                                                                                       την επιθυµία να δηµοσιευθούν οι
                                                   Οι Επιστολές σε έναν νέο του οποί-  σηµειώσεις  του  αυτές  –  κείµενα
                                                   ου η εκπαίδευση έχει παραµεληθεί,   στα  οποία  διαφαίνεται  η  βαθιά
                                                   που δηµοσιεύθηκαν το 1823 και       αγάπη του για τη µουσική και η
                                                   απευθύνονται  σε  αυτοδίδακτους,    έγνοια του για τη διατήρησή της
                                                   αποτελούν ένα είδος εκπαιδευτικού   και για το µέλλον της. Είναι η δι-
                                                   µανιφέστου.  Σ’  αυτό  το  έργο,  ο   αθήκη του προς τη νέα γενιά που
                                                   Ντε Κουίνσυ, ο διανοούµενος που     τώρα αναπτύσσεται και αναλαµβά-
                                                   έγινε περισσότερο γνωστός ως «ο     νει υπεύθυνες θέσεις.
                                                   Άγγλος οπιοφάγος», υπογραµµίζει     Στο βιβλίο περιλαµβάνονται επίσης
                                                   τη σηµασία της µελέτης των γλωσ-    κείµενα  µουσικής  αισθητικής  τα
                                                   σών καθώς και των φιλοσόφων,        οποία  δηµοσίευσε  ο  Φουρτβαίν-
                                                   και χωρίζει τη λογοτεχνία σε δύο    γκλερ όσο ζούσε, υπό τον γενικό
                                                   µεγάλες κατηγορίες: τη λογοτεχνία   τίτλο  «Μουσική  και  Λόγος»,  κα-
                 THOMAS DE QUINCEY                 της γνώσης, πραγµατική, αναλυτι-    θώς και µια σειρά από ενδιαφέ-

                       ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ                   κή, και τη λογοτεχνία  της δύναµης,   ρουσες  συνεντεύξεις  που  έδωσε
                       ΣΕ ΕΝΑ ΝΕΟ                  που συγκινεί και µεταµορφώνει τον   το 1937 στον µουσικοκριτικό και
                ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ Η ΕΚΠΑΙ∆ΕΥΣΗ            κόσµο. Τα δικά του κείµενα, ονει-   συνθέτη Βάλτερ Άµπεντροτ.
                     ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΜΕΛΗΘΕΙ              ρικά,  λαβυρινθώδη  και  εξαίσια,
                                                   τον  τοποθετούν  αµέσως  µεταξύ
                                                   των οπαδών της δεύτερης…
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38