Page 33 - mag_59
P. 33
από τις εκδόσεις
PRINTA
Οι συνεντεύξεις που περιλαµβάνο-
νται σ’ αυτό τον τόµο δηµοσιεύθη-
καν στην περίφηµη επιθεώρηση
Paris Review – «ένα µοναδικό ερ-
γαλείο εξερεύνησης των σύγχρο-
νων συγγραφέων και του τρόπου
µε τον οποίο εργάζονται και δηµι-
ουργούν».
Αναγνωρισµένες ως απαραίτητο
«παράρτηµα» της σύγχρονης λο-
γοτεχνίας, οι συνεντεύξεις αυτές,
στις οποίες «οι συγγραφείς σκια-
γραφούν το πορτρέτο του εαυτού
τους», είναι επιπλέον γοητευτικές
και από µόνες τους. WILHELM
Μέσα από ανιχνευτικές ερωτήσεις FURTWANGLER
που απευθύνθηκαν σε µεγάλους ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΛΟΓΟΣ
HEMINWAY - FAULKNER - τεχνίτες του λόγου, µας αποκαλύ-
STEINBECK - πτουν καλύτερα από οποιαδήποτε Πεθαίνοντας, ο µεγάλος Γερµανός
DOSS PASSOS – MILLER άλλη διαδικασία τη σκέψη και τις αρχιµουσικός άφησε µια σειρά 33
ΠΕΝΤΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ µεθόδους πίσω από τα έργα τους. σηµειώσεων. Πρόκειται για δοκί-
µια και αφοριστικές σκέψεις που
επί δεκαετίες κατέγραφε στα ηµε-
ρολόγιά του, εν είδει εσωτερικού
διαλόγου. Ο ίδιος είχε εκφράσει
την επιθυµία να δηµοσιευθούν οι
Οι Επιστολές σε έναν νέο του οποί- σηµειώσεις του αυτές – κείµενα
ου η εκπαίδευση έχει παραµεληθεί, στα οποία διαφαίνεται η βαθιά
που δηµοσιεύθηκαν το 1823 και αγάπη του για τη µουσική και η
απευθύνονται σε αυτοδίδακτους, έγνοια του για τη διατήρησή της
αποτελούν ένα είδος εκπαιδευτικού και για το µέλλον της. Είναι η δι-
µανιφέστου. Σ’ αυτό το έργο, ο αθήκη του προς τη νέα γενιά που
Ντε Κουίνσυ, ο διανοούµενος που τώρα αναπτύσσεται και αναλαµβά-
έγινε περισσότερο γνωστός ως «ο νει υπεύθυνες θέσεις.
Άγγλος οπιοφάγος», υπογραµµίζει Στο βιβλίο περιλαµβάνονται επίσης
τη σηµασία της µελέτης των γλωσ- κείµενα µουσικής αισθητικής τα
σών καθώς και των φιλοσόφων, οποία δηµοσίευσε ο Φουρτβαίν-
και χωρίζει τη λογοτεχνία σε δύο γκλερ όσο ζούσε, υπό τον γενικό
µεγάλες κατηγορίες: τη λογοτεχνία τίτλο «Μουσική και Λόγος», κα-
THOMAS DE QUINCEY της γνώσης, πραγµατική, αναλυτι- θώς και µια σειρά από ενδιαφέ-
ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ κή, και τη λογοτεχνία της δύναµης, ρουσες συνεντεύξεις που έδωσε
ΣΕ ΕΝΑ ΝΕΟ που συγκινεί και µεταµορφώνει τον το 1937 στον µουσικοκριτικό και
ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ Η ΕΚΠΑΙ∆ΕΥΣΗ κόσµο. Τα δικά του κείµενα, ονει- συνθέτη Βάλτερ Άµπεντροτ.
ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΜΕΛΗΘΕΙ ρικά, λαβυρινθώδη και εξαίσια,
τον τοποθετούν αµέσως µεταξύ
των οπαδών της δεύτερης…