Page 28 - mag_60
P. 28

πΑΙΔΙΑ & σΧοΛεΙο


                          Πάμε Πρώτη,

                                    φέτος!




               «Κοίτα τώρα, να είσαι καλός μαθη-                     νει το νέο αυτό ξεκίνημα των παι-
               τής. Μη μου πει η δασκάλα σου ότι                     διών αν αντιμετωπίσετε αυτή την

               δεν προσέχεις!», «Ξέχνα τα τραγου-                    αλλαγή σαν… γιορτή! Αν οργανώ-
               δάκια και τα παιχνίδια του νηπιαγωγεί-                σετε μία οικογενειακή συγκέντρωση

               ου, τώρα θα κάθεσαι στο θρανίο και                    όπου θα βλέπετε φωτογραφίες ή βί-
               αλίμονό σου αν μάθω ότι κάνεις φα-                    ντεο από τις χαρούμενες στιγμές του

               σαρία!», «Σε παρακαλώ να βρεις ένα                    παιδιού στον παιδικό σταθμό ή/και το
               ήσυχο κοριτσάκι και να καθίσετε μαζί,                 νηπιαγωγείο και στο τέλος του ευχη-
               θέλω να είσαι η πρώτη μαθήτρια»,                      θείτε, με το αγαπημένο του γλυκό, να

               «Αχ, το αγοράκι μου μεγάλωσε, πρό-                    γίνει αυτή, η πρώτη χρονιά του δημοτι-
               σεχε όμως στην αυλή μη σε ρίξουν τα                   κού η πιο συναρπαστική της σχολικής

               μεγάλα!»… είναι μερικές από τις πιο                   του ζωής! Υπάρχουν κι άλλοι τρόποι
               συχνές συμβουλές και παροτρύνσεις                     να ενισχύσετε θετικά τη στάση του
               των ελληνίδων γονέων, κυρίως των                      παιδιού απέναντι στο σχολείο: να

               μαμάδων. Αν προσέξετε κυριαρχεί ο                     καλέσετε τους φίλους και τις φίλες του

   28          αρνητισμός, η αγωνία, ο εκφοβισμός.                   στο σπίτι για να παίξουν και να ζωγρα-
               Στα 22 χρόνια που εργάζομαι, ως εκ-                   φίζουν πώς φαντάζονται την καινούρ-
               παιδευτικός, είναι ελάχιστες οι φορές                 για τους τάξη, να γράψετε ένα γράμμα

               που άκουσα γονείς να προτρέπουν θε-                   μαζί με το παιδί για τις δικές του προσ-
               τικά και να ενισχύουν την αυτοπεποί-                  δοκίες, χαρές και αγωνίες σχετικά με

               θηση του παιδιού τους την περίοδο                     το νέο αυτό ξεκίνημα και να υποσχε-
               της εισαγωγής τους στο δημοτικό. Οι                   θείτε πως θα το ανοίξετε στο τέλος της
               περισσότεροι καταλαμβάνονται από τις                  χρονιάς, να δείξετε στο παιδί δικές σας

               δικές τους ανησυχίες και φοβίες και                   φωτογραφίες την παρέα σας και τους
               προσπερνούν την ανάγκη του παιδιού                    δασκάλους σας από το δημοτικό και,

               για θετικά σχόλια και εκφράσεις υπο-                  τέλος, μπορείτε  πάντα  να επιμείνετε
               στήριξης. Προβάλλουν τον δικό τους                    στη θετική πλευρά αυτής της αλλαγής.
               προβληματισμό, πιθανά και μια προ-                    Τα παιδιά έχουν ανάγκη να ξέρουν

               σωπική κακή, πρώτη, σχολική εμπει-                    πως θα είστε εκεί να τους δίνετε
               ρία ή παρασύρονται από τυχόν «αρνη-                   κίνητρα και κουράγιο, να τους έχε-

               τικές» φήμες που κυκλοφορούν- ως                      τε εμπιστοσύνη, να γελάτε και να συ-
               αναπόσπαστο κομμάτι της σχολικής                      ζητάτε μαζί. Και κάπου εδώ βρίσκεται

               καθημερινότητας στην Ελλάδα- για τον                  το κλειδί της επιτυχημένης σχολικής
               δάσκαλο, τον Διευθυντή, τα παιδιά,                    πορείας του παιδιού… ανάμεσα στην

               τους άλλους γονείς.                                   εμπιστοσύνη και τη συζήτηση.
               σκεφτείτε πόσο διαφορετικό θα γί-                     ο αποχωρισμός του παιδιού από το
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33