Page 32 - mag_60
P. 32

πΑΙΔΙΑ & σΧοΛεΙο                               της Κατερίνας Τζαβάρα


                          Πάμε Πρώτη,

                                   φέτος!






















               θήκες του περιβάλλοντος στο σπίτι                     που κυριαρχούν στην καθημερινότητά

               και στο σχολείο και κατά πόσο αυτές                   του, τους δασκάλους/τις δασκάλες και
               τον κινητοποιούν να καλλιεργεί δεξι-                  τους/τις καινούργιους/ες φίλους/ες.
               ότητες, αυτονομία και κριτική σκέψη.                  Η ηρεμία, η χαλαρότητα, ο έπαινος σε

               Η καλή συνεργασία εκπαιδευτικού                       συγκεκριμένα θετικά αποτελέσματα, το
               και γονέων, η ουσιαστική παρατήρηση                   χιούμορ, η συζήτηση με επιχειρήμα-

               του τρόπου που το παιδί διαβάζει και η                τα χωρίς φωνές και άσκοπες τιμωρίες
               αποφυγή να βάλουμε τα παιδιά σε ένα                   που πληγώνουν και δεν βοηθούν στην
   32          συγκεκριμένο πλαίσιο οργάνωσης του                    εξέλιξη της προσωπικότητας του παι-

               διαβάσματος  που,  πιθανά,  λειτούργη-                διού, είναι απαραίτητες πρακτικές για
               σε στον γονέα ή σε κάποιον φίλο είναι                 την ομαλή είσοδό του στον κόσμο του

               βασικές αρχές της καλής συνεννόησης                   σχολείου.
               και υποστήριξης της προσπάθειας των                   Σεβαστείτε τους ρυθμούς και τις ιδιαι-
               παιδιών. Αν, για κάποιο λόγο, συνεχί-                 τερότητές του, δώστε με τη δική σας

               ζετε να παρατηρείτε δυσκολίες που δεν                 υπομονή και καλή διάθεση το κίνητρο
               συνάδουν με την ηλικία και τις ικανό-                 στο παιδί να αγαπήσει τη γνώση, την

               τητες του παιδιού θα ήταν σκόπιμο να                  ανακάλυψη του νέου, την αξία του σχο-
               αναζητήσετε τη γνώμη ειδικού για τυ-                  λείου για την κοινωνική του υπόσταση
               χόν μαθησιακές δυσκολίες.                             και θέστε ως σκοπό να βάζει μικρούς,

               Στη σχέση που σταδιακά θα διαμορ-                     εφικτούς στόχους για αρχή.
               φώνεται μεταξύ παιδιού-μαθητή/τρι-                    Ζήστε, με χαρά, μαζί του αλλά και σε

               ας και γονέων, είναι σημαντικό να                     διακριτή απόσταση αυτό το ταξίδι και
               λαμβάνουμε υπόψη πως και το ίδιο                      απολαύστε το παιδί σας και τη διαδρο-
               το παιδί θα αναγνωρίζει ποιοτικές                     μή του.

               αλλαγές στον τρόπο που αποκτά                         Καλή αρχή σε παιδιά, γονείς και
               γνώσεις, που συνδυάζει πληροφορίες,                   εκπαιδευτικούς!
               που κατακτά τις λειτουργίες της γρα-

               φής και ανάγνωσης αλλά και στη στάση                                            Κατερίνα Τζαβάρα
               που διατηρεί ως προς τα νέα πρόσωπα                           Εκπαιδευτικός MSc- Συγγραφέας




                                                                                                                                                        ΜΑΚΑΡΙΟΥ 24 - ΙΛΙΟΝ - ΤΗΛ.: 210 2617596
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37