Page 71 - mag_62
P. 71

IAN RANKIN

                                                 Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΜΟΝΟ ΞΕΡΕΙ
                                                 Εκδόσεις ΜΕΤαΙΧΜΙΟ
                                                 Κάποιες υποθέσεις απλώς δεν ξεχνιούνται.
                                                 Για τον Τζον Ρέμπους η υπόθεση που ποτέ δεν θα ξεχάσει είναι
                                                 η δολοφονία της νεαρής Μαρίας Ταρκουάντ, η οποία βρέθηκε
                                                 νεκρή πριν από σαράντα χρόνια στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου
                                                 όπου διέμενε ένας διάσημος ροκ σταρ και η συνοδεία του. Ο
                                                 δράστης δεν συνελήφθη ποτέ.
                                                 Στο μεταξύ ο υπόκοσμος του Εδιμβούργου μοιάζει ακέφαλος.
                                                 Ένα από τα επίδοξα αφεντικά του, ο Ντάριλ Κρίστι, έχει πέ-
                                                 σει θύμα επίθεσης, ενώ μια έρευνα για ξέπλυμα χρήματος τον
                                                 έχει φέρει σε δεινή θέση. Ο γερο-Κάφερτι, η νέμεση και ο πιο
                                                 παλιός εχθρός του Ρέμπους, τα έχει στ’ αλήθεια παρατήσει ή
                                                 περιμένει να πέσει το Εδιμβούργο στα χέρια του σαν ώριμο
                                                 φρούτο;



                                                 ΧΟΥΑΝ γΚΟΜΕΘ ΜΠΑΡΘΕΝΑ                                                          71
                                                 γΥΝΑΙΚΑ ΑΠΟ ΜΕΛΑΝΙ

                                                 Εκδόσεις ΚαΣΤαΝΙΩΤΗΣ
                                                 Το 1904 δύο νεαροί από τη Λίμα, ο Χοσέ Γκάλβες και ο
                                                 Κάρλος Ροδρίγες, θέλοντας να αποκτήσουν υπογεγραμμένες
                                                 ποιητικές συλλογές του αγαπημένου τους ποιητή, του Χουάν
                                                 Ραμόν Χιμένεθ, αποφάσισαν να του γράψουν παριστάνοντας
                                                 μια νεαρή θαυμάστριά του, τη Χεορχίνα Ούμπνερ. Το αποτέ-
                                                 λεσμα αυτής της καλοστημένης λογοτεχνικής φάρσας ήταν
                                                 μια μακροχρόνια αλληλογραφία που θα οδηγούσε τελικά τον
                                                 νομπελίστα ποιητή να ερωτευτεί την κοπέλα-φάντασμα. Βασι-
                                                 ζόμενος σε μια πραγματική ιστορία, ο Χουάν Γκόμεθ Μπάρ-
                                                 θενα επιχειρεί μια ευφάνταστη ανάπλαση των γεγονότων.
                                                 Γινόμαστε μάρτυρες του αθώου πείσματος των μαθητευόμε-
                                                 νων ποιητών οι οποίοι, έχοντας συνείδηση της μετριότητας
                                                 των  πρώτων  πονημάτων  τους,  αποφασίζουν  να  δημιουργή-
                                                 σουν την τέλεια μούσα για το είδωλό τους, εκείνη που θα
                                                 του εμπνεύσει τους καλύτερους στίχους. Μεταφερόμαστε στο
                                                 Περού των αρχών του περασμένου αιώνα, από τις σοφίτες
                                                 της επίπλαστης μποέμικης ζωής των αριστοκρατών του ως τα
                                                 πορνεία των φτωχών ή την προβλήτα όπου έπεσαν νεκροί οι
                                                 πρώτοι εργάτες-αγωνιστές. Και σιγά σιγά παρακολουθούμε
                                                 επίσης τη γέννηση μιας ηρωίδας που θα ξυπνήσει τα πάθη
                                                 και στις δύο όχθες του Ατλαντικού, μέχρι να γίνει, αυτή η
                                                 Γυναίκα από μελάνι, η αληθινή πρωταγωνίστρια αυτού του
                                                 υπέροχου μυθιστορήματος.
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76