Page 82 - mag_63
P. 82
ClassY movies
η γοητεια
τησ αμαρτιασ
το Μάη του '68, οι ηθι- σε μια ακατανόητη βίαιη οικογένειας στο σπίτι του
κοί κώδικες αλλάζουν, ο πραγματικότητα από τη Καθηγητή ονομάζεται
ηλικιωμένος διανοούμε- μία και τη γλυκύτητα που “Οικογένεια σε εσωτερι-
νος με το παλαιό ήθος, απορρέει από το φαντα- κό χώρο”. Όταν όμως η
έρχεται αντιμέτωπος με σιακό ( η τέχνη, το όνειρο) οικογένεια βγαίνει από το
αυτή την ελευθεριάζου- από την άλλη. έργο τέχνης για να γίνει η
σα οικογένεια των αμο- Επιπλέον, η έκρηξη της σύγχρονη πραγματικότη-
ραλιστών τζετσέτερς, δύο βόμβας στην αρχή του τα, η φρίκη συνεπαίρνει
πρόσωπα τόσο διαφορε- έργου, σηματοδοτεί τη τον καθηγητή που σο-
τικά, της ίδιας τάξης της φοβερά ταραγμένη επο- κάρεται από την έλλειψη
αριστοκρατίας. Το σπίτι χή της Ιταλίας, από το προσχημάτων και τον
του Καθηγητή είναι μπα- 1970 μέχρι το '75, όπου αμοραλισμό της. Ο μόνος
ρόκ, γεμάτο από πίνακες εκτός από τις ακροαρι- που ξεφεύγει παρά την
μεγάλων ζωγράφων - στερές Ερυθρές Ταξι- ελαφρότητα και τη χυ-
εξάλλου με το πρόσχη- αρχίες, ο νεοφασισμός δαία προσωπικότητα του
μα της πώλησης ενός και η ακροδεξιά κάνουν ζιγκολό, είναι ο νεαρός
82 πίνακα εισβάλλει η αρι- την εμφάνισή τους, με εραστής της μητέρας ( τε-
στοκράτισσα στο μέγαρο πολυάριθμες τρομοκρα- λευταίος ρόλος σε έργο
για να αποκαλύψει μετά τικές ενέργεις πλημμυ- του δημιουργού για τον
τον πραγματικό της σκο- ρισμένες στο αίμα. Ένας αγαπημένο του Χέλμουτ
πό - και πλημμυρισμένο προάγγελος της ανόδου Μπέργκερ), παλιός μέ-
από τους ήχους του Μό- τους στο ιταλικό πολιτικό τοχος στα γεγονότα του
τσαρτ. Ο επάνω όροφος στερέωμα με κατάληξη Μάη του '68, που δένεται
των νέων ενοικιαστών, την Μπερλουσκονική πε- σε μια παράξενη σχέση
αντίθετα με τις αποχρώ- ρίοδο. Η ίδια η μαρκησία με τον ηλικιωμένο, βα-
σεις της ώχρας που κυ- Μπρουμόντι, η μητέρα, σισμένη στην αγάπη για
ριαρχούν στον κάτω, εί- παιγμένη από τη Μά- τη ζωγραφική και το Μό-
ναι εκτυφλωτικά άσπρος γκανο, έχει το πρόσωπο τσαρτ. Στο πρόσωπό του
με αβανγκάρντ έπιπλα αυτό, πολύ πιο περίπλο- ο καθηγητής, γοητευμέ-
και η μουσική που ακού- κο και μυστηριώδες από νος από την ομορφιά και
γεται, είναι οι τελευταίοι όσο φαίνεται στο εξωτε- την απρόσμενη ποιότητα
σκοποί της μόδας. Πέρα ρικό του: κομψό, κυνικό, του νέου, θα δει το γιο
όμως από αυτή την κλα- γοητευτικό, νεάζον και που δεν είχε ποτέ-από τα
σική αντιπαράθεση του ταυτόχρονα χυδαίο και λίγα που ξέρουμε γι' αυ-
Νέου με το Παλαιό, εί- απειλητικό. τόν, είναι ότι υπήρξε πα-
ναι φανερή και η σκέψη Ο γεμάτος ρωγμές πίνα- ντρεμένος και άτεκνος-.
της αντιπαράθεσης του κας που υπήρξε το πρό- Η σκηνή του τέλους όπου
ανταγωνισμού ανάμεσα σχημα της εισβολής της τον κρατάει άψυχο στα