Page 82 - mag_63
P. 82

ClassY    movies


                          η γοητεια


                    τησ αμαρτιασ




               το Μάη του '68, οι ηθι-             σε μια ακατανόητη βίαιη             οικογένειας στο σπίτι του
               κοί κώδικες αλλάζουν, ο             πραγματικότητα  από  τη             Καθηγητή         ονομάζεται

               ηλικιωμένος διανοούμε-              μία και τη γλυκύτητα που            “Οικογένεια  σε  εσωτερι-
               νος  με  το  παλαιό  ήθος,          απορρέει από το φαντα-              κό χώρο”. Όταν όμως η
               έρχεται αντιμέτωπος με              σιακό ( η τέχνη, το όνειρο)         οικογένεια βγαίνει από το
               αυτή την ελευθεριάζου-              από την άλλη.                       έργο τέχνης για να γίνει η

               σα οικογένεια των αμο-              Επιπλέον, η έκρηξη της              σύγχρονη πραγματικότη-
               ραλιστών τζετσέτερς, δύο            βόμβας στην αρχή του                τα, η φρίκη συνεπαίρνει
               πρόσωπα τόσο διαφορε-               έργου,  σηματοδοτεί  τη             τον καθηγητή που σο-

               τικά, της ίδιας τάξης της           φοβερά ταραγμένη επο-               κάρεται από την έλλειψη
               αριστοκρατίας. Το σπίτι             χή  της  Ιταλίας,  από  το          προσχημάτων  και  τον
               του Καθηγητή είναι μπα-             1970 μέχρι το '75, όπου             αμοραλισμό της. Ο μόνος
               ρόκ, γεμάτο από πίνακες             εκτός από τις ακροαρι-              που ξεφεύγει παρά την

               μεγάλων  ζωγράφων  -                στερές  Ερυθρές  Ταξι-              ελαφρότητα και τη χυ-
               εξάλλου με το πρόσχη-               αρχίες,  ο  νεοφασισμός             δαία προσωπικότητα του

               μα της πώλησης ενός                 και η ακροδεξιά κάνουν              ζιγκολό, είναι ο νεαρός
   82          πίνακα εισβάλλει η αρι-             την εμφάνισή τους, με               εραστής της μητέρας ( τε-
               στοκράτισσα στο μέγαρο              πολυάριθμες τρομοκρα-               λευταίος ρόλος σε έργο
               για να αποκαλύψει μετά              τικές  ενέργεις  πλημμυ-            του δημιουργού για τον

               τον πραγματικό της σκο-             ρισμένες στο αίμα. Ένας             αγαπημένο  του  Χέλμουτ
               πό - και πλημμυρισμένο              προάγγελος της ανόδου               Μπέργκερ),  παλιός  μέ-
               από τους ήχους του Μό-              τους στο ιταλικό πολιτικό           τοχος στα γεγονότα του

               τσαρτ. Ο επάνω όροφος               στερέωμα  με  κατάληξη              Μάη του '68, που δένεται
               των  νέων  ενοικιαστών,             την Μπερλουσκονική πε-              σε μια παράξενη σχέση
               αντίθετα με τις αποχρώ-             ρίοδο. Η ίδια η μαρκησία            με τον ηλικιωμένο, βα-
               σεις της ώχρας που κυ-              Μπρουμόντι,  η  μητέρα,             σισμένη στην αγάπη για

               ριαρχούν στον κάτω, εί-             παιγμένη από τη Μά-                 τη ζωγραφική και το Μό-
               ναι εκτυφλωτικά άσπρος              γκανο, έχει το πρόσωπο              τσαρτ. Στο πρόσωπό του

               με  αβανγκάρντ  έπιπλα              αυτό, πολύ πιο περίπλο-             ο καθηγητής, γοητευμέ-
               και η μουσική που ακού-             κο και μυστηριώδες από              νος από την ομορφιά και
               γεται, είναι οι τελευταίοι          όσο φαίνεται στο εξωτε-             την  απρόσμενη  ποιότητα
               σκοποί της μόδας. Πέρα              ρικό του: κομψό, κυνικό,            του νέου, θα δει το γιο

               όμως από αυτή την κλα-              γοητευτικό,  νεάζον  και            που δεν είχε ποτέ-από τα
               σική  αντιπαράθεση  του             ταυτόχρονα  χυδαίο  και             λίγα που ξέρουμε γι' αυ-
               Νέου με το Παλαιό, εί-              απειλητικό.                         τόν, είναι ότι υπήρξε πα-

               ναι φανερή και η σκέψη              Ο γεμάτος ρωγμές πίνα-              ντρεμένος και άτεκνος-.
               της αντιπαράθεσης του               κας που υπήρξε το πρό-              Η σκηνή του τέλους όπου
               ανταγωνισμού ανάμεσα                σχημα της εισβολής της              τον κρατάει άψυχο στα
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87