Page 81 - mag_63
P. 81

της Λίλλυς Παπασπυροπούλου










               οικογένεια με τα ήθη που            ητευμένο.                           ενσαρκώσει με την ίδια

               πάντοτε περιφρονούσε...             Η φράση του “είμαστε                πειστικότητα και ορμή,
               Τα θέματα που απασχόλη-             κάποτε γατόπαρδοι, λιο-             τον Κόκκινο Κουρσάρο

               σαν το μεγάλο δημιουρ-              ντάρια. Τώρα μας διαδέ-             και τους ρόλους επικού
               γό, αποκρυσταλλώνονται              χονται ύαινες και τσακά-            χολυγουντιανού         ήρωα
               σε αυτό το προτελευταίο             λια”,  ταιριάζει  απόλυτα           μέχρι το Σαλίνας του Γα-
               πριν το θάνατό του φιλμ:            στο χαρακτήρα του Κα-               τόπαρδου και τον χαμη-

               η αποσύνθεση της οικο-              θηγητή ( χωρίς όνομα στο            λών τόνων ευγενή, αδύ-
               γένειας ή η γοητεία που             έργο), που ενσαρκώνει ο             ναμο  και  κουρασμένο
               ασκεί κάποιες φορές η               ίδιος Αμερικανός  Μπαρτ             διανούμενο της ταινίας.
               χυδαιότητα  όπως  στους             Λάνκαστερ.  Ο  υπέροχος             Υπάρχει επίσης ο στοχα-

               Καταραμένους,  ο  έρω-              πρωτεϊκός  αυτός  ηθο-              σμός πάνω στο χάσμα
               τας συνυφασμένος με το              ποιός που μπορούσε να               των γενεών: λίγο μετά
               θάνατο (Θάνατος στη Βε-
               νετία), οι καταχρήσεις και

               η αδυναμία της παραμυ-
               θίας της τέχνης μπροστά
               στο γήρας και τη μοναξιά,                                                                                        81
               (Λούντβιχ). Κάποια φλας

               μπακ όπου ο Καθηγητής
               θυμάται τη μητέρα του (η
               Σαντά ντυμένη και χτενι-
               σμένη όπως η πραγματι-

               κή μητέρα του Βισκόντι),
               θυμίζουν  τη  φιλοδοξία
               του που ποτέ δεν κατά-
               φερε να πραγματώσει, να

               γυρίσει το μυθιστόρημα-
               ποταμό του Προυστ “Στην
               αναζήτηση  του  χαμένου
               χρόνου”. Πάνω από όλα

               όμως  επανέρχεται  στο
               κατά πολλούς αριστούρ-
               γημα της φιλμογραφί-
               ας του, το Γατόπαρδο: ο

               Μπαρτ Λάνκαστερ έπαιξε
               σε αυτό τον πρίγκηπα Σα-
               λίνας σαν ένα θηρίο, που
               γερνάει μόνο και απογο-
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86