Page 88 - mag_64
P. 88

ClassY    movies


                     Με κοΜΜενη


                       την ανασα

                            (A bout de souffle)

               ’60, ξεπερνούν τον αιώ-             που έχει ήδη εμφανιστεί             σαρκώνει μια εντελώς
               να τους, τοποθετώντας               στο έργο του Σαμπρόλ,               καινούργια λογική του

               ξανά τη σκέψη στην ίδια             κατοχυρώνεται με το                 σώματος στον κινηματο-
               σε βίαιη κρίση ορμή.                έργο αυτό σαν ο εμβλη-              γράφο.
               Όπως όλοι οι δημιουρ-               ματικός  ηθοποιός- φε-              Η πρώτη ταινία του

               γοί του Νέου Κύματος, ο             τίχ των σκηνοθετών του              Γκοντάρ είναι και αυτή
               σκηνοθέτης υιοθετεί τις             Νέου Κύματος. Κάθε                  που είχε τη μεγαλύτερη
               μεθόδους του ντοκιμα-               του κίνηση που φαίνεται             εμπορική επιτυχία σε

               ντέρ όπως και ο ιταλικός            σαν να είχε προβλεφθεί              σχέση με τις πιο εξεζη-
               Νεορεαλισμός, μια ματιά             για το μετέπειτα μύθο,              τημένα δυσνόητες για το
               ιδιαίτερη αισθητή στην              διατηρεί μια άνευ προη-             ευρύ κοινό επόμενες.
               καταγραφή του αστικού               γούμενου χάρη και αυ-

               τοπίου, το Παρίσι ένα               θορμητισμό πέρα από                 Λέγεται ότι ο ίδιος είπε
               ακόμη πρόσωπο του                   οποιοδήποτε υπολογι-                αργότερα για την ταινία:
               έργου,  παρά  σαν  ντε-             σμό. Ένας εκπληκτικός,              «  νόμιζα  ότι  έκανα  το  «

               κόρ, η κάμερα να φεύγει             πρωτεϊκός ηθοποιός με               Scareface» και αντί για
   88          από τους ήρωες για να               τις γκριμάτσες του στη              αυτό μου βγήκε « Η Αλί-
               κινηματογραφήσει την                σκηνή του τέλους, με το             κη στη χώρα των θαυ-
               πομπή  στα  Ηλύσια  Πε-             χέρι  να κλείνει τα ίδια            μάτων»!

               δία όπου παρελαύνουν                του τα μάτια σαν να ρί-              Μία πρώτης τάξεως ει-
               ο Ντε Γκολ και Αϊζεν-               χνει την αυλαία στο ίδιο            σαγωγή στο έργο του
               χάουερ, το ειρωνικό και             του το έργο. Η απελευ-              σημαντικότατου αυτού

               παιχνιδιάρικο παλαντζά-             θέρωση του καλλιτέχνη               δημιουργού για αυτούς
               ρισμα ανάμεσα στο φα-               που παίζει παίρνοντας               που θα θελήσουν πραγ-
               νταστικό και την πραγ-              απόλαυση από το παίξι-              ματικά να μυηθούν στον
               ματικότητα. Προσπάθεια              μό του, ένα σώμα που                κόσμο του.

               για αυθεντικότητα που               δεν χρειάζεται καν να
               επιτυγχάνεται από τα                δράσει αλλά μπορεί να
               εξωτερικά        γυρίσματα,         ποζάρει ελεύθερα σαν

               αυθεντικότητα των σω-               τέτοιο, μην κάνοντας
               μάτων και τον τόπων,                απολύτως τίποτα. Πέρα
               οτιδήποτε πέφτει στο                από προσωπικό στιλ-
               οπτικό πεδίο του φακού              Μπελμοντό, ο χαρισμα-

               του κινηματογραφιστή                τικός αυτός ηθοποιός
               καταγράφεται.                       (που δυστυχώς στο μέλ-

               Τέλος, ο Μπελμοντό.                 λον ανάλωσε το ταλέντο
               Ο  26άχρονος  τότε,  γιος           του σε προβλέψιμους
               ενός σπουδαίου γλύπτη,              ρόλους μπάτσου), εν-
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93