Page 48 - mag_65
P. 48
ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΗΣ ζωΗΣ
Σ(ίγμα) όπως
σχολείο
φέρνουν να ανταποκριθούν; Έχει σκε- εμφανείς σκοπούς, συνδεδεμένους με
φτεί κανείς ότι το αίσθημα των δυσκο- την καθημερινότητα…
λιών και συναίσθημα της αποτυχίας στη
σχολική ύλη θα μπορούσε να είναι λό- Πάμε σε άλλο επίπεδο. Η ζωή μονίμως
γος για κακή ή και παραβατική συμπερι- αλλάζει. Φέρνει αλλαγές άλλοτε όμορ-
φορά; Και ποιος και τι φταίει για αυτά; φες και άλλοτε που φέρνουν δυσκολία.
Πώς θα μπορούσε το σχολείο να συμ-
Φτάνουμε στη ρίζα σιγά σιγά… Ένα βάλλει σε αυτό; Να βηθήσει ώστε να
σχολείο, για να είναι όντως σχολείο μπορούν τα παιδιά να τις αντιμετωπί-
θα έπρεπε να είναι φιλικό σε όλους. Να ζουν; Τι μάθημα πρέπει να γίνει γι’ αυτό
δίνει ευκαιρίες στα παιδιά να ρωτάνε. και προς ποιον; Πώς και ποιος μπορεί
Να αγκαλιάζει κάθε απορία και «έλλει- να μου μάθει τι είναι θάνατος ή ασθέ-
ψη γνώσης» ως μια πρόθεση να γνωρί- νεια;
σουν και να κατανοήσουν τον κόσμο.
Να φέρνει αίσθημα ασφάλειας και απο- Πολύ θα ήθελα ένα σχολείο που να βο-
δοχής προς τους μαθητές, τους γονείς ηθάει σε όλα αυτά. Να έχει τέτοια «μα-
και τους εκπαιδευτικούς. Να δίνει προς θήματα». Που να «φτιάχνει» ανθρώ-
48 όλους ευκαιρίες για δημιουργία και επι- πους που παρόλη την πίεση που ασκεί το
κοινωνία. Να έχει αντικείμενα χρηστι- περιβάλλον και οι συνθήκες, να έχουν
κά ή μάλλον τα αντικείμενα να έχουν δύναμη μεγαλύτερη από αυτές!