Page 46 - mag_67
P. 46

Το ΑΛφΑΒήΤΑρΙ Τήσ Ζωήσ


               Π(ι)
               όπως πόνος





               Δοκιμάζει τη δύναμή του – τη δύνα-                    χρειάζεται να βάλουν για να πετύχουν
               μη που χρειάζεται για να φέρει ένα                    κάτι χωρίς να κινδυνεύσουν! Αντίθε-

               αποτέλεσμα στα πράγματα. Μέχρι                        τα, όσο τα αποτρέπουμε, τόσο λιγότε-
               να το καταλάβει αυτό και να το κάνει                  ρο ικανά και αποτελεσματικά θα είναι
               κτήμα του, συνεχώς αποτυγχάνει και                    στις καταστάσεις του περιβάλλοντος,
               κάποιες φορές τραυματίζεται και πο-                   όσο απλές και εύκολες κι αν είναι, με

               νάει.                                                 αποτέλεσμα να αυξάνονται οι πιθανό-
                                                                     τητες να τραυματιστούν και να πονέ-

               Δεν αρνείται κανείς το γεγονός ότι                    σουν.
               ρόλος ενός γονέα είναι να προστα-
               τεύει τα παιδιά του από καταστάσεις                   Σωματικός πόνος. Αυτό θα έλεγα
               που υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού!                    είναι το εύκολο κομμάτι. Όσο περισ-

               Αυτό, όμως, ως ενέργεια είναι μισό,                   σότερο «ελευθερωθεί» ένας γονιός
               μιας και δεν υπάρχει κανένας που για                  στο να εμπιστεύεται – να δίνει χώρο
               μια ζωή να έχει έναν ή περισσότερους                  στο παιδί του, τόσο πιο ικανό και απο-

               προστάτες. Εδώ, το παραπάνω που                       τελεσματικό θα είναι αυτό ενώ ταυτό-
   46          χρειάζεται είναι ο γονέας να φρο-                     χρονα θα ξέρει πώς να αποφεύγει κα-
               ντίζει και να εκπαιδεύει το παιδί του                 ταστάσεις που του προκαλούν πόνο!
               ώστε να είναι ικανό να αντιμετωπίζει

               και να χειρίζεται καταστάσεις που θα                  Ας πάμε τώρα στον ψυχικό πόνο.
               μπορούσαν να φέρουν τραυματισμό.

                                                                     Κατ’ αναλογία, κι εδώ οι γονείς προ-
               Ας μην υποτιμούμε τα παιδιά, τις ικα-                 σπαθούν με κάθε τρόπο να μην βιώσει
               νότητές τους και τους τρόπους να                      το παιδί τους πόνο – θλίψη! Σωστά.
               εκπαιδεύονται για τη ζωή! Έχουν απί-                  Όμως  υπάρχει  μια λεπτή ισορρο-

               στευτη ικανότητα να δημιουργούν                       πία: οι γονείς αγωνιούν τόσο πολύ
               συνθήκες και να εκτίθενται σε κατα-                   μη τυχόν και στεναχωρηθεί ή κλά-
               στάσεις αυξανόμενης δυσκολίας ή και                   ψει το παιδί τους, που φτάνουν στο

               κινδύνου με σκοπό να τις υπερνική-                    άλλο άκρο. Όχι μόνο προσπαθούν να
               σουν. Δοκιμάζουν τους εαυτούς τους                    αποτρέπουν τις πηγές θλίψης αλλά σε
               ενώ ταυτόχρονα τους προστατεύουν.                     περίπτωση που το παιδί τους στενα-
               Και όλα αυτά μέσω του παιχνιδιού!                     χωρηθεί με κάτι, το αρνούνται ή πα-

                                                                     ρεμβαίνουν άμεσα για να το λύσουν
               Όσο περισσότερο αφήνουμε τα παι-                      εκείνοι αντί για το παιδί.
               διά μας να παίζουν, θα παρατηρή-

               σουμε ότι θα γίνονται όλο και πιο                     Προφανώς, δε λέω να εκθέτουμε τα
               ικανά και ανθεκτικά. Θα μπορούν                       παιδιά μας σε καταστάσεις που προ-
               να υπολογίζουν την προσπάθεια που                     καλούν στεναχώρια και πόνο! Όμως
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51