Page 48 - mag_69
P. 48

Το ΑΛφΑΒήΤΑρΙ Τήσ ζωήσ                     της Μαριάννας Κουμαριανού

               Σ(ίγμα) όπως


               σύμμαχος




               σχέσεων, ερωτικές, φιλικές, επαγγελ-                  μία) και οι άλλοι (από την άλλη), ενώ

               ματικές… Βρισκόμαστε στην καθεμιά                     αυτό που θέλουμε είναι το εγώ με
               και αντί να σκεφτόμαστε τον κοινό                     τους άλλους, μαζί, όχι ξέχωρα.
               σκοπό ή το κοινό καλό, παίζουμε το
               παιχνίδι του ποιος θα φανεί καλύτε-                   Το να φερόμαστε ως σύμμαχοι απέ-

               ρος ή ποιον θα βγάλουμε λάθος και                     ναντι σε άλλους δεν καταργεί το ότι
               ποιον θα καταστήσουμε υπεύθυνο για                    είμαστε μοναδικοί και ξεχωριστοί. Το
               κάτι που δεν πήγε καλά.                               να  συνεργαζόμαστε  για  έναν  κοινό

                                                                     στόχο ή σκοπό δεν καταργεί τη δική
               Και αυτό είναι κάτι που μπορούμε να                   μας αξία, αντιθέτως, την αναδεικνύει
               το παρατηρήσουμε παντού, σε κάθε                      ακόμα περισσότερο!
               ανθρώπινη σχέση! Κάθε τμήμα που

               έχω αναλάβει έχει παιδιά που «μαρ-                    Όντας και έχοντας στάση συμμάχου
               τυράνε», όπως λένε, το ένα τ’ άλλο.                   με τους ανθρώπους που διαλέγου-
               Κάθε τάξη όπως είναι ένας μικρός                      με δεν καταργούμε ούτε υποτιμού-

               καθρέφτης της κοινωνίας μας. Δεί-                     με εμάς ή τους άλλους. Είναι το ίδιο
   48          χνει πολύ καλά πώς λειτουργούμε οι                    που ισχύει στη δυναμική μιας τάξης,
               ενήλικες μεταξύ μας και τι αξίες και                  στην οικογένεια και σε οποιονδήπο-
               στάσεις περνάμε στα παιδιά μας.                       τε οργανισμό: καθένας είναι διαφο-

                                                                     ρετικός, σε διαφορετικά σημεία πιο
               Ευτυχώς, τα παιδιά είναι πολύ δεκτι-                  αποδοτικός ή ικανός. Άρα αυτό που

               κά  στο  να  καταλάβουν  την  αξία  και               οφείλουμε να κάνουμε είναι να βρί-
               τη διαφορά της μοναδικότητας και                      σκουμε τα δυνατά σημεία και να τα
               της ομαδικότητας από την ατομικό-                     ενισχύουμε και ταυτόχρονα να δια-
               τητα. Μπορούν πολύ εύκολα να αντι-                    λέγουμε ανθρώπους που να μας βοη-

               ληφθούν ότι αυτά τα ίδια έχουν αξία                   θούν και ενισχύουν στις προσπάθειές
               ως μονάδες αλλά και ότι ταυτόχρονα                    μας και την επίτευξη των στόχων μας!
               λειτουργούν ως ομάδα και ότι αυτό

               είναι το συμφέρον τους! Έτσι μπο-
               ρούν και ζουν – υπάρχουν καλύτερα.


               Θα μπορούσαμε να πούμε ότι με την

               έννοια της ατομικότητας, όταν δηλα-
               δή φερόμαστε έτσι, τότε πλησιάζου-
               με στο να μην είμαστε σύμμαχοι με.

               Δρούμε με τη λογική ότι διαφοροποι-
               ούμαστε από τους άλλους. Μέσα στην
               ατομικότητα υπάρχει το εγώ (από τη
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53