Page 46 - mag_69
P. 46

Το ΑΛφΑΒήΤΑρΙ Τήσ ζωήσ

               Σ(ίγμα) όπως


               σύμμαχος




               δικά μας. Αμέσως αμέσως μπορούμε                      τους θεωρούμε συμμάχους, τους φε-
               να καταλάβουμε την έννοια του συμ-                    ρόμαστε σαν να μην είναι, παρόλο που

               μάχου. Αλλάζουμε στάση ανάλογα με                     έτσι υποστηρίζουμε. Παραδείγματα
               τα γεγονότα.                                          σε αυτό είναι οι φορές που φερόμα-
                                                                     στε με αγένεια ή άδικα ή με επιθετικό-
               Στο παράδειγμα αυτό, είμαστε γονείς                   τητα (ακόμα κι αν αυτή είναι λεκτική)
               και ανάλογα με το τι συμβαίνει μετα-                  ή αρνούμαστε να βοηθήσουμε ή λέμε

               ξύ των παιδιών, παίρνουμε θέση.                       μικρά ή μεγαλύτερα ψέματα κι άλλα
               Για να δούμε κάτι ακόμα. Ενόσω                        παρόμοια…
               υπάρχουν οι σχέσεις αυτές, ας θεω-

               ρήσουμε ότι ο δάσκαλος των παιδιών                    Αν έχουμε ως βάση το γεγονός ότι μια
               έκανε μια μεγάλη αδικία. Τότε «ξεχνά-                 σχέση τη δημιουργούμε κάθε στιγμή,
               με» όλοι τις μεταξύ μας σχέσεις και                   τότε οι φορές που είπαμε ένα ψέμα,
               γινόμαστε σύμμαχοι, προκειμένου να                    είναι στιγμές που δεν την βοηθήσα-

               αντιμετωπίσουμε αυτό το «κακό» που                    με και από σύμμαχοι περάσαμε στην
               έγινε με τον δάσκαλο.                                 αντίπερα όχθη, έστω και με ένα μεμο-
                                                                     νωμένο περιστατικό. Σίγουρα σε όλα
   46          Άλλαξε η οπτική (ή αλλιώς το πρόβλη-                  αυτά το μερίδιο της ευθύνης πάει και


               μα), αλλάξαμε κι εμείς στάση. Τόσο                    στους δύο, όμως αυτό που σήμερα
               απλά!                                                 εξετάζουμε είναι η δική μας. Το δικό
               Τέτοια αντίστοιχα παραδείγματα                        μας κομμάτι.
               μπορούμε  να  βρούμε  πολλά  ακόμα.

               Ο καθένας να πει περιπτώσεις που ο                    Πριν προχωρήσω θέλω να δούμε
               ίδιος βρέθηκε. Να μιλήσει για φιλί-                   κάτι. Θέλω να θυμηθούμε ένα άλλο
               ες ή συνεργασίες που διαλύθηκαν ή                     γράμμα και μια άλλη λέξη. Τη λέξη
               άλλες που δημιουργήθηκαν επειδή οι                    «παιχνίδι». Εξηγώντας την έννοια

               συνθήκες «ευνόησαν» ή το αντίθετο.                    αυτή είχαμε πει ότι κάθε παιχνίδι έχει
               Τέτοιες περιπτώσεις είναι αρκετά εύ-                  έναν σκοπό, εμπόδια και ελευθερίες.
               κολο σε κάποιον να τις διαγνώσει και                  Επίσης είχαμε πει ότι και η ζωή η ίδια
               να τις αντιμετωπίσει. Όλες αφορούν                    είναι σαν ένα παιχνίδι! Όπου καθένας

               σε ανθρώπους του ευρύτερου περι-                      προσπαθεί να επιτυγχάνει τους σκο-
               βάλλοντός μας.                                        πούς και τα όνειρά του, υπερνικώντας
                                                                     τα εμπόδια που εμφανίζονται.
               Τι συμβαίνει όμως με τον στενό μας

               κύκλο; Πώς είναι εκεί τα πράγματα;                    Ας συνδέσουμε τώρα αυτά τα δύο, τη
                                                                     λέξη σύμμαχος με τη λέξη παιχνίδι.
               Καλώς ή κακώς συμβαίνουν ακριβώς
               τα ίδια! Το δυσάρεστο όμως εδώ εί-                    Στη ζωή μας έχουμε κάποιους στό-

               ναι ότι πολύ συχνά, ανθρώπους που                     χους, κάποιες επιθυμίες. Επίσης έχου-
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51