Page 45 - mag_69
P. 45
της Μαριάννας Κουμαριανού
Τη λέξη σύμμαχος συνήθως τη συγχέ- γεγονός ότι κάθε σχέση (ανθρώπι-
ουμε με την έννοια του «παλεύω μαζί νη) είναι κάτι πολύ δυναμικό. Κάτι που
με (κάποιον) για (κάτι) ή ενάντια σε το δημιουργούμε κάθε στιγμή. Δη-
(κάτι)». Γενικά, μαζί με τον σύμμαχο μιουργία (μου έρχεται στο μυαλό το
συνυπάρχει και η έννοια του αντιπά- «Δ(έλτα) όπως δημιουργία»). Σαν το
λου. Αυτό, εν μέρει έχει βάση, μιας φυτό που για να ζήσει θέλει πότισμα
και ο πρώτος ορισμός της λέξης λέει ξανά και ξανά.
ότι σύμμαχος είναι αυτός (πρόσω-
πο ή κράτος) που έχει συνάψει συμ- Στη ζωή μας, διαλέγουμε ανθρώπους
μαχία – συμφωνία με… Ο δεύτερος που είναι οι σύμμαχοί μας. Η οικογέ-
ορισμός, που με αυτόν θα ασχολη- νειά μας και οι φίλοι μας μπορούμε
θούμε, λέει ότι σύμμαχος είναι αυτός να πούμε ότι ανήκουν στην κατηγορία
που βοηθάει και υποστηρίζει κάποιον αυτή. Θα μπορούσαν να είναι και οι
σε μια προσπάθεια ή δύσκολη περί- άνθρωποι που συνεργαζόμαστε στη
σταση ή, λίγο πιο γενικά, αυτός που δουλειά, οι γείτονες, αυτοί που ερχό-
ασκεί ευεργετική επίδραση σε… μαστε συχνά σε κάποια επαφή χωρίς
απαραίτητα να είναι φίλοι… Χμ, φαί- 45 45
Με τη λέξη αυτή, την έννοιά της, μπο- νεται να μπερδεύει λίγο εδώ. Τα συ-
ρούμε να παίξουμε πολλά παιχνίδια. ναισθήματα είναι-γίνονται ανάμεικτα
Το μυαλό μου πηγαίνει κατευθείαν και δεν έχουμε την ίδια σιγουριά με
στο παιχνίδι που ονομάζω «ζωή»! αυτήν που έχουμε για τους φίλους ή
Ναι, αναφέρομαι στη ζωή που ο κα- την οικογένειά μας.
θένας μας ζει. Στην κάθε στιγμή. Κάθε
στιγμή έχουμε γύρω μας συμμάχους Είναι απολύτως κατανοητό αυτό, μιας
ή/και αντιπάλους. Άλλες στιγμές αλ- και με όλους αυτούς, που δεν ανήκουν
λάζουμε-μετατρέπουμε τους συμμά- στον στενό μας κύκλο, δεν μοιραζόμα-
χους σε αντιπάλους και αντίστροφα. στε ούτε μας συνδέουν πολλά πράγμα-
Θα μου πείτε, τα λέω μυστήρια, αό- τα.
ριστα και μπερδεμένα! Όχι, σίγουρα
δεν είναι αυτή η πρόθεσή μου. Για να Ένα ασφαλές παράδειγμα που μπο-
δούμε. Ας σκεφτούμε, ο καθένας για ρούμε να δούμε είναι οι γονείς που τα
τον εαυτό του, ποιοι είναι οι σύμμα- παιδιά τους είναι συμμαθητές. Αν ανα-
χοί του. Καθένας που ερχόμαστε σε λογιστούμε το πόσο εύκολα συμπα-
επαφή μαζί του είναι, μέσες άκρες, ή θούμε την οικογένεια του παιδιού που
το ένα ή το άλλο. φέρεται καλά στο δικό μας ή νιώθου-
με τσιμπήματα και είμαστε καχύποπτοι
Ας πάρουμε τα πράγματα από την με τις οικογένειες που τα παιδιά τους
αρχή. Ξεκινώ, έχοντας ως βάση το έχουν ενοχλήσει ή φερθεί άσχημα στα