Page 99 - mag_71
P. 99
δΗΜΗΤΡΗΣ ΠαΠαΝιΚΟΛαΟΥ
ΚαΤι ΤΡΕΧΕι ΜΕ ΤΗΝ ΟιΚΟΓΕΝΕια
Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ
ΡΟΛαΝ ΜΠαΡΤ
αΠΟΣΠαΣΜαΤα Γιατί φωνάζει στη σκηνή η Λένα Κιτσοπού-
ΤΟΥ ΕΡΩΤιΚΟΥ ΛΟΓΟΥ λου; Πόσο Λούλα Αναγνωστάκη και Δημήτρη
Εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ Δημητριάδη έχουμε ακόμα να δούμε; Είναι πο-
λιτικές ταινίες ο Κυνόδοντας κι η Στρέλλα; Μπο- 99
Η αναγκαιότητα του παρόντος βιβλίου ρεί ένα μυθιστόρημα του Αύγουστου Κορτώ
βασίζεται στην ακόλουθη εκτίμηση: ο να βοηθήσει στην αναζήτηση της κρυμμένης
ερωτικός λόγος χαρακτηρίζεται σήμε- ιστορίας του AIDS στην Ελλάδα; Πόσα βιβλία
ρα από "μια άκρα μοναξιά". Το λόγο λεσβιακής λογοτεχνίας πρέπει να έχει στη βι-
αυτό τον μιλούν χιλιάδες υποκείμενα βλιοθήκη της μια συγγραφέας και τι τη νοιάζει
(ποιος ξέρει, άραγε;), αλλά δεν τον στη- αυτό την Άντζελα Δημητρακάκη; Τι σημαίνει,
ρίζει κανείς. Τον έχουν εγκαταλείψει τέλος, ο όρος «αναταραχή αρχείου» και για-
πλήρως οι περιρρέουσες γλώσσες, οι τί μας βοηθάει να καταλάβουμε τη θεαματική
οποίες, ή τον αγνοούν, ή τον υποτιμούν, επιστροφή της ελληνικής οικογένειας στον κι-
ή τον χλευάζουν. Έτσι, ο λόγος αυτός νηματογράφο, στο θέατρο, στη λογοτεχνία αλλά
βρίσκεται αποκομμένος, όχι μόνο από και στη δημόσια συζήτηση τις δύο τελευταίες
την εξουσία, αλλά και από τους μηχανι- δεκαετίες;
σμούς της (επιστήμες, γνώσεις, τέχνες). Αυτοβιογραφικό κριτικό δοκίμιο, μελέτη πολι-
Όταν ένας λόγος παρεκκλίνει κατ' αυτό τισμικής ιστορίας και αφήγημα κουίρ θεωρί-
τον τρόπο, συρόμενος από την ίδια του ας, το "Κάτι τρέχει με την οικογένεια" αναλύει
τη δύναμη, προς την κατεύθυνση του την κατεδάφιση του «πατρίς, θρησκεία, οικο-
ανεπίκαιρου, και φέρεται εκτός πάσης γένεια» που παρακολουθήσαμε στην Ελλάδα
αγελαιότητος, δεν έχει άλλη επιλογή: τα τελευταία χρόνια. Εξηγεί τα κοινωνικά της
πρέπει να αποβεί ο τόπος, ο ισχνότατος χαρακτηριστικά. Και επιχειρηματολογεί για τη
έστω, μιας "κατάφασης". Η κατάφαση ριζοσπαστική (και ενσώματη) ιστορική αναζή-
αυτή είναι, εν ολίγοις, το θέμα του βι- τηση στην οποία μπορεί να μας σπρώξει.
βλίου που εγκαινιάζεται εδώ.