Page 117 - mag_72
P. 117
της Λίλλυς Παπασπυροπούλου
επίπεδο την ταινία, όπου
διαπλέκονται το πνεύμα
της Ιστορίας και η συναι-
σθηματική αντίδραση του
Νιλ σε αυτήν». Για πολ-
λούς κριτικούς και θε-
ατές, η καλύτερη ταινία
του Τζάρμους, που εδώ
φτάνει στα άκρα αυτό που
ονομάζεται « κριτική του
γουέστερν», κρατώντας
το σκελετό της για να δι-
ακωμωδήσει το μύθο του
Γουέστ και τις συμβάσεις
του κινηματογραφικού
είδους που αναφέρονται
σε αυτό. Από την άλλη 117
όμως, αντί να δώσει μια
σύγχρονη ειρωνική πα-
ραλλαγή του γουέστερν,
παίρνει τον αντίστροφο
δρόμο: μια επιστροφή στις
ρίζες του, πριν την κωδι-
κοποίηση του είδους, μια
αλλαγή της λευκής ματιάς
για την Άγρια Δύση, για να
περιπλανηθεί στα ενδότε-
ρα του αμερινδικού πο-
λιτισμού, προσφέροντάς
μας ένα στοχασμό ποιητι-
κό και κωμικοτραγικό της
πνευματικής μεταμόρφω-
σης ενός ανθρώπου στο
πέρασμά του από τη ζωή
στο θάνατο.