Page 117 - mag_72
P. 117

της Λίλλυς Παπασπυροπούλου











                                                                                       επίπεδο την ταινία, όπου
                                                                                       διαπλέκονται το πνεύμα

                                                                                       της Ιστορίας και η συναι-
                                                                                       σθηματική αντίδραση του
                                                                                       Νιλ σε αυτήν». Για πολ-

                                                                                       λούς κριτικούς και θε-
                                                                                       ατές, η καλύτερη ταινία

                                                                                       του Τζάρμους, που εδώ
                                                                                       φτάνει στα άκρα αυτό που
                                                                                       ονομάζεται  « κριτική του

                                                                                       γουέστερν», κρατώντας
                                                                                       το σκελετό της για να δι-
                                                                                       ακωμωδήσει το μύθο του

                                                                                       Γουέστ και τις συμβάσεις
                                                                                       του     κινηματογραφικού
                                                                                       είδους που αναφέρονται

                                                                                       σε αυτό. Από την άλλη                   117
                                                                                       όμως, αντί να δώσει μια

                                                                                       σύγχρονη ειρωνική πα-
                                                                                       ραλλαγή του γουέστερν,
                                                                                       παίρνει τον αντίστροφο

                                                                                       δρόμο: μια επιστροφή στις
                                                                                       ρίζες του, πριν την κωδι-

                                                                                       κοποίηση του είδους, μια
                                                                                       αλλαγή της λευκής ματιάς
                                                                                       για την Άγρια Δύση, για να

                                                                                       περιπλανηθεί στα ενδότε-
                                                                                       ρα του αμερινδικού πο-
                                                                                       λιτισμού, προσφέροντάς

                                                                                       μας ένα στοχασμό ποιητι-
                                                                                       κό και κωμικοτραγικό της
                                                                                       πνευματικής μεταμόρφω-

                                                                                       σης ενός ανθρώπου στο
                                                                                       πέρασμά του από τη ζωή

                                                                                       στο θάνατο.
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122