Page 113 - mag_72
P. 113
της Λίλλυς Παπασπυροπούλου
ΝΕΚΡΟΣ
(DeaD Man)
1995
του Τζιμ Τζάρμους
με τους Τζόνι Ντεπ, Γκάρι Φάρμερ,
Ίγκι Ποπ, Ρόμπερτ Μίτσαμ
Ο Ουίλιαμ Μπλέικ, φτάνει « Ο πιο αργός σκηνοθέ- κουλτούρα των Αμεριν-
στη Άγρια Δύση του 19ου της του κόσμου» είπε για δών. Αποφάσισε τότε ότι
αιώνα για να ασκήσει το αυτόν ο φίλος του Άκι Κα- το όνομα του ήρωά του
επάγγελμα του λογιστή. ουρισμάκι, γεγονός όμως θα ήταν ίδιο με αυτό του 113
Κατηγορείται για διπλό που επιδίωξε ο ίδιος για λογοτέχνη και ότι ο Ινδι-
φόνο και βαριά τραυματι- να έχει πάντα τον απόλυ- άνος Κανένας, θα μιλού-
σμένος ο ίδιος από σφαί- το έλεγχο των έργων του, σε με του στίχους του και
ρα, αρχίζει μια περιπλά- μακριά από την παντοδυ- ιδιαίτερα από τη συλλογή
νηση με τη συνοδεία ενός ναμία και τις επιταγές της του Μπλέικ « Παροιμίες
μορφωμένου Ινδιάνου, βιομηχανίας του Χόλι- από την Κόλαση». Ο Νε-
με το όνομα Nobody, που γουντ. Όταν γράφει το σε- κρός γεννήθηκε σταδιακά
τον παίρνει για τον Άγ- νάριο της ταινίας το 1993, από αυτή την προσωπική
γλο ποιητή. Μυείται από έχει ήδη κουραστεί από κρίση του Τζάρμους , την
αυτόν στην κουλτούρα τη θεματολογία των προη- ανάγκη « να απομακρυν-
των αυτοχθόνων και με- γούμενων όπου δεσπόζει θεί από την πόλη σαν μο-
ταμορφώνεται μετά από το νεοϋορκέζικο σύμπαν. ναδική οπτική έμπνευση»,
μια σειρά συναντήσεων, Η έμπνευση του ήρθε, να αφήσει το παρόν για να
από αδέξιος υπάλληλος όταν διαβάζοντας για να προσεγγίσει μια πιο σύν-
σε διώκτη των λευκών. Ο διασκεδάσει την ανία του θετη σχέση με την Αμερι-
Νεκρός, είναι η έκτη ται- τα ποιήματα του Ουίλιαμ κή, την ιστορία της και την
νία μεγάλου μήκους του Μπλέικ, εντυπωσιάστη- αρχέγονη κουλτούρα της.
Τζάρμους, ενός σκηνοθέ- κε από τη συγγένεια που Επιλέγει το ασπρόμαυρο
τη που έδωσε μέσα σε 25 παρουσίαζαν κάποια για την ταινία του με την
χρόνια μόνο οκτώ ταινίες. γραπτά του ποιητή με την πρόθεση, να γυρίσει την