Page 116 - mag_72
P. 116

ClassY    movies


                         ΝΕΚΡΟΣ



                              (DeaD Man)



               σχέδιο επάνω του, να συ-            Γουίλσον και Τζόνι Πίκετ,
               στραφεί στον οποιοδήποτε            αναφέρεται στον Γουίλσον

               εκφραστικό μορφασμό αν              Πίκετ, το μαύρο τραγουδι-
               το θελήσει. Ο ηθοποιός, με          στή της Σόουλ. Ο πρώτος
               παππού Ινδιάνο Τσερόκι              σερίφης έχει το όνομα του

               στον οποίο  ίσως οφείλει            Λι Χάζελχουντ, μουσικού
               τα τονισμένα ζυγωματικά             της Ροκ και το παράνομα

               του, παίζει από μικρός τον          του Κανένα είναι « αυτός
               Ινδιάνο που αρνείται να             που μιλάει δυνατά χω-
               πεθάνει κάτω από τις πλα-           ρίς να λέει τίποτα», ανα-

               στικές σφαίρες του φίλου            φορά στο τραγούδι του
               του, του Τζένκο που έδω-            Τζέιμς Μπράουν,  ενώ η
               σε το όνομα του στο πρό-            φιγούρα του συμβόλου

               σωπο που ενσαρκώνει                 της Ροκ Ίγκι Ποπ, είναι
               ο Ίγκι Ποπ. Οι ήρωες του            η εισβολή με σάρκα και
               φιλμ κινούνται σαν μαριο-           οστά της μουσικής αυτής
   116         νέτες, ο Μπλέικ πληγωμέ-            κουλτούρας μέσα στο το-

               νος, μοιάζει όλο και περισ-         πίο του γουέστερν. Όσο

               σότερο με εξαρθρωμένη               για το Νιλ Γιάνγκ, ο σκη-
               κούκλα και αυτή ήταν και            νοθέτης λέει ότι έγραψε
               η πρόθεση του σκηνοθέ-              το σενάριο ακούγοντας τα

               τη, « τα πρόσωπα να κα-             τραγούδια του που συχνά
               ταρρέουν, σαν μαριονέτες            αναφέρονται στη γενοκτο-

               που τους έχεις κόψει τα             νία των Ινδιάνων και τον
               νήματα». Κι έπειτα είναι            πολιτισμό  τους  ( Kortez
               η μουσική. Παλιός ροκάς             the Killer από το “Zuma”,

               και μέλος συγκροτήματος             1975 ή Pocahontas από το
               ο  Τζάρμους- μην ξεχνά-             Rust never sleeps, 1979).
               με τις συνεργασίες του με           To σάουντρακ ακούγεται

               τον Τομ Γουέιτς και τον             σαν μια παραλλαγή της
               Τζον Λιούρι-, παντρεύει             ταινίας, ένα μουσικό σχό-
               την ποίηση του Μπλέ-                λιο, που δεν είναι το σύ-

               ικ  με την υποκουλτούρα             νηθες «χαλί», αλλά σαν
               του Ροκ. Τα ονόματα των             αρχαίος χορός, εκτίθεται

               προσώπων είναι συνδυ-               στην επιφάνεια του έργου
               ασμοί ονομάτων μουσι-               και όπως λέει ο σκηνοθέ-
               κών: Ο συνδυασμός Κολ               της « φέρνει σε ένα άλλο
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121