Page 62 - mag_73
P. 62

ΤΟ ΑΛφΑΒΗΤΑΡΙ ΤΗΣ ζωΗΣ

                Π(ι)όπως


                πίστη




               (και πολλά ακόμα).                                    σβητώντας  ταυτόχρονα  οτιδήποτε
                                                                     και οποιονδήποτε προσπαθεί να του

               Είναι λυπηρό που η κοινωνία μας δεν                   επιβληθεί ζητώντας του να αναπαρά-
               μπορεί να διαχειριστεί και κατά συνέ-                 γει τον τρόπο ζωής, σκέψης, δράσης
               πεια να δεχτεί ανθρώπους (και πολύ                    κ.ο.κ..
               περισσότερο παιδιά!) που δείχνουν
               τη θέληση και τις επιθυμίες τους και                  Τι θα συνέβαινε αν ενισχύαμε, δίναμε

               εκφράζουν τη διαφορετική τους γνώ-                    ευκαιρίες στα παιδιά μας να συμμετέ-
               μη ή/και στάση ζωής αλλά ζητάει αν-                   χουν και να βοηθούν; Τα περισσότε-
               θρώπους-κόπιες μιας συγκεκριμένης                     ρα παιδιά περνούν από τη φάση που

               τελικά μορφής.                                        παίζουν «οικογένεια» και παίζουν κα-
                                                                     θέναν από τους ρόλους της οικογένει-
               Και τελικά; Μπορώ να έχω πίστη σε                     ας. Με άλλα λόγια παίζουν κάνοντας
               εμένα  τον  ίδιο  χωρίς  αυτό  να  είναι              εικόνα τον εαυτό τους σε έναν ρόλο.

               έπαρση;                                               Όμως ποιος ή/και πώς εκπαιδεύονται
                                                                     στο να μπορέσουν να αναλάβουν τον
               Πριν δώσω απάντηση σε αυτό το                         ρόλο αυτό (όταν έρθει η ώρα); Δε
   62          ερώτημα θα πω, πρώτα, ότι εγώ ως                      θα μπορούσαν, στα πλαίσια του παι-


               άνθρωπος έχω μια βαθιά πίστη – πε-                    χνιδιού, να εκπαιδευτούν να μαζεύ-
               ποίθηση ότι ο άνθρωπος, στην ουσία                    ουν τα ρούχα και να τα κρύβουν στις
               του, είναι καλός. Ότι αν βρεθούν οι                   ντουλάπες; Ή να πλύνουν τα φρούτα
               κατάλληλες συνθήκες, δηλαδή αν ει-                    για μια φρουτοσαλάτα; Ναι, θα το

               σπράξει αγάπη, αποδοχή, σεβασμό,                      έκαναν ατσούμπαλα και πιθανόν πολύ
               μπορεί να βγάλει μια πολύ θετική στά-                 αργά και πασαλείβοντας, όμως η αξία
               ση και τρόπο (συν)ύπαρξης με τους                     της προσφοράς και της χρησιμότητας
               άλλους.                                               που θα ένιωθαν θα ήταν τεράστια!



               Επίσης, μετά από πολλά χρόνα συ-                      Αυτό με τη σειρά του θα δημιουργού-
               ναναστροφής με παιδιά, διαπιστώ-                      σε την πίστη (πεποίθηση, βεβαιότητα,
               νω ότι κάθε παιδί γίνεται χαρούμενο                   σιγουριά) ότι μπορούν να τα καταφέ-

               όταν νιώθει ότι προσφέρει, ότι για                    ρουν, ότι ανήκουν, ότι είναι σημαντι-
               την ομάδα που ανήκει είναι χρήσιμο                    κά. Και η πίστη αυτή δεν έχει να κά-
               και βοηθάει. Από πολύ μικρότερη συ-                   νει με μια διαφορετικότητα ή κάποιο
               ναναστροφή με εφήβους, βλέπω ότι η                    ανερχόμενο ταλέντο. Όχι. Έχει να κά-

               στάση αυτή εξακολουθεί αλλά με έναν                   νει με την πίστη ότι σαν μονάδα έχω
               πιο έντονο ή/και εκρηκτικό τρόπο.                     αξία στο σύστημα που βρίσκομαι. Με
               Κάθε  έφηβος  προσπαθεί  να  ανήκει                   αποδέχονται ως αυτό που είμαι και
               και να κάνει σημαντική την παρουσία                   μπορώ – έχω την πίστη ότι μπορώ –

               του στην ομάδα που διαλέγει, αμφι-                    να προσφέρω.
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67