Page 25 - mag_75
P. 25

ΒΙΒλΙοπΡοΤΑςεΙς




































                    η τρισεγγονη τησ αραπινασ                                             η Βλακεια
                                και αλλεσ ιστοριεσ                                     ειναι σοΒαρη
                       γιΩργοσ κΥριακοποΥλοσ                                               ΥποΘεση

                               Βιβλιοπωλείον της Εστίας                            maUriZiO Ferraris

               Να μπω εγώ σε ξένη κάμαρη; Ποτέ», απάντησε η σπιτονοι-                   Εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ
               κοκυρά με την αρχοντιά γυναίκας με άμεμπτες αρχές. Όμως                                                          25
               σαν πήγε τρεις και κάτι, κάποιος της υπέβαλε την ιδέα πως          Η βλακεία δεν κάνει διακρίσεις·
               μπορεί να μην είναι καλά, να είναι μέσα και να χρειάζεται          μάζες και ελίτ κινδυνεύουν εξί-
               βοήθεια. Με κατεβασμένα τα μούτρα πήγε η Γεωργία στο               σου από την απροειδοποίητη εμ-
               σκρίνιο, που φυλούσε το κουτί με τα κλειδιά. Ξύλινο, με            φάνισή της. Ελλοχεύει σε κάθε
               καλοσκαλισμένο το όνομα "Ηνωμένα Βουστάσια" στο λεπτό              ανθρώπινη προσπάθεια και μπο-
               καπάκι. Και μέσα πάνω από τριάντα κλειδιά, φύρδην μίγδην,          ρεί να πλήξει ακόμη και τα λα-
               κάποια με ένα κομμάτι στραβοκομμένο γκρίζο χαρτόνι περα-           μπρότερα πνεύματα. Αφήνει το
               σμένο με σπάγκο και με ένα νούμερο γραμμένο με κόκκινο             στίγμα της στην Ιστορία, κρύβε-
               μολύβι. Έβαλε κάτι γυαλιά του μακαρίτη και άρχισε να τα            ται πίσω από σημαντικά πολιτι-
               ανακατεύει με την παλάμη της μέχρι που τσίμπησε εκείνο             κά, στρατιωτικά, φιλοσοφικά και
               με το "6". Έβγαλε τα γυαλιά, σηκώθηκε με ίσια την πλάτη.           καλλιτεχνικά γεγονότα. Το παρά-
               Ανέβηκε πρώτη τη σκάλα, στην αρχή λίγο διστακτικά, έπει-           δοξο μάλιστα είναι ότι η ανάπτυ-
               τα πιο αποφασιστικά. Πίσω της η Ισμήνη κρατώντας ψηλά              ξη της τεχνολογίας όχι μόνο δεν
               την λάμπα να βλέπουν και οι άλλοι. Και παραπίσω η ανιψιά           την περιορίζει, αλλά, αντίθετα,
               του Τότη με το οινόπνευμα και η κόρη της Γεωργίας με μια           της δίνει ακόμη μεγαλύτερες δι-
               λεκάνη. Τελευταίοι οι άντρες. Ξεκλείδωσαν το δωμάτιο.              αστάσεις.

               Εικοσιμία ιστορίες, κάποιες περισσότερο μυθοπλαστικές,             Ωστόσο ο  Ιταλός καθηγητής
               κάποιες με ψήγματα αυτοβιογραφίας, κάποιες από τα παλιά            φιλοσοφίας Maurizio Ferraris
               ή και τα παλιότερα, κάποιες προχθεσινές ή χθεσινές, κά-            πιστεύει ότι η βλακεία δεν είναι
               ποιες σκληρές και κάποιες τρυφερές, κάποιες ερωτικές και           μόνο μια ανεξέλεγκτη καταστρο-
               κάποιες φυλακισμένες σε μνήμες αστικές, όλες όμως βγαλ-            φική δύναμη, αλλά αποτελεί και
               μένες σε ίσες δόσεις από τη σχολαστική παρατηρητικότητα            μια αστείρευτη πηγή ενέργειας,
               και τη φαντασία. Ελλειπτική εξιστόρηση με ρόλο για τον             που συμβάλλει στην πρόοδο του
               αναγνώστη, που πρέπει να ανατρέξει στη γεύση του ουρανί-           ατόμου και της ανθρωπότητας.
               σκου του για να τις βιώσει.
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30