Page 46 - mag_79
P. 46

ΒΙΒλΙοπΡοΤΑςεΙς                                                                                                                       «Θεέ μου, μια στιγμή ευτυχίας.

                                                                                                                                        Γιατί δεν είναι αρκετή για μια ολόκληρη ζωή;»


                                                                                                                                                                       Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι (Λευκές Νύχτες)









































   46          φ. Ντοςτογιεφςκι                                      φ. Ντοςτογιεφςκι


               ΝοΥΒελες και ΔιΗγΗματα                                ΝοΥΒελες και ΔιΗγΗματα
               α΄ τομος                                              Β΄ τομος
               εκΔοςεις ροες                                         εκΔοςεις ροες


               Σε όλη τη διάρκεια της λογοτεχνικής σταδιο-           Ο ίδιος έγραφε για το έργο του: «Ενεργώ
               δρομίας του, ο Ντοστογιέφσκι γράφει πολυ-             μέσω της ανάλυσης και όχι μέσω της σύνθε-
               άριθμες νουβέλες και διηγήματα, μέσω των              σης, με άλλα λόγια φθάνω στο βάθος και,
               οποίων προσεγγίζει τα θέματα που θα αναπτύ-           μόλις βρεθώ μεταξύ των ατόμων, ερευνώ τα
               ξει αργότερα στα μεγάλα μυθιστορήματά του.            πάντα». Ακριβώς γι’ αυτόν το λόγο, τα μικρό-
                «Ποιητής της οδύνης», ο Ντοστογιέφσκι προ-           τερης έκτασης κείμενά του, που ξεκινούν από
               βάλλει ακόμα και μέσα από τα πιο σύντομα              τις νατουραλιστικές περιγραφές της ζωής στην
               έργα του ως ο συγγραφέας της απέχθειας,               Αγία Πετρούπολη του 1840 και φθάνουν έως
               του ανείπωτου και της σιωπής, και το στοιχείο         τη διατύπωση φιλοσοφικών απόψεων, καλύ-
               τούτο προσδίδει στο έργο του μια εκπληκτική           πτουν μια μεγάλη γκάμα λογοτεχνικών ειδών,
               διαχρονικότητα. Αυτή η κατάδυση στα έγκατα            κινούμενα με εκπληκτική δεξιοτεχνία πάνω στο
               της συνείδησης πηγάζει από τη θέλησή του να           λεπτό νήμα που χωρίζει τον κόσμο της πεζής
               εκφράσει τη ζωή στο μεγαλύτερο δυνατό βά-             πραγματικότητας από αυτόν της φαντασίας και
               θος.                                                  του επιθυμητού.
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51