Page 89 - magazine_85
P. 89
του Γιώργου Ξενάκη
κια και κύπελλα, πρέπει να γεμίζουμε είναι σχετικά «μικρή» και σίγουρα όχι
περισσότερα από 820 φορτηγά κάθε το σημαντικότερο πρόβλημα του πλα-
χρόνο, χρησιμοποιώντας έναν τυπικό νήτη μας.
φορτηγό, που μπορεί να χωρέσει 13 Αυτό σημαίνει ότι δεν αξίζει να προ-
τόνους και θεωρώντας ότι τα συμπι- σπαθήσουμε να αποφεύγουμε την
έζουμε πλήρως. Από άποψη ενέργει- χρήση τους;
ας, για να μετακινήσουμε όλα αυτά τα Σίγουρα όχι.
φορτηγά χρειαζόμαστε περίπου 5,7 λί- • Πρώτα απ'όλα, ακόμη και μερικά
τρα ντήζελ για κάθε τόνο αποβλήτων, κομμάτια πλαστικών απορριμμάτων
που αντιστοιχεί σε περισσότερα από είναι αρκετά για να σκοτώσουν ζώα
61 χιλιάδες λίτρα ετησίως. (ειδικά τα θαλάσσια) και να καταστρέ-
Αλλά η πιο σημαντική ενεργειακή επί- ψουν την φύση του τόπου μας.
δραση είναι η διαδικασία παραγωγής • Δεύτερον, παρουσιάσαμε τον αντί-
όλων αυτών των πλαστικών. κτυπο ενός μόνο τύπου προϊόντος σε 89
Για τον τύπο πλαστικών, που εξετάστη- μία μόνο χώρα, οπότε αν σκεφτούμε
καν, εκτιμάται ότι χρειαζόμαστε περισ-
σότερα από 2,5 χιλιάδες λίτρα ντήζελ
για κάθε τόνο. Έτσι, για να παράγουμε
όλη την ποσότητα που χρειαζόμαστε
για να πίνουμε παγωμένο καφέ στην
Ελλάδα, χρησιμοποιούμε περισσότε-
ρα από 27 εκατομμύρια λίτρα ντήζελ
κάθε χρόνο, ποσότητα αρκετή για να
γεμίζουμε ετησίως τις δεξαμενές πε-
ρισσότερων από 19.000 αυτοκινήτων.
Ωστόσο, για να σχετικοποιηθεί αυτός
ο αριθμός, επισημαίνουμε, ότι αντι-
προσωπεύει λιγότερο από το 0,4% του
συνολικού αριθμού αυτοκινήτων στην
Ελλάδα.
Έτσι, οι αριθμοί δείχνουν πράγματι ότι
σε σχετικούς όρους, η επίδραση από
τα πλαστικά ποτήρια και καλαμάκια
στην κατανάλωση καφέ στην Ελλάδα