Page 23 - magazine_85
P. 23
GOETHE
ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ PRINTA
Η έκδοση αφορά το διδακτικό μέρος της Θεωρίας των
Χρωμάτων του μεγάλου Γερμανού λογοτέχνη και φυσι-
οδίφη. Περιέχει τη διδασκαλία του για την προέλευση,
τη δημιουργία και τους κανόνες που διέπουν την αρμο-
νία των χρωμάτων. Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη
θεωρία, την οποία διαμόρφωσε μετά από έρευνες, πει-
ράματα και παρατηρήσεις πολλών ετών και σε συνεχή
αντιδιαστολή προς την αντίστοιχη θεωρία του Νεύτωνα.
Το βιβλίο παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον τόσο για
τους ερευνητές της φύσης, που προσεγγίζουν το θέμα
θεωρητικά, όσο και για τους καλλιτέχνες τους οποίους
αγγίζει η αισθητική πλευρά του ζητήματος, αλλά και για τον κάθε σκεπτόμενο αναγνώστη
που δεν διστάζει να δει την επιστήμη των χρωμάτων μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα
από αυτό που χρησιμοποιεί η σύγχρονη επιστήμη. Ο Goethe μάς προσφέρει μια συνολική
εικόνα, μια ολιστική θεωρία περί χρωμάτων που δεν υπόκειται στους περιορισμούς της
σύγχρονης σκέψης. Η θεωρία του για τα χρώματα συνιστά μια πραγματεία όχι μόνο επι-
στημονική, αλλά και ταυτόχρονα φιλοσοφική και αισθητική.
Η έκδοση συμπληρώνεται από μια εξαιρετική εισαγωγή και σχόλια του Rudolf Steiner, 23
καθώς και από έγχρωμους πίνακες που διευκολύνουν την παρακολούθηση των περιγρα-
WILLIAM JAMES φομένων πειραμάτων.
Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ PRINTA WILHELM FURTWANGLER
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΛΟΓΟΣ
Εκδόσεις PRINTA
Πεθαίνοντας, ο μεγάλος Γερμανός αρχιμουσικός άφησε
μια σειρά σημειώσεων. Πρόκειται για δοκίμια και αφο-
ριστικές σκέψεις που επί δεκαετίες κατέγραφε στα ημε-
ρολόγιά του, εν είδει εσωτερικού διαλόγου. Ο ίδιος είχε
εκφράσει την επιθυμία να δημοσιευθούν οι σημειώσεις
του αυτές – κείμενα στα οποία διαφαίνεται η βαθιά αγά-
πη του για τη μουσική και η έγνοια του για τη διατήρησή
της και για το μέλλον της. Είναι η διαθήκη του προς τη νέα
γενιά που τώρα αναπτύσσεται και αναλαμβάνει υπεύθυ-
νες θέσεις.
Στο βιβλίο περιλαμβάνονται επίσης κείμενα μουσικής αι-
σθητικής τα οποία δημοσίευσε ο Φουρτβαίνγκλερ όσο
ζούσε, υπό τον γενικό τίτλο «Μουσική και Λόγος», καθώς και μια σειρά από ενδιαφέρου-
σες συνεντεύξεις που έδωσε το 1937 στον μουσικοκριτικό και συνθέτη Βάλτερ Άμπε-
ντροτ.