Page 43 - mag91
P. 43
«Η ανάγνωση των καλών βιβλίων είναι σαν τη συνομιλία
με τους τελειότερους ανθρώπους του παρελθόντος.»
Ρενέ Ντεκάρτ, Γάλλος φιλόσοφος
ΟΥΝ-ΣΟΥ ΚΙΜ
ΟΙ ΜηχΑΝΟΡΡΑΦΟΙ
Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ
Σε μια τρομακτική, αν και όχι αδιανόητη,
Σεούλ, εγκληματικά συνδικάτα, «οργανω-
τές» και εκτελεστές διαγκωνίζονται για την
κυριαρχία. Πίσω από τις δολοφονίες που
αλλάζουν τον ρου της ιστορίας, βρίσκονται
πάντα μηχανορράφοι, των οποίων τα σχέ-
δια εκτελούν πληρωμένοι δολοφόνοι. Από
την εποχή της ιαπωνικής κατοχής της Κορέ- «Μια μεγαλειωδώς ονειρική, εναλλακτική Κορέα. Ο
ας, η «βιβλιοθήκη των σκυλιών» είναι η πιο Ταραντίνο του Kill Bill με λογοτεχνική ψυχή». /The
ισχυρή οργάνωση των δολοφόνων αυτών. Guardian
Ο Ρέσενγκ είναι δολοφόνος, μια ζωή εκτε- «Ένα συναρπαστικό θρίλερ από την Κορέα με τις σω-
λεί συμβόλαια θανάτου. Παίρνει εντολές στές πινελιές εξωτισμού, περίπλοκης ίντριγκας και έξο-
από τους «οργανωτές» –τα μυστηριώδη χης γραφής. Κάποιες φορές παράξενο, άλλες εντελώς
αφεντικά που κινούν τα νήματα– και τις ακο- σατανικό, σελίδα με τη σελίδα γίνεται όλο και πιο εκ-
κεντρικό ενώ ερωτεύεται κανείς το μαύρο χιούμορ του,
λουθεί κατά γράμμα. Δεν αμφισβητεί ποτέ τους απρόσμενους χαρακτήρες και έναν υπόκοσμο που 43
το πού να πάει, ποιον να σκοτώσει, ούτε αρχικά μοιάζει σαν να βγήκε από καρτούν, αλλά κρύβει
αναρωτιέται γιατί το σπίτι του είναι γεμάτο βαθιά διαφθορά, στρεβλή ηθική και μια γοητευτική αί-
βιβλία που δε διαβάζει κανείς. Ώσπου μια σθηση “ιδιομορφίας”». /Crime Time
μέρα αποφασίζει να παραβεί τους κανόνες «Στους Μηχανορράφους ο Κιμ έχει συνδυάσει τη βιβλιο-
και να αφήσει ένα θύμα να πεθάνει με τον φιλία, τους παλαβούς χαρακτήρες και τα συμβόλαια θα-
τρόπο που επιθυμεί. Στο εξής, κάθε κίνη- νάτου σε ένα συνταρακτικό μείγμα». /Washington Post
σή του παρακολουθείται. Μήπως οι «οργα- «Ένα δυνατό, σουρεαλιστικό πολιτικό θρίλερ, όπου τα
νωτές» έχουν αποφασίσει ότι οι μέρες του συμβόλαια θανάτου είναι μια υπόθεση “που ωθείται από
είναι μετρημένες; Και εφόσον δε γνωρίζει τις δυνάμεις της αγοράς”. Η δαιδαλώδης πλοκή καταλή-
ποιοι είναι, πώς είναι δυνατόν να τους ξε- γει σε μια άκρως κινηματογραφική και βίαιη έκβαση». /
φύγει; Publishers Weekly
Ο Ουν-σου Κιμ γράφει μια ακαταμάχητη «Ο Ουν-σου Κιμ έχει έμφυτο ταλέντο στην αφήγηση... ο
κοινωνικοπολιτική αλληγορία. Αποτυπώνει σουρεαλιστικός κόσμος των εκτελεστών, των “οργανω-
με λαμπερή γραφή, σκοτεινό χιούμορ και τών” και της δολοφονικής αλληλεπίδρασής τους με την
υπόλοιπη κοινωνία είναι διασκεδαστικός, αλλά εμπεριέ-
οξύ σαρκασμό έναν πολύπλοκο και πολυ- χει και μια σοβαρή πλευρά. Πρόκειται για μια καφκική
επίπεδο κόσμο που, παρά την εντυπωσιακή απεικόνιση της κοινωνίας, έναν προβληματισμό για τον
τεχνολογική εξέλιξή του, κουβαλάει βαριά σύγχρονο κόσμο. Ένα εξαιρετικό λογοτεχνικό θρίλερ,
τη σκιά του πρόσφατου, αλλά και του όχι αστείο και ευφυές». /NB Magazine
τόσο πρόσφατου, παρελθόντος του. Οι «Το είδος μυθιστορήματος από το οποίο θα μπορούσε
πρωταγωνιστές του, άνθρωποι που ζουν να αντλήσει έμπνευση ο Ταραντίνο». Sydney
στο περιθώριο της κορεατικής κοινωνίας, /Morning Herald
φέρνουν στον νου την ταινία Παράσιτα. «Ένα σκληρότερο από σκληρό, αλλοπρόσαλλο, διασκε-
«Μια σύγχρονη ιστορία με Κορεάτες γκάνγκστερ που μα- δαστικό μυθιστόρημα. Άκρως αστείο και σουρεαλιστι-
γεύει με το ευφυές χιούμορ της». /The Times κό». /NZ Listener