Page 55 - mag_90
P. 55

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΩΝ «ΜΕΓΑΛΩΝ»





                                                                                    από τη Δήμητρα Σταύρου

                                                                                   http://psyhismos.blogspot.gr/








                                                                     ρακισμένο απέναντι στους κινδύνους.
               Ωστόσο οι συνθήκες του μεγαλώματος                    Αυτές οι συζητήσεις με το παιδί δεν

               των παιδιών έχει αλλάξει δραματικά                    πρέπει να είναι φορτισμένες συναι-
               τα τελευταία χρόνια και αξίζει τον κόπο               σθηματικά τόσο ώστε να δημιουρ-
               να δούμε και να στοχαστούμε και να                    γηθεί η αντίληψη στο παιδί ότι ο κό-
               αναρρωτηθούμε  σχετικά  με  την  δική                 σμος είναι επικίνδυνος. Κάτι τέτοιο

               μας συμπεριφορά. Τους δικούς μας                      θα μπορούσε να αποτελέσει εμπόδιο
               φόβους και επιθυμίες. Τη δική μας                     στην αυτονομία του και να συμβάλλει
               αγωνία και ό,τι θεωρούμε ως βεβαι-                    στη δημιουργία κοινωνικής φοβίας.

               ότητα.  Και οι γονείς είμαστε κοινω-                  Εντούτοις,  θα πρέπει  να  καταλάβει
               νικά  υποκείμενα  και  ακολουθούμε                    ότι ο κόσμος δεν είναι ούτε αγγελι-
               τους κανόνες της εποχής. Μιας επο-                    κά πλασμένος και θα πρέπει να είναι

               χής που ο "θόρυβος" και η σύγχρονη                    έτοιμο  να αντιμετωπίσει  τυχόν  κιν-
               καθημερινότητα λίγο χρόνο αφήνουν                     δύνους που μπορεί να βρεθούν στο
               για να στοχαστούμε. Να στοχαστούμε                    δρόμο του.

               την δική μας συμπεριφορά, τη δική                     Από την ηλικία των τριών χρόνων, το
               μας ζωή και καθημερινότητα και να                     παιδί αρχίζει και κάνει ερωτήσεις που                      55
               σκεφτούμε τι είδους μελλοντικούς                      σχετίζονται με τη σεξουαλικότητα και
               ενήλικες ετοιμάζουμε...                               συχνά φέρνουν τον γονιό σε δύσκολη

               Τα παιδιά από τη βρεφική ηλικία ήδη,                  θέση. Πολλοί δεν απαντούν ή απαντούν
               αναγνωρίζουν τις προθέσεις του άλ-                    παραπλανητικά σε αυτά τα ερωτήματα

               λου. Ευτυχώς, η φύση έχει προνοήσει                   των παιδιών. Τι πιο φυσικό όμως από
               και η επικράτηση του δεξιού ημισφαι-                  την αναπαραγωγή;
               ρίου του εγκεφάλου στα πρώτα έτη                      Μπορείτε σε αυτό το σημείο να αξιο-
               ζωής μας δίνει τη δυνατότητα να "δια-                 ποιήσετε παραδείγματα από τη φύση.

               βάζουμε" το πρόσωπο και την κίνηση                    Παρατηρώντας την αναπαραγωγή των
               των άλλων. Η διαίσθηση είναι αλάθητη                  φυτών, το πώς ο σπόρος βρίσκει κα-
               σε αυτή την περίοδο της ζωής και προ-                 τάλληλο έδαφος στη γη και μέσα σε

               φυλάσσει τον οργανισμό από πιθανούς                   φιλικές περιβαλλοντικές  συνθήκες
               κινδύνους.                                            (ηλιοφάνεια, πότισμα κλπ) μπορεί και
               Για πολλές οικογένειες το πρόβλημα                    γεννιέται ένα νέο φυτό. Το παιδί σε αυτή
               τίθεται από τη δική τους δυσκολία να                  την ηλικία πρέπει να γνωρίζει το σώμα

               αναφερθούν  στο  θέμα της  σεξουαλι-                  του, να κατονομάζει τα μέλη του και τις
               κότητας. Αν η σεξουαλικότητα είναι                    λειτουργίες  τους. Είναι  σημαντικό  να

               ταμπού για τον γονιό, τότε το παιδί του               παίρνει απαντήσεις στα ερωτήματά του
               έχει περισσότερες πιθανότητες να πέ-                  από τους γονείς και όχι να αποφεύγουν
               σει θύμα παρενόχλησης ή κακοποίη-                     να απαντήσουν ή να το παραπλανούν.
               σης, καθώς δεν θα είναι καθόλου θω-                   Αν δεν το κάνουν εκείνοι, θα βρεθεί
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60