Page 53 - BOOKS2
P. 53

δεκεμβΡιος 2017


























             Εθίμα ΤαφΗς
             HannaH KEnt                      ΤρΕίς ςΕ μία βαρκα
             ΕΚΔΟΣΕΙΣ ίκαρος                  ΤΖΕρομ ΤΖΕρομ
             ςΤΗ βοΡεια ιςλαΝδια, Το 1829, η   ΕΚΔΟΣΕΙΣ παπαδοπουλος
             Άγκνες μάγκνουσντότιρ καταδικά-  Όταν ο Τζέι, ο Τζορτζ και ο Χά-
             ζεται σε θάνατο για τη συμμετοχή της   ρις  αποφάσισαν  (αγνοώντας
             στη βίαιη δολοφονία του εραστή της.   τις ενστάσεις του  μοντμορένσι,
             με απόφαση του Νομαρχιακού επι-  του σκύλου) να ξεκλέψουν δύο
             τρόπου μπγιορν μπλόνταλ περνάει   βδομάδες από την ελάχιστα συ-
             τους τελευταίους μήνες της ζωής της   ναρπαστική μεσοαστική ζωή τους
             στο αγρόκτημα του Νομαρχιακού    στο  λονδίνο  για  να  ανεβούν  με
             υπαλλήλου  Γιον Γιόνσον, στο  ίδιο   βάρκα τον Τάμεση ώς την οξφόρ-
             σπίτι με τη γυναίκα του και τις δυο   δη, καθόλου δεν υποψιάζονταν
             τους κόρες. Τρομοκρατημένη από   αυτό που θα ακολουθούσε: ότι το
             την παρουσία μιας φόνισσας η οι-  ταξίδι τους θα  μεταμορφωνόταν,
             κογένεια αποφεύγει κάθε επαφή με   χάρη  στην  πένα  του  Τζέι  (δηλα-
             την Άγκνες. μόνον ο Τότι, ο νεαρός   δή του Τζερόμ κ. Τζερόμ), σε ένα
             ιεροδιάκονος εφημέριος, διορισμέ-  διαμάντι της βρετανικής χιουμορι-
             νος πνευματικός της, προσπαθεί να   στικής λογοτεχνίας. Ένας ταξιδιω-
             την στηρίξει και να την συντροφέψει   τικός οδηγός που παραστράτησε
             ως το τέλος.  καθώς οι βδομάδες   μεγαλοπρεπώς προς την κωμωδία
             περνούν, η δύσκολη αγροτική ζωή   είναι το Τρεις σε μια βάρκα (χωρίς
             αναγκάζει τα μέλη της οικογένει-  να υπολογίσουμε τον σκύλο)...
             ας να δουλέψουν πλάι πλάι με την
             Άγκνες. Η ιστορία της ξεδιπλώνεται
             σιγά σιγά και τόσο το ζευγάρι, όσο
             και οι δυο κόρες του, συνειδητοποι-
             ούν με φρίκη ότι η πραγματικότητα
             δεν είναι αυτή που νόμιζαν.



                                              Η ΤΕχνΗ
                                              Του να ΕχΕίς πανΤα δίκίο
                                              artHur ScHoPEnHauEr
                                              ΕΚΔΟΣΕΙΣ παΤακΗ
                                              «εριστική διαλεκτική» έγραψε ο
                                              ίδιος ο ςοπενχάουερ, συγκαλύπτο-
                                              ντας έτσι κάθε ειρωνικό τόνο, «εί-
                                              ναι η τέχνη του να λογομαχεί κανείς
                                              - και να λογομαχεί με τέτοιο τρόπο
                                              ώστε να υπερασπίζεται επαρκώς
                                              τις θέσεις του, είτε έχει δίκιο είτε
                                              άδικο».



                                                                        51
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58