Page 33 - mag 122
P. 33
της Κατερίνας Γεμελιάρη
την πολιτική κάθε χώρας. άνθρωποι πνευματικά κενοί που
Αν στρέψουμε το βλέμμα μας στο κάνουν όμως μεγάλο θόρυβο…
πρόσφατο παρελθόν, θα διαπι- Ελάτε όμως να κάνουμε μια βα-
στώσουμε πως οι άνθρωποι που θύτερη ανάγνωση γύρω από το
αποφοίτησαν από την δευτερο- αφήγημα των ιδιωτικών πανεπι-
βάθμια εκπαίδευση τις δεκαετίες στημίων που ξεκινούν από φέτος
του 70, του 80 και του 90 έχουν να δέχονται τους πρώτους φοιτη-
περισσότερες γνώσεις από αυτούς τές. Δεν θα σταθώ στα προφανή,
που αποφοίτησαν στις δεκαετίες που μάλιστα την σύγχρονη εποχή
του 00, του 10 και του 20. Αλήθεια τείνουν να ακούγονται γραφικά, η
όμως γιατί συμβαίνει αυτό; γνώση δεν θα έπρεπε να αποτελεί
Αφενός η εξέλιξη των σύγχρο- εμπόρευμα, τα πτυχία δεν μπο-
νων κοινωνιών οδήγησε στο πε- ρούν να αποτελούν έναν ακόμα οι-
ριθώριο τους πνευματικούς αν- κονομικό δείκτη της Ευρώπης, μιας
θρώπους, την θέση τους πήραν ξεθωριασμένης ένωσης που καπη- 33
άνθρωποι που κατάφεραν χωρίς λεύεται τους ευρωπαίους πολίτες
ιδιαίτερες γνώσεις να συγκεντρώ- και τους οδηγεί ανά τακτά χρονικά
σουν χρήματα, να γίνουν διάση- διαστήματα σε οικονομικά αδιέξο-
μοι διαφημίζοντας οποιοδήποτε δα, μιας ένωσης που το 2025 επι-
προϊόν, άνθρωποι που κέρδισαν τρέπει την εργασίας 13 ωρών πα-
χρήματα ανοίγοντας μη παραγω- ρουσιάζοντας την, ως ανάγκη του
γικές επιχειρήσεις, άνθρωποι που εργαζόμενου ενώ είναι οφθαλμο-
κέρδισαν χρήματα από τυχερά φανές πως αποτελεί επιτακτική
παιχνίδια, άνθρωποι που μπορεί ανάγκη των οικονομικών δεικτών…
να μην έχουν τελειώσει καν την μιας ένωσης που ακόμα και κατά
δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλά παράδοση δυνατά της μέλη (π.χ
καταφέρνουν να χειρίζονται τα Γαλλία) φλερτάρουν με τα μνημό-
κοινωνικά δίκτυα με μεγάλη μα- νια… μιας ένωσης που έχασε την
εστρία, άνθρωποι που παρουσιά- ταυτότητα της και διοικείται από
ζονται με την ταυτότητα του καλ- τεχνοκράτες που δεν συμπερι-
λιτέχνη και ας δημιουργούν τέχνη λαμβάνουν στις στατιστικές τους
που καλλιεργεί το μίσος, συντη- τον παράγοντα άνθρωπο.
ρεί προκαταλήψεις και πρότυπα Θέλω να σταθούμε δίπλα στον γο-
που ανήκουν σε άλλες εποχές, νέα, αυτόν που από την πρώτη τάξη