Page 52 - mag_120
P. 52
EΠΙΚΑΙΡΟΤΉΤΑ της Κατερίνας Γεμελιάρη
Όταν το σκοτάδι
στρατολογεί νωρίς…
Αυτό δεν είναι απλώς Δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις –
εκπαιδευτικό έλλειμμα. μόνο επιτακτικές υποχρεώσεις.
Είναι πολιτισμική • Η παιδεία πρέπει να αποκτήσει
αποσύνθεση. ξανά αξιακό- ανθρωπιστικό προ-
Και τι κάνουμε; Συνεχίζουμε να διο- σανατολισμό.
γκώνουμε την ύλη των πανελλαδι- • Η κοινωνία οφείλει να αφου-
κών, να υποβαθμίζουμε την ιστορική γκραστεί τους νέους, όχι μόνο να
και πολιτική παιδεία, να περιορίζου- τους επιτηρεί.
με τους μαθητές σε ρόλο πειθαρχη- • Οι γονείς να συνομιλήσουν ουσι-
μένων υποκειμένων χωρίς φωνή. Το αστικά με τα παιδιά τους, πριν το
σχολείο όμως ή θα είναι τόπος δια- κάνει κάποιος άλλος με χειρότε-
λόγου ή θα γίνει πεδίο στρατολόγη- ρες προθέσεις.
σης. • Και η δημοκρατία να πάψει να
Ο φασισμός δεν τρέφεται από την αμύνεται καθυστερημένα, αλλά
ισχύ του. Τρέφεται από τα κενά της να δρα προληπτικά – με τόλμη,
52 δημοκρατίας. Τρυπώνει εκεί που η με όραμα, με συνέπεια.
κοινωνία έχει υποχωρήσει – στα αθέ- Γιατί, στο τέλος, το ερώτημα δεν εί-
ατα βλέμματα των εφήβων, στην κό- ναι απλώς "πώς έφτασε ο φασισμός
πωση των γονέων, στην παραίτηση στο σχολείο". Το ερώτημα είναι: ποιοι
των δασκάλων, στην αδράνεια των αφήσαμε την πόρτα ανοιχτή;
πολιτικών.
Γιατί, στο τέλος, το ερώ-
❝
τημα δεν είναι απλώς
"πώς έφτασε ο φασισμός
στο σχολείο". Το ερώτη-
μα είναι: ποιοι αφήσαμε
την πόρτα ανοιχτή;
❞