Page 52 - mag_120
        P. 52
     EΠΙΚΑΙΡΟΤΉΤΑ                                  της Κατερίνας Γεμελιάρη
               Όταν το σκοτάδι
               στρατολογεί νωρίς…
               Αυτό δεν είναι απλώς                                  Δεν  υπάρχουν  εύκολες  λύσεις  –
               εκπαιδευτικό έλλειμμα.                                μόνο επιτακτικές υποχρεώσεις.
               Είναι πολιτισμική                                      •  Η  παιδεία  πρέπει  να  αποκτήσει
               αποσύνθεση.                                               ξανά αξιακό- ανθρωπιστικό  προ-
               Και τι κάνουμε; Συνεχίζουμε να διο-                       σανατολισμό.
               γκώνουμε  την  ύλη  των  πανελλαδι-                    •  Η  κοινωνία  οφείλει  να  αφου-
               κών, να υποβαθμίζουμε την ιστορική                        γκραστεί τους νέους, όχι μόνο να
               και πολιτική παιδεία, να περιορίζου-                      τους επιτηρεί.
               με τους μαθητές σε ρόλο πειθαρχη-                      •  Οι γονείς να συνομιλήσουν ουσι-
               μένων υποκειμένων χωρίς φωνή. Το                          αστικά με τα παιδιά τους, πριν το
               σχολείο όμως ή θα είναι τόπος δια-                        κάνει κάποιος άλλος με χειρότε-
               λόγου ή θα γίνει πεδίο στρατολόγη-                        ρες προθέσεις.
               σης.                                                   •  Και  η  δημοκρατία  να  πάψει  να
               Ο  φασισμός  δεν  τρέφεται  από  την                      αμύνεται  καθυστερημένα,  αλλά
               ισχύ του. Τρέφεται από τα κενά της                        να  δρα  προληπτικά  –  με  τόλμη,
   52          δημοκρατίας.  Τρυπώνει  εκεί  που  η                      με όραμα, με συνέπεια.
               κοινωνία έχει υποχωρήσει – στα αθέ-                   Γιατί, στο τέλος, το ερώτημα δεν εί-
               ατα βλέμματα των εφήβων, στην κό-                     ναι απλώς "πώς έφτασε ο φασισμός
               πωση  των  γονέων,  στην  παραίτηση                   στο σχολείο". Το ερώτημα είναι: ποιοι
               των  δασκάλων,  στην  αδράνεια  των                   αφήσαμε την πόρτα ανοιχτή;
               πολιτικών.
                         Γιατί, στο τέλος, το ερώ-
                  ❝
                         τημα δεν είναι απλώς
                         "πώς έφτασε ο φασισμός
                         στο σχολείο". Το ερώτη-
                         μα είναι: ποιοι αφήσαμε
                         την πόρτα ανοιχτή;
                                                         ❞





