Page 44 - mag_117
        P. 44
     ΚΟΜΠΟΖΑΡΙΣΜΑΤΑ
                «...ένα αμπέλι κι ένα καράβι»,
                         κανένα κλαδί ελιάς
               έστρος  Δημήτρης  Χωραφάς,  ο  ιστο-                  Θοδωρή  Αμπαζή,  Νίκου  Κυπουργού
               ρικός  Νίκος  Σβορώνος,  ο  γλύπτης                   και  Έλσας  Ανδριανού,  της  οποίας  η
               Μέμος  Μακρής,  ο  φιλόλογος  Εμμα-                   πλοκή περιστρεφόταν γύρω από την
               νουήλ Κριαράς, οι φιλόσοφοι Κώστας                    αναμονή του Νεοζηλανδέζικου πλοί-
               Αξελός,  Κορνήλιος  Καστοριάδης  και                  ου στο λιμάνι και όσα σήμαινε αυτό
               Κώστας Παπαϊωάννου, ο σκηνοθέτης                      για τους επιβαίνοντες.
               Μάνος Ζαχαρίας, οι συγγραφείς Μι-
               μίκα Κρανάκη και Έλλη Αλεξίου, και                    «[...]
               πολλοί άλλοι!                                         Περιμέναμε το μεγάλο το ωραίο το ιδανικό.
                      Η  «Γυναίκα  με  τα  μεγάλα  μά-               Περιμέναμε, μα τίποτα δεν ήρθε
               τια»,  όπως  είναι  η  μετάφραση  του                 τίποτα δε θα μπορούσε να ‘ρθει…
               ονόματος του θρυλικού πλοίου, είχε                    Και συρθήκαμε αργά στο σπίτι
               πραγματοποιήσει  πρωτύτερα  ένα                       γι' άλλη μια βραδιά».
               άλλο ταξίδι σωτηρίας των επιβαινό-                                                   (Ανδρέας Καμπάς,
               ντων,  μεταφέροντας  Εβραίους  δια-                             Περιμέναμε, από τα «Νεοελληνικά γράμματα»,
   44          σωθέντες  του  Β'  ΠΠ  ως  πρόσφυγες                                                        τ. 132, 1939)
               στη Χάιφα. Μία από τις πολυαναμε-                            Το Ματαρόα κουβαλάει την πο-
               νόμενες παραστάσεις  της σεζόν ήταν                   λύτιμη ανάγκη του γλιτωμού από κα-
               η σύμπραξη της Εθνικής Λυρικής Σκη-                   θετί δυστοπικό και αφόρητο. Τα όνει-
               νής με το Εθνικό Θέατρο στην επιτυ-                   ρα και τις προσδοκίες για μια νέα ζωή,
               χημένη  παράσταση  μουσικού  θεά-                     ακόμα κι αν σε κάποιες περιπτώσεις
               τρου,  Ματαρόα  στον  Ορίζοντα,  των                  αυτό σημαίνει πως πρέπει να ξεκινή-
                                                                     σουν όλα από την αρχή ξανά. Θα χω-
                                                                     ράει αυτός ο τόπος, όμως, τα όνειρά
                                                                     μας, τις ανάγκες μας, τη διάθεσή μας
                                                                     για αλλαγή; Και το πιο σημαντικό: χω-
                                                                     ράμε  άραγε  όλ@  στην  εκάστοτε  κι-
                                                                     βωτό;
                                                                            Χωράμε  στo  κάθε  πλεούμενο
                                                                     που προσπαθεί να διασχίσει τη Με-
                                                                     σόγειο για ένα καλύτερο αύριο ή μή-
                                                                     πως θα βρεθούμε στον βυθό μαζί με
                                                                     τα πνιγμένα όνειρά μας; Χωράμε στις
                                                                     εκκλήσεις  για  κατάπαυση  πυρός  σε
                                                                     Κονγκό-Ρουάντα,  εξαιτίας  του  πολέ-
                                                                     μου που ξέσπασε μόλις πριν από έναν





