Page 57 - mag_116 (7)
P. 57

Η ΜΙΜΙΚΑ ΜΑΝΤΑ   Το μυθιστόρημα "Η Χορτοφάγος"                      κοινωνικές σχέσεις και τις παραδο-


 ΤΗΣ ΛΕΣΧΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ "Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ"  της Νόμπελιστριας συγγραφέως    σιακές αξίες, δημιουργώντας έτσι

 ΜΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ...  Κανγκ Χαν αποτελεί ένα σύγχρονο       έναν ισχυρό συμβολισμό για τη σύγ-
               έργο που συνδυάζει και παρουσι-                       χρονη κοινωνία.

 «Η ΧΟΡΤΟΦΑΓΟΣ»    άζει,  τις  προσωπικές,  οικογενεια-              Η  ηρωίδα, η Yeong-hye,  επιλέγει
               κές και κοινωνικές διαστάσεις του
                                                                     να απορρίψει την κατανάλωση κρέ-

 ΤΗΣ ΚΑΝΓΚ ΧΑΝ    ανθρώπου, με έντονα αλληγορικό                     ατος, πράγμα  που αρχικά φαίνεται
               χαρακτήρα.
                                                                     ως μια προσωπική απόφαση, αλλά
 Εκδόσεις: ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ  Εκδόθηκε το 2007 και έχει γίνει πλέ-          σύντομα εξελίσσεται σε ένα συμβο-

               ον ένα από τα πιο σημαντικά έργα της                  λικό, εσωτερικό  ταξίδι  αυτογνωσίας
               σύγχρονης κορεατικής λογοτεχνίας,                     και απομάκρυνσης από τις κοινωνι-

               το οποίο άνοιξε νέους δρόμους στην                    κές και οικογενειακές παραδόσεις.
               κατανόηση των ανθρώπινων συναι-                       Η απόφασή της να γίνει χορτοφάγος,

               σθημάτων και της ψυχολογίας των                       αναδεικνύει τα κρυμμένα ψυχολογι-

               χαρακτήρων.                                           κά και υπαρξιακά ζητήματα που την
               Η γραφή της Κανγκ Χαν είναι εξαι-                     βασανίζουν, ενώ  αποκαλύπτει  τις

               ρετικά  αφαιρετική  και  ατμοσφαι-                    σχέσεις της με τα μέλη της οικογέ-                         57

               ρική, με έναν ρυθμό που ενισχύ-                       νειάς της.
               ει την ένταση των συναισθημάτων                       Ο Σύζυγος

               και των εσωτερικών συγκρούσεων                        Ο σύζυγος της Yeong-hye είναι μια
               της πρωταγωνίστριας. Η χρήση του                      αμφιλεγόμενη φιγούρα. Εμφανίζε-

               πρώτου προσώπου και η εστίαση                         ται ως ένας άντρας αυταρχικός, που
               στην υποκειμενική οπτική των χα-                      προσπαθεί να ελέγξει τη ζωή της

               ρακτήρων προσφέρουν μια έντονα                        ηρωίδας - την οποία επέλεξε ως

               ψυχολογική διάσταση στην αφήγη-                       σύζυγο επειδή ήταν μια αδιάφορη
               ση. Το έργο διαρθρώνεται σε τρία                      γυναίκα. Χρησιμοποιεί τη  σιωπή ή

               μέρη, καθένα εκ των οποίων ανα-                       την έντονη κριτική για να την υπο-
               λύει την ίδια ιστορία από διαφορε-                    τιμήσει, ενώ οι πράξεις του φανε-

               τική οπτική, προσφέροντας έτσι μια                    ρώνουν συναισθηματική απόσταση.
               πολυδιάστατη ματιά στις αντιφάσεις                    Παρ’ όλα αυτά ο σύζυγος λειτουργεί

               και τα αδιέξοδα της ανθρώπινης                        και ως καταλύτης για την εσωτερι-

               ύπαρξης.                                              κή αναγέννηση της ηρωίδας, καθώς
               Η Κανγκ Χαν χρησιμοποιεί την τεχνι-                   μέσα  από  τη  σύγκρουση  μαζί  του,

               κή της αλληγορίας με έναν εντυπω-                     εκείνη ανακαλύπτει τη δύναμή της.

               σιακό τρόπο, συνδέοντας την αποχή                     Ο Κουνιάδος
               από το κρέας με την αποχή από τις                     Ο κουνιάδος, φέρνει μια άλλη διά-
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62